C6

80 4 0
                                    

Harini BTS ada concert kat seoul so dorang tngah siap2.Lina still kena ikut diorang walaupun awal lagi jangan main2 dengan puak werewolf tu...so just get ready je ni..

"Eh!kau dah putih..pkai lagy bende ni untuk bgy putih..kau nk buat concert ke buat opera.." Kata lina pada suga yng tngah tunggu kawan2 dia siap.

"Thanks sbb puji tpi aq tarik blik sbb kutuk aq tadi.." Kata suga.

"Eii..mcm la aq nk sngat kau cakap thanks tu...eh,weyy mana kawan2 kau eh!" Kata lina

"Eishhh dorang tngah siap2 la..lagi setengah jam nk start dah.." Jwb suga malas..pahal pompuan ni duduk sini semak je mata aq..

"Ehh JEMAN!!" Pnggil lina bila nmpak jimin keluar dari bilik tu..

"Ehh nama aq jimin la nenek.." Kata jimin.ada ke patut dia panggil aq samann..

"Do i care?aq mana ingat nama korang semua lagi..by the way aq nk kau kumpulkan semua beruk2 tu jumpa aq now!!" Jerit lina.

"Yeye..kejap!!" Kata jimin then pnggil kawan2 dia sbb takut lina gigit then dia mati nnti...uwarggg chim x nok itu terjadi...

Semua brkumpul ..

Lina pov

Ok dorang dah berkumpul..

"Now aku nak balik kejap dunia aku nk ambil bekalan sbb dah lama aq x minum...and korang tunggu sampai aq balik sini balik jangan pegi mana2" kataku tegas

"Apa2 je la nenek.." Kata suga.

Ehh...rumpai laut nie..

"Lama ke kau pergy?" Tnya jin..

"Kenapa takut rindu ke??" Tnya aq

"X la..mengarut kau ni..x..takut..hurmm..kau tau kn yng kami lepas concert ni mestilah penat so nk blik la tidoo rehatkn badan.." Kata jin.

Ye aq tahu..tpi tengok la dulu..ehh..x leh nnti dia buat hal..x ke jenuh aq nk menjawak kat penanda tu nanti.

"Yee..nnti aq cuba..jap..eunwoo.." Pnggil aq.jdi muncul la seringala putih depan kitaorang nasib orang lain x leh nampak eunwoo..

"Uishh..kau kata nk lindungi dari wolf ni kau bwak wolf pulak kat sini.." Rengek taehyung..

Aq peduli apa..eunwoo je harapan aq buat sementara aq balik jap...

"Eunwoo..jaga diorang jap aq nk blik jumpa penanda tu..jngn bgy dorang dkat dngan musuh kita" kataku...dan eunwoo cakap no-hal-la-kacang-je-ni

"Good" kataku.

"Dia paham ke apa kau cakap.." Tanya jungkook

"Ofcourse dear...dia pahm aq..ok now..eunwoo akn depan korang bila kat atas stage nnti.." Kata ku.

"Huh!!kau gile ke nek..mana boleh bawak wolf ni naik stage..nnti dia gigit aq macam mna?" Kata suga

"Wehh..apasal bintang kat bawah ni langsung diorang x tegur.." Tnya jin

"Aah la..dorang makeup x ckp  apa2 pon pasal bintang ni.." Cerita namjoon

"Haihh..manusia biasa x nmpak bintang tu..n eunwoo pon dorang x nmpak kecuali korang n aq je yng nmpak eunwoo n bintang tu.." Jelas aq..

dAnGeR (BTS)Where stories live. Discover now