**warungpak Hamid*
Kenapa harus memikirkan dia? Kenapa?dia kan bakal suami orang sedangkan saya? Saya cuma persinggahan...dia datang cuma memberi harapan.. Dan berlalu Pergi dengan seribu kenangan tapi mungkin ini lah takdir saya.. "Bisik hati nasya menahan air matanya bercucuran"Nasya.... " melissa
Tidak sedar rakanbaiknya itu sudah berada di depannya.. Dengan pantasnya nasya terjaga daripada lamunannya..
"Eeeh melissaaa... Bila sampaii? "
"Baru saja nasya.. Tidak perasaan ka? "Melissa menyedari raut wajah rakanbaiknya itu agak suram.. Senyumnya juga menyimpan seribu kekecewaan.. Melissa sudah mengetahui segalanya..melissa juga agak kecewa dengan segala keputusan Yang dibuat oleh abang sepupunya itu.
Nasya hanya tersenyum kaku..
"Ee jom oder laa dulu mell.. Sy dah lapar lahh"dengan pantas nasya memanggil pelayan restoran ituSelesainya mereka makan.. Melissa memulakan perbualan.. Melissa mengengam tangan rakanbaiknya itu..
"Nasya.... Saya minta maaf"
"Eh mel.. Kenapa ni? "Nasya berpura2 tidak tahu apa Yang ingin dikatakan melissa
" Nasya... "Melissa menahan airmatanya
"Melissa.. Saya ok.. "
Dengan segera melisaa memeluk rakanbaiknya itu.. Sungguh melissa tidak dapat menahan perasaannya..."Nasya...sy dapat tawaran sambung belajar.. "Kata melissa
"Waa tahniahh mell... Dekat mana? "Nasya
"Dekat oversea.. Us.. Mesti sy rindu kau nasya... "
"Jauhhnya mell..kau kena pergi.. Itukan impian kau...bukannya kita tidak boleh video call kann... "Kata nasya
"Kau mestiii rajin bagi saya khbar yaa nasya.. Jangan lupakan saya..dannnn. Jangannn sesekali tukar nombor telepon tu"kata melissa tegas
"Dun wurry my hunny bungky melissa.."kata nasya sambil mencuit pipi melissaSungguh melissa merupakan satu-satunya rakanbaik nasya.. Melissa lah tempat nasya meluahkan segalanya.. Namun haritu adalah hari terakhir mereka bersua.. Mereka terpaksa berpisah untuk menggapai impian masing-masing.
***2TAHUN BERLALU***
Setelah menceburi bermacam-macam pekerjaan.. Akhirnya Nasya mendapat tawaran pekerjaan di sebuah syarikat penerbitan majalah manakala melissa telah menyambung pengajiannya ke luar negara. Bukannya nasya tidak ingin menyambung pelajarannya namun nasya lebih selesa untuk mencari pekerjaan dek kerana ingin membantu ibunya.. Puan marni."Ibuuu... Tengokk nih... "Kata nasya sambil menunjukkan tawaran pekerjaannya kepada ibunya..
"Tahniahh sayang.. U deserve it.. "Puan marni memeluk anak kesayangannya itu..Peristiwa dua tahun lalu memberikan kesan Yang dalam terhadap dua beranak itu.. nasya telah mengalami kemurungan Yang agak teruk sehinggahkan nasya dikatakan mempunyai penyakit mental namun berkat dorongan Ibu Dan rakanbaiknya melissa.. Nasya berjaya bangkit kembali..
~kok kok kok kok kok~ bunyi alarm nasya menunjukkan jam5pagi.. Nasya terjaga dari tidurnya Dan segera membersihkan diri untuk menunaikan solat subuh...
"Hari Ini harii pertama saya bekerja.. Saya kena semangat! Nasya Ariana kau boleh! "Bisik nasya dengan penuh semangat..
**SYARIKAT WLL HOLDINGS***
Jam menunjukkan 8.30 pagi.. Nasya terlewat untuk melaporkan dirinya dek kerana nasya tersekat akibat kesesakan lalu lintas.. Dengan terburu-burunyaa nasya berlari memasuki bangunan WLL HOLDINGS.
"cikk... Pejabat lapor diri dekat mana ya? "Tanya nasya kepada penyambut tetamu tersebut...
"CIK NASYA ARIANA kan? "
"Yaa yaa sayaaa.. "Nasya tercungap-cungap keletihan
"Sir will dah tunggu dekat pejabatnya.. "Setelah penyambut tetamu tersebut menunjukkan arahnya.. Nasya terus bergegas untuk menaiki lif.. Tidak kisah tumit tingginya dibuka..
"Lantaaaklah "kata nasya~tok! Tok! Tok! ~
nasya mengetuk pintu
"Masuk! "
Kedengaran suara garau menyuruhnya masuk.. Jantung nasya berdebar-debar kerana nasya tau dirinya lewat untuk melaporkan diri pada hari pertamanya bekerja..Daun pintu dibuka.. Kelihatan seorang jejaka Yang amat bengis mukanya..
"NASYA ARIANA... Kau tau sekarang jam berapa? " sambil melihat nasya dengan tumit tinggi nya Yang tidak dipakai
"Sorry encik.. Saa saya tersekat kesesakan lalulintas... "Dengan suaranya Yang tercungap-cungap keletihan..
"Boleh saya duduk sini.. Saya penatlah encik"sambung nasya.
"Lain kali saya tidak mahu dengar sebarang alasan.. Sudah tahu kena lapor diri.. Datangla jam5 pagi! "Kata will agak tidak berperikemanusiaan~eh eleh.. Sudahh explain pun masih bising.. Dasar bos tiada hati!..tenang nasya..tenangg~bisik hati nasya Yang agak geram dengan bossnya itu
"Sorry encik.. Saya tau saya Salah.. "Kata nasya
"Hmmm.. Kau boleh keluar! Nanti meja kau.. Riska tunjukkan"sambil menelepon risska pembantunya..
"Terima kasih encik.. Saya keluar dulu"nasya
" eehh nanti dulu.. Heels kau pakai.. Jangan memalukan saya.. Staff berkaki ayam! "Will
Nasya tersipu malu menyedari dirinya berkaki ayam.. Terlupa memakai kasut tumit tingginya dek kerana terburu-buru... Sedang nasya berlalu pergi.."Eett... 1lg NASYA ARIANA!! Just call me sir will.. Xpayala berencik-encik"
"Eeh ok ok encik.. Ups.. Silap.. Sir will.. Saya keluar dulu"kata nasya berlalu pergi dari pejabat bossnya itu
YOU ARE READING
JIKA ITU TAKDIRKU
Teen Fiction"jika cinta itu melepaskan, aku akan biarkan kau pergi" Nasya. "waktu akan menentukan segalanya, aku takkan mengalah"Shariz. "Kerana rasa cinta itu fitrah ..sejauh mana aku menolak rasa itu.. Takkan pernah terpadam."will