Takdirku#part3

18 1 0
                                    

Setahun kemudian, shariz telah memasang ikatan dengan Nasya Dan merancang untuk menikahi Nasya setelah Nasya menghabiskan pengajiannya Namun semuanya semakin berubah dek kerana kekasih Lama sahriz  kembali ke kundasang..

Syafina merupakan cinta pertama shariz namun shariz tidak pernah menceritakan kisah hidupnya kepada Nasya kerana jauh disudut hatinya masih tersisa perasaan sayangnya kepada syafina.. Mereka berpisah kerana syafina terpaksa mengikuti keluarganya berpindah ke negeri seberang.

"Jika benar cinta, jarak bukan alasannya.. Akan indah pada waktunya"

****Kundasang***

Sedang sahriz memeriksa keadaan homestaynya itu,sahriz dtegur oleh seseorang yang sangat dikenalinya.. Syafina

"Hai tuan shariz?sibuk nampaknya"
" eeh syafina... "Shariz terkaku melihat gadis di depanya matanya itu.. Gadis Yang pernah berada di hatinya sekian Lama dahulu.
"Terkejut ka? Yaa sayaa lah ni.. Nor syafina binti Ramly.. Saya kembali.. Puas saya cari kau..."
"Macamna kau tau saya dekat sini? Bukan kau dekat klang ka? "
"Ibu bagitau saya shariz.. Saya datang rumah ibu kemarin.. Tapi kau tiada..ada benda kita kena bincang shariz.. "
******

Sejak pertemuan mereka berdua, shariz semakin jarang menghubungi Nasya.. Hubungan mereka juga sedikit hambar ..tiap kali Nasya menghubungi shariz.. Shariz mengatakan dirinya sibuk.. Sehinggakan pada suatu hari Nasya datang ke kundasang tanpa mengkhabarkan kepada tunangnya itu..

~ Tuhan ku cinta dia.. Ku ingin bersamanya.. Ku ingin habiskan nafas ini berdua dengannya.. Jangan rubah takdirku.. Satukanlah hatiku dengan hatinya..bersama sampai akhirr...~

Sambil memandu keretanya nasya mendengarkan lagu andmesh kamelang.. Tanpa sedari dirinya pun sudah tiba di kundasang ... Hatinya berbunga-bunga ingin bertemu dengan tunangnya... Ingin sahaja nasya memecut ke homestay tunangnya itu namun kesesakan lalulintas membuatkan dirinya terkandas...

HOMESTAY SHARIZ

Setibanya Nasya berada di perkarangan homestay tunannya itu.. Nasya sedikit terkaku kerana homestay tunangnya itu terhias rapi.. Bunga rose putih dpasangkan disetiap sudut ..Nasya sedikit kehairanan namun berfikir mungkin ada Yang buat majlis dekat sini.. Kata hati kecilnnya...

Sedang dirinya berjalan menuju ke pejabat tunangnya itu.. Nasya ditahan oleh pekerja shariz...

"Eeh ka... Kaak.. Nasya..ba...ruu sampai ka?"lili (pembantu shariz)
"Eeh lili ....Yaa baru sja smpai.. Mana shariz? Nasya mengajukan pertanyaan kepada lili..
"Tuan shariz adaa dekat pejabatnya taapii... "
"Tapi apa lili?  Ee pelikla kau ni.. "
Tanpa banyak soal Nasya terus ke pejabat tunangya itu...

PEJABAT SHARIZ

Tombol pintu pejabat shariz dipulas... Pintu dibuka membuatkan Nasya terkejut melihat syafina duduk di atas ribanya shariz.. Nasya tekejut melihat tingkah mereka berdua.. Dengan pantasnya shariz  menolak syafina...

"Kita kena bincang nasya.. Ini bukan macam Yang kau nampak"..dengan pantasnya shariz memulakan perbualan
"Patutla....ini pula kesibukan kau shariz.. Sibuk dengan ."sambil menahan air matanya daripada berjatuhan 
"Ee perempuan.. Kau siapa? "Syafina mendekati Nasya sambil matanya melihat nasya dari bawah ke atas..
"SAYA NASYA ARIANA.. TUNANG SHARIZ!! ..Patutnya saya Yang Tanya kau.. Kau tu siapa?!  "

Mata syafina terlopong besar kerana tekejut... Shariz hanya duduk sambil melihat kebawah(macam orang bodoh)
Dengan pertelingkahan kedua-dua tunangnya itu.. (Yap.. Syafina Dan shariz telah bertunang sehari sebelum nasya ke kundasang)

"ehh perempuann gila. ..Xpayahla kau mengada-ngada.. Shariz tu tunang saya.. Kami baru saja bertunang kemarin"kata syafina dengan lagaknya..

Tanpa sepatah kata... Nasya menampar syafina sehinggahkan syafina menarik tudungnya ..dengan pantas shariz menarik tangan nasya Dan menariknya keluar daripada pejabatnya... Tanpa segan silu shariz melemparkan nasya dihadapan semua pekerjanya...

"MULAI HARI INI KAU BUKAN LAGI TUNANG SAYA.. NASYA ARIANA DAN SAYA XMAHU KAU MUNCUL DIHADAPAN SAYA!!! BERAMBUS!!... "






JIKA ITU TAKDIRKUWhere stories live. Discover now