C12

70 1 0
                                    

Next morning

Jin berjalan ke bilik lina,buka pintu bilik lina.dia lihat lina dah bangun dan mata dia merah.mesti baru lepas nangis la ni

"Morning!" Sapa jin ceria

"Morning" jawab lina perlahan

"Eihh..dahla sedih,aq tahu dia kuat. Dia mesti berjaya punya. Cuma lambat atau cepat je.." Pujuk jin bila lihat lina mengalirkan air mata.

"Ye,aq tahu dia kuat.harap2 dia x cari pasal la dngn makhluk2 dekat sana." Lina ketawa kecil.

"Hahaha..harap2 mcm tu la.tpi skarang ni,kau kena balik ke dunia kau.nnti mark datang baru kau balik ke dunia kau." Kata jin pada lina.lina menganguk perlahan.

"Dah,pergi mandi then makan.aq dah masak.." Kata jin.

"Thanks,jin.." Kata lina dan jin hanya menganguk.

S
K
I
P

Jin dan lina duduk druang tamu lepas sarapan.tibe2 muncul mark d hadapan mereka.

"Lina..jom ikut oppa balik" kata mark

"Oppa..mcm mana hara n chanyeol dapat x tolong mereka?" Tnya lina

"Haih...lina.diorang pergi baru semalam.paling cepat pon diorang  balik,2 bulan.lina2,sejak mngandung ni semua lupa.macam lah,x pernah c setan tu sedut roh manusia yang lina jaga.then hara pergi,2bulan baru balik kan?" Kata mark panjang.

"Hee..lina lupa la." Kata lina sambil tersengih2.

"Nyanyuk,nenek ni" perli jin.and jin mendapat ketukan dkepala dari lina.

"Jom lina.kita balik.lina x payah duduk rumah lina.duduk dekat istana dengan oppa." Kata mark.

"Hurmmm..ok tpi lina nk pergi bilik jap.nk tukar baju."kata lina dan berjalan ke arah biliknya untuk tukar baju.masa lina keluar dari biliknya,dia masuk ke bilik suga yang berada di sebelah biliknya.lina pergi ke jasad suga n kiss kejap bibir suga.

" kau,cepat la balik."kata lina n keluar dari bilik suga.bukan dia masuk bilik suga je,lina pon masuk bilik orang lain sekali untuk bagi kata semangat walaupon mereka x dengar dengan apa yang lina kata.lina turun ke ruang tamu dngn pakaian dah ditukar

lina turun ke ruang tamu dngn pakaian dah ditukar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Kenapa lambat sangat turun?" Tnya jin

"Tengok mereka jap.nanti kau tengok2 kan mereka tau.nanti aq tengok dorang.tpi x leh selalu la..sbb aq kena tolong mark.disebabkn chanyeol ikut hara jadi,aq akan gantikan tempat chanyeol kejap." Kata lina.

"Ye..lgipon c mark ni dah warning aq.kalau aq x jaga,dia hisap darah aq." Bisik jin dekat lina.lina ketawa perlahan.

"Korang kutuk aq ke?" Tanya mark bila lina ketawa perlahan

"Mana ada!" Jerit jin untuk cover.

"Dah la..jom pergi" kata lina sebelum hilangkn diri ke vampireworld

"Kau!" Kata mark sebelum turut hilang bersama lina.

"Hahaha!" Gelak jin.jin pandang ruang tamu tu.sunyi.

"Korang..aq harap korang cepat balik.sunyi rumah ni tanpa korang" kata jin.tiba2 jin teringat waktu 'pergaduhan manja' yng berlaku, bermula dari lina n suga.

Flashback

Semua berkumpul druang tamu selepas makan malam.jhope mula memasang movie yng baru dibelinya.

"Cerita apa ni?" Tnya namjoon

"Tengok je la.." Kata jhope sambil sengih2.bila movie tu start..

"FROZEN!!!" semua menjerit kecuali jhope n suga.

"What!frozen 2,ni!" Kata jhope gembira.

"Eiii..apa2 jela.dari x tengok apa2 kan" kata jimin

"Hmm..haish,nasib la dapat kawan mcm ni." Jin mengeluh.

"Woi!kau layan ke cerita macam ni?" Tnya hara pada jungkook.

"Dah cerita ni je ada.tengok jela" kata jungkook

"Kau layan ke?" Tnya lina pada suga

"Ofc..this is my first love." Jawab suga selamba.

"Hahahahahahahaha!!!" Lina ketawa dengn kuat

"Kau kenapa?" Tnya suga geram+hairan

"Kau layan cerita kartun ni..aq ingatkan c biskut je yng layan cite mcm ni" kata lina.jungkook terkejut

"Kau mengata aku ke?" Tnya jungkook

"Eh!aq mmng layan tpi x la tinggi sampai gunung everest.sbb aq sedar aku x la tinggi sangat,bukan macam jeman ni x sedar2 diri tu pendek." Kata suga.

"What?apa hal kau nk libatkan aq pulak ni?aq rendah sikit je dari kau.kalau tinggi mcm joon,ok jugak.tpi tinggi saja buat apa klau raja kemusnahan!" Kata jimin

"Huh!!apahal nak babitkn aq ni..aq lagi baik dari mmbebel macam jin,tau!klau jin mmbebel korang suka ke?" Tnya namjoon

"Eih!!aku mmbebel untuk kebaikan korang tahu tak!!" Jin baling bantal dribanya ke arah namjoon.namjoon mengelak dan kena lina.

"Aahh!!asal bling kat aq!!" Lina baling bantal tu dekat suga sbb waktu jin baling,lina tngah fokus dkat tv.jadi dia pon baling je la bantal tu dekat suga.hahaha

"Bukan aq la.." Kata suga.suga baling kearah jhope yng sedang makan popcorn.habis popcorn dia berterabur kena bantal.

"Woi!!" Jhope bling kearah taehyung.

"Eh mak kau mak aku alien!" Latah taehyung sbb terlalu terkejut.taehyung ambil bantal tu n baling ke arah jungkook.dan akibat baling bantal tu jungkook terhantuk kepala dengan hara.

"Ahh!!korang ni kan!!" Jerit jungkook.maka dari saat itu,berlakulah perang bantal sesama sendiri sampai mereka tertidur druang tamu.

End flashback

"Aq rindu korang.." Kata jin sambil menyapu air mata yang mengalir.

TBC

BORAHAE💜







dAnGeR (BTS)Where stories live. Discover now