" Saranghaeyo Kim Hyurin " tercenggang gadis bernama Kim Hyurin itu bila lelaki yang sedang berdiri di hadapannya pada masa itu tiba - tiba sahaja meluahkan perasannya .
Sejambak bunga ros dihulurkan ke hadapan gadis itu buatkan dia makin hilang arah . Tidak tahh mahu berbuat apa .
" Op- "
" Will you be my girlfriend ? " Tuhan sahaja yang tahu apa perasan Hyurin pada masa itu . Lelaki yang memang telah dia suka dari tahun pertama dia melangkah masuk ke sekolah itu sedang melamarnya .
Matanya memandang sekeliling, ramai pelajar yang sedang memandang kearah mereka berdua dan menunggu jawapan yang akan keluar dari mulut gadis itu .
Nami iaitu rakan baiknya dicarinya tetapi batang hidung gadis itu pun langsung tidak kelihatan buatkan dia berasa sedikit kecewa .
" Hyurin-ah " panggil lelaki itu lembut buatkan Hyurin dengan pantas menoleh kearahnya . Senyuman kekok diberikan kepada lelaki itu .
" Jawapan kamu ? " tangannya digenggam kuat bila lelaki itu menyoalnya sekali lagi .
" Ja- jawapan ? "
" Terima ! terima ! terima ! terima ! terima ! " mulutnya terus seperti tidak mampu untuk mengeluarkan suara bila seluruh pelajar mula bersorak menyuruhnya untuk terima lamaran lelaki itu .
Mata lelaki tu ditenungnya lama mencari keiklasan lelaki itu, sebelum perlahan - lahan Hyurin menganggukkan kepalanya .
Lelaki itu pula terus tersenyum lebar bila mengetahui yang lamarannya di terima . Semula pelajar terus sahaja bersorak kuat .
" Saranghaeyo Kim Hyurin" Hyurin terus dipeluknya erat buatkan semua pelajar makin bersorak kuat . Siap ada yang memukul meja dan ada juga yang mengucapkan tahniah kepada pasangan itu .
" Nado saranghae Park Munkyu " bisik Hyurin perlahan .
" So this is our first day ? " ujar lelaki itu sambil membelai pipi teman wanitanya itu . Hyurin hanya tersenyum sambil menundukkan kepalanya kerana malu .
Pipinya yang perlahan - lahan berubah merah itu buatkan Munkyu tertawa kecil .
" Cute lah yeochin oppa ni " makin memerah pipi Hyurin bila lelaki itu memanggilnya dengan panggilan ' yeochin ' .
KRINGG
" Oppa lonceng dah bunyi " kata Hyurin sambil melepaskan genggaman tangan Munkyu . Takut jika ada guru yang melihat mereka .
" Munkyu oppa masuklah kelas dulu, biar Nami jaga yeochin oppa ni . Jangan risau kalau dia curang nanti Nami report kat oppa " pasangan itu serentak menoleh kearah gadis yang telahpun berdiri di belakang Hyurin .
" Nami " gadis bernama Nami itu hany tersenyum memandang kearah rakan baiknya itu .
Munkyu hanya tertawa mendengar kata - kata Nami tadi . Rambut Hyurin dibelainya lembut, " Oppa percayakan Hyurin " katanya sambil tersenyum lebar . Buatkan gadis di hadapannya itu turut tersenyum lebar .
" Oppa masuk kelas dulu, nanti kita jumpa okay " Hyurin hanya menganggukkan kepalanya . Matanya tidak lepas memandang kearah Munkyu yang sedang melangkah keluar dari kelas itu .
Dia seperti masih tidak percaya dengan apa yang telah berlaku .
" Argh " terkejut dia bila bahunya dipeluk erat oleh Nami .
" Congrats, akhirnya cinta kau terbalas " kata Nami dan mereka berdua terus tertawa .
Jambakan bunga ros yang ada diatas mejanya dicapai dan didekatkan ke hidungnya .
" Harum "
(♡˙︶˙♡)
" Jeongin-ah gwenchanayo ? " soal Leee Know sambil mendekati Jeongin yang sedang duduk di atas sofa yang ada di dalam bilik latihan mereka .
Jeongin hanya membalas dengan senyuman nipis . Dapat dilihat dari mata lelaki itu yang dia baru sahaja habis menangis .Lee know terus mengambil tempat di sebelah Jeongin, " Kenapa dia buat kita macam ni ? "
Lee know hanya mengeluh perlahan bila mendengar soalan dari ahli termuda kumpulan mereka itu . Jeongin menundukkan kepalanya bila merasakan yang air matanya mahu mengalir keluar .
" Semua yang berlaku ada sebab dan hikmah dia sendiri . Ni dah takdir kita semua . Sakit macam mana pun, kita kena terima " bahu Jeongin dipeluk Lee Know erat . Berharap yang lelaki itu akan kuat .
" Bangchan Hyung nak kita semua berkumpul kat studio dia " kata Lee Know sebelum berdiri . Jeongin yang masih tertunduk itu dipandangnya sayu .
" Hyung tunggu kamu " bahu Jeongin ditepuknya perlahan sebelum dia terus melangkah keluar dari bilik itu .
Setelah lama mendiamkan diri melayan perasan, Jeongin perlahan - lahan berdiri . Topinya dicapai dan disarungkan kepala, mask yang ada di atas meja juga dipakainya sebelum dia perlahan - lahan membuka pintu bilik latihan itu .
Matanya meliar memandang sekeling, memastikan tiada siapa di situ sebelum dia dengan pantas terus bergerak kearah lift . Dia mahu keluar . Dia mahu menenangkan fikirannya .
Setelah berjaya keluar daripada bangunan itu tanpa disedari sesiapapun . Dia mula berjalan tanpa arah, tidak tahu mahu ke mana jadi dia bercadang hanya akan berjalan di sekitar situ .
Setelah lama berjalan, tekaknya mula berasa haus . Dia berhenti di hadapan sebuah kedai runcit 24 jam . Topi dan masknya diperbetulkan sedikit sebelum dia terus melangkah masuk ke dalam .
Baru sahaha dia mahu melangkah mendekati peti sejuk yang berisi pelbagai jenis minuman . Terhenti langkahnya bila melihat seorang pekerja kedai runcit itu sedang sibuk menyusun minuman ke dalam peti sejuk menghalang jalannya .
Dia mengeluhnya perlahan, sebelum bahu gadis itu disentuhnya .
" Errr cik "
Gadis itu terus menoleh sebelum, " ARGGHHH EOMMA ADA PEROMPAK !! " jeritnya kuat sebelum dia mula hilang imbangan dan jatuh kearah Jeongin .
Jeongin yang juga turut terkejut, tanpa sedar menyambut tubuh gadis itu dan terbeliak matanya bila dapat merasakan sesuatu yang lembut menyentuh bibirnya .
ANNYEONGGGG !! NEW FF WEEWOOO HAHAHAHAHHA
~\(≧▽≦)/~HOPE ANDA SEMUA AKAN SUPPORT FF NI HEHEHE (。・ω・。)
LOVEYOU ! ♥
YOU ARE READING
⌠ ꜱᴇʀᴇɴᴅɪᴘɪᴛʏ ⌡
Fanfiction[ SHORT STORY ] ░░░░░░░░░░░░░░░ Aku tak perna terfikir yang aku akan jumpa dia dan aku tak perna terfikir yang aku akan jatuh cinta dekat dia . " Saranghaeyo " ░░░░░░░░░░░░░░░ Start : 21 may 2020 End : ░░░░░░░░░░░░░░░