TAKDIRKU#part1

19 1 0
                                    

Mengimbas kenangan lalu.. Air mata Nasya berguguran ke tanah.

"Melepaskan mungkin jalan terbaik buat kita berdua.Apa gunanya kita terus bersama jika ego menguasai diri ,jika aku harus memaksa?. Aku telah cuba meraih mimpi tapi kau? coba untuk menghancurkan segala mimpi. Impian untuk bersama, impian untuk membina mahligai bersama. "Nasya bermonolog sendirian.

Kring kring kring.. Bunyi telepon pejabat Nasya berdering membuatkan Nasya tersedar daripada lamunannya dan terburu-buru mengangkat gagang telepon pejabatnya.

"Hello? Ye? Siapa"?Belum sempat Nasya menghabiskan kata-katanya.

"Cik nasya!! Dah berulang kali saya telepon kau, kau pekak ke? Membabi buta? "Kedengaran boss Nasya melalak membuatkan Nasya tergugup-gugup.

"Ya Sir? Sorry saya dekat pantri tadi..tengah buat air.".terpaksa la Nasya berbohong untuk menyelamatkan dirinya daripada dimarahi bossnya.

Boss Nasya seorang jejaka yang tampan, segak dan bergaya namun Agak angkuh.Lelaki berketurunan sino dayak itu merupakan pemilik syarikat di mana Nasya bekerja.

"CIK Nasya.. File yang saya minta untuk kau siapkan dah buat ka? Saya mahu kau siapkan tengah hari ini dan letakkan d atas meja saya. "Jejaka bernama will itu berkata.
"Yaa yaa dah siap sir will, saya hantar sekarang juga.. Wait a minute"Nasya.

Tok !tok! tok !daun pintu bilik will diketuk.
"Ya masuk".will

"Sir will ni file yang sir minta saya siapkan.. Sir cek lah kalau ada yang tidak okeh sir boleh telepon saya, nanti saya baiki. Kalau tiada apa2 saya minta diri. "Nasya

Sambil membelek2 file tersebut..will bersikap acuh tak acuh dengan nasya. nasya jadi bingung dan perlahan2 melangkah keluar ke arah pintu tapi...

"Nasya!saya xminta kau keluar dulu.. Duduk! Saya belum selesai"will

Nasya terpinga2 dengan cepatnya Nasya duduk di hadapan will ."ya sir.. Ada silap kah file yang saya buat? "Nasya.

"Kau boleh diam? Saya xminta kau bercakap.. Saya cuma minta kau duduk! "Will.

Nasya bermonolog sendiri.. "Datang haid ka boss ni .. Marah tak tentu pasal.. Kalah perempuan! "Tanpa sedar Nasya membuat muka meluat .

"CIK Nasya ariana!! Jangan kau fikir saya tidak nampak muka hodoh kau tu.. Sudah hodoh! Kau buat muka monyet lagi!! Kau keluar sekarang!! Will

Nasya terkedu.. Rupanya will telah melihat tingkah nasya.. Dengan pantasnya nasya berlalu pergi dari pejabat will sambil tergelak kecil.

****will****
Setelah nasya keluar dari pejabatnya, will juga tergelak apabila teringatkan wajah polos ariana.. "NASYA ARIANA" mengapa saya selalu ingin bertemu dengan kau. Apakah yang istimewanya kau d hati saya? Setiap kali saya bertemu kau.. Hati saya berdegup kencang.. Rasa rindu membuak-buak jika sehari tak melihat wajah manis kau.. Will bermonolog dalam hati.

"Arghhhhh! Nasya ariana bukan wanita idaman saya!! Wanita kampung!! "
Will tersedar daripada lamunannya.

**NASYA**

Kenangan 5tahun lalu mengajar saya untuk tetap tabah. ..Api lilin merah yang kau nyalakan membuatkan saya percaya dengan insan yang pernah bertaktah di hati saya.. Tapi... Ribut hadir meruntuh bahagia.. Saya terbiar.. Sakit!! Hanyut!!saya Hampir hilang arah semua kerna mencintai insan yang hadir hanya memberi luka!! "

**FLASHBACK 5 TAHUN LALU**

JIKA ITU TAKDIRKUWhere stories live. Discover now