Dengan segala kekuatan.. nasya perlahan-lahan berdiri menuju ke keretanya.. Lili dengan pantasnya membantu nasya ke keretanya.. Tidak sanggup melihat keadaan nasya..
"Kak.. Saya minta maaf... "Lili
"Tak apa lili.. Sudah tadkir"kata nasya sambil teresak-esak.. "Saya minta diri dulu"..Kelihatan kereta axia merah nasya perlahan-lahan meninggalkan halaman homestay shariz.. Shariz hanya melihat kereta tunangnya itu berlalu pergi..
~sungguh aku percaya kau terbaik untuukku.. Kau bermadah puisi cinta.. Tersusun istimewa unttukku.kau berjanji setiamu cumalah milik.. Tapii xpernah ku menyangkah ribut hadir.. Meruntuh bahagia~
Lagu diradio seolah-olah tahu apa yang di alami nasya.. Dengan pantasnya nasya memberhentikan keretanya di pinggir jalan... Air mata nasya xhenti mengalir..
"Saya kena minta penjelasan.!"hati kecil nasya berbicara...
~tut.. Tutt.. Tutt. Tutt...nasya mendail nombor shariz... Tetapi panggilannya tidak di angkat... nasya mencuba Dan terus mencuba...akhirnya shariz mengangkat gagang teleponnya...
"Shariz..... "Belum sempat nasya menghabiskan kata-katanya
"Nasya... Cukuplah Sampai dsini sahaja.. Mungkin kita tidak ditakdirkan bersama.. "
"Yaa ..tapii.. Kau kena bagi saya penjelasan.. Selepas semua ini..dengan mudahnya kau bertunang dengan orang lain? Sedangkan saya???! Saya masih tunang kau!! "Nasya
"Tiada penjelasan nasya.. Ini semua kemahuan saya... Kita putuskan pertunangan kita.. Segala kerugian saya akan tanggung.. "Shariz
"Dengan mudahnya shariz...sampai hati kau!..kau xpaya ganti segala kerugian...saya lepaskan kau shariz.."nasya segera meletakkan gagang teleponnya.. Air mata nasya bercucuran... Tanpa sedari hari sudah mulai gelap.. Nasya masih berada di pinggir jalan.. Nasya segera menghidupkan enjin keretanya Dan terus belalu pergi..***flashback***
"Ada sesuatu Yang perlu kita bincang"syafina..
Segalanya bermula ketika syafina bertemu dengan shariz.. Ketika itu.. Shariz mengalami krisis kewangan..
"Shariz... Saya tau kau perlukan bantuan saya.. Semua ini bersebab.. Kenapa saya kembali.. Kenapa saya cari kau... "Syafina..
Pertemuan mereka berdua menyebabkan shariz terjepit di antara memilih nasya dan biarkan homestaynya itu muflis begitu sahaja.. Atau bertunang dengan syafina demi menyelamatkan bisnesnya itu...
Seharian suntuk shariz memikirkan segalanya..... Akhirnya shariz memilih untuk menyelamatkan homestaynya itu biarpun ada perasaan yang akan disakitinya..
Syafina telah meletakkan syarat untuk membantu shariz agar homestaynya itu tidak jatuh muflis...
"Kau kena berkahwin dengan saya shariz... Itu adalah satu-satunya syarat untuk menyelamatkan homestay kau... "Syafina
"Tapii kann... Kau tau saya sudah bertunang?? Mana mungkin saya boleh tinggalkan tunang saya begitu sahaja"shariz buntu
"Semuanya terletak ditangan kau shariz... Satu-satunya orang dapat bantu kau.. Adalah saya... Saya anak pemilik rakan kongsi homestay kau ini... Jika kita berkahwin kau akan memiliki hak 100% terhadap homestay ini. .."
Shariz buntu... Fikirannya kacau... Mengenangkan nasya. ..hatinya gundah gelisah... Namun di sudut lainnya.. Hatinya inginkan memiliki hak pemilikan homestay tersebut...
"So shariz? Dah dapat jawapan? "Syafina
"Saya akan selamatkan homestay ni"jawab shariz
"Tapi kau kena putuskan pertunangan kau... Dalam masa terdekat kau dan saya akan bertunang.. Saya xmahu melambatkan majlis ini.. Segala persiapan akan dibuat di sini! " kata syafina yang Agak terujaRaut wajah shariz menampakkan kesedihan.. Kekusutan.. Shariz terpaksa melepaskan nasya..
"Xpayala sedih sangat shariz... Lepas ni saya xmahu kau sibuk hubungi EX. TUNANG kau tu.."sengaja syafina menekankan perkataan ex
"Kau kena layan saya sebagai tunang kau mulai saat ini dan jika tunang kau ke sini..kau kena berpihak kepada saya!!kau ingat tu!!"Sambungya lagiShariz akur dengan segala syarat yang diberikan syafina..
***endofflashback***
YOU ARE READING
JIKA ITU TAKDIRKU
Teen Fiction"jika cinta itu melepaskan, aku akan biarkan kau pergi" Nasya. "waktu akan menentukan segalanya, aku takkan mengalah"Shariz. "Kerana rasa cinta itu fitrah ..sejauh mana aku menolak rasa itu.. Takkan pernah terpadam."will