Hoofdstuk 5: Vacation

46 1 0
                                    

Het is nu al een tijdje geleden dat het allemaal gebeurde. En het is ook eindelijk vakantie. Ik heb veel contact gehad met Niall in de tussentijd, maar vanmiddag komt hij me ophalen. Ik heb echt geen idee waar we naartoe gaan. Ik liep naar mijn kamer en pakte een sporttas. Ik stopte er wat kleren en ondergoed in. Ik pakte nog mijn portemonnee en mijn paspoort. Ik deed ze in mijn tas en liep naar beneden waar mijn moeder en zus al aan de ontbijttafel zaten. 'doe je zometeen de groetjes aan Harry als je hem ziet?' vroeg mijn zus. 'ja zal ik doen' zei ik en ging zitten. 'doe je wel voorzichtig? ik weet dat er veel mensen bij zijn maar er zijn veel fans die met de jongens op de foto willen en misschien jullie wel wat aandoen en ..' 'mam.. doe nou maar rustig' zei ik snel. 'ik ben bij Niall en als we naar een plek gaan waar Niall gevaar kan lopen dan gaan er echt wel bodyguards mee ofzo'

Ik was al een tijdje aan het wachten. Niall zou om tien uur komen maar het was pas kwart over negen. Mijn moeder was al naar haar werk, want die moet gewoon werken in de vakantie. Mijn zus die was ook weggegaan. Ik keek op mijn telefoon of ik misschien al een berichtje van hem had, maar ik had nog niets. Ik wilde gaan liggen maar toen ging de bel. Ik rende naar de voordeur en deed hem open. 'hey babe' hoorde ik een bekende stem zeggen. 'hey Nialler' zei ik terwijl ik hem omhelsde. We liepen samen nog even naar binnen. 'Niall, waar gaan we eigelijk heen?' vroeg ik. 'oow een beetje hier en een beetje daar. Er zijn extra shows toegevoegd dus we touren overal heen' zei hij. 'oke, dus ik heb niet zoveel spullen nodig?' 'nee hoor babe. En als je iets nodig hebt dan kopen we het wel' zei hij en hij knipoogde. 'oke, laten we gaan' zei ik en pakte mijn tas. Samen liepen we naar buiten waar de auto stond samen met Mark. 'Hey Mark' zei ik terwijl hij de deur voor me open deed. 'Hey Nicky' zei hij terug. 'Maar waar gaan we nu het eerste heen?' vroeg ik aan Mark. 'We gaan nu eerst naar Rotterdam, daar gaan we met het vliegtuig naar Portugal want daar hebben ze vanavond een show' zei Mark. Portugal, daar ben ik nog nooit geweest. Ik ben eigelijk alleen maar naar Duitsland en België geweest.

Niall heeft de rit naar Rotterdam liggen slapen. Hij komt vast veel slaap tekort met al dat touren. 'Mark?' vroeg ik. 'ja?' zei hij. 'is vliegen eigelijk eng? Want ik heb het nog nooit gedaan' zei ik. 'nee hoor. Maar ik snap dat het voor de eerste keer nogal eng is. Ik had de eerste keer ook heel erg kriebels in mijn buik maar dat is nu wel over na bijna elke dag te moeten vliegen' zei hij. Ik knikte en keek naar buiten. Ik zit er eigelijk best wel tegenop, dat vliegen. Straks storten we neer ofzo. Ik keek naar de andere kant en zag dat Niall wakker werd. 'goodmorning' zei ik zachtjes. Hij moest lachen en legde zijn arm om mij heen. 'Weet je,' zei hij, 'ik ben de hele tijd bij je, Tijdens het vliegen. Je mag mijn hand de hele vlucht vast houden als je wilt' ik glimlachte. 'dat is lief, dank je'

Mark had de auto geparkeerd en we liepen naar en grote hal. Mark ging voor ons inchecken. Niall en ik gingen zitten en wachtte op Mark. Ik was misselijk. Ik buigde wat voorover en nam een beetje water. 'gaat alles goed?' vroeg Niall terwijl hij over mijn rug vreef. Ik knikte. 'alleen beetje nerveus' zei ik zacht. 'alles komt goed babe' zei hij 'ik ben de hele tijd bij je' Mark kwam aankopen met de kaartjes en we liepen naar het vliegtuig. Ik liep achter Niall aan naar onze stoelen. 'Wil jij bij het raam zitten?' vroeg Niall. Ik haalde mijn schouders op. 'als ik maar naast jou kan zitten is het goed' zei ik. Niall ging zitten en ik ging naast hem zitten. Na een tijdje werd er omgeroepen dat we gingen vertrekken. Ik deed mijn riem om en probeerde een beetje te ontspannen. Het vliegtuig begon te schudden. Ik begon een snel te ademen. Niall pakte mijn hand met zijn rechter hand en deed zijn andere arm om mij heen. 'ontspan maar, er is niets aan de hand' verluisterde hij in mijn oor. Ik legde mijn hoofd op zijn schouder en deed mijn ogen dicht.

Het vliegtuig was nu al een tijdje in de lucht. Ik vond het nu al wat minder eng maar ik zat nogsteeds tegen Niall aan. Niall zat een spelletje te doen op zijn telefoon. 'Niall' zei ik zacht. 'ja babe' zei hij zacht terug. 'waarom heb je me eigelijk gevraagd om mee te gaan op tour?' hij zette zijn telefoon uit en deed hem in zijn zak. 'ik vind jou een heel bijzonder meisje, en heel aardig en lief. Je voelt niet echt als een fan als ik naar je kijk maar meer alsof ik je al jaren ken en je een super goede vriendin van mij bent' zei hij zachtjes. We keken elkaar in de ogen en lachte naar elkaar. 'damens en heren willen jullie je gordel weer om doen. We gaan over vijf minuten landen. We deden onze riemen om en ik pakte weer zijn hand.

Toen we geland waren gingen we gelijk door naar de auto die we daar geleent hebben. We reden naar een hotel waar honderden fans buiten stonden. We reden de oprit op en de fans begonnen tegen de ramen aan te slaan. Ik deed mijn sjaal over mijn hoofd. Mark reed langzaam door de stoet heen de parkeergarage in. 'ze staan hier al de hele dag, een beetje te staan' zei Mark geïriteerd. We stapte de auto uit en ik pakte mijn tas. We liepen naar de lift en gingen omhoog. Toen we op de goede verdieping waren liepen we de lift uit naar een kamer. Niall ging voor de deur staan en klopte op de deur. We hoorde voetstappen richting de deur komen. De deur ging open en een paar prachtige groene ogen keken in de mijne. 'hey Hazza' zei ik en gaf hem een knuffel. 'hey Nicky, is de vlucht goed gegaan?' vroeg hij aan Niall. 'ja, ondanks een paar hele erge zenuwen is het wel goed gegaan' zei Niall. We liepen naar binnen. Er stonden vijf bedden in de kamer. Een tweepersoonsbed en vier eenpersoons bedjes. 'waar is de rest?' vroeg Niall. 'Louis is in de badkamer, Liam is aan het opnemen en waar Zayn is weet ik niet' zei Harry terwijl hij op een bed ging liggen. 'Ik zit op de wc' hoorde we vanachter een deur komen. 'en Zayn zit op de wc' zei Harry. Niall pakte mijn tas en legde hem op een bed. 'is het goed als jij hier slaapt? Of wil je liever in de kamer bij Lottie, Lou en de crew?' vroeg Niall. 'nee hoor, hier is prima' zei ik en ging op het bed liggen. Een deur ging open en ik zag dat Louis naar mij keek. 'Nicky!!!' schreeuwde hij terwijl hij op me af kwam rennen. Hij sprong naast me op het bed en gaf me een knuffel. 'hoe is het met je?' vroeg hij. 'ja het gaat goed.' zei ik. 'was je zenuwachtig?' ik knikte. Hij lachte en stond op. Hij liep naar het raam. 'zal ik roomservice maar bellen? want ik denk niet dat het erg handig is om nu naar een restaurant te gaan met al die gillende fans buiten' Hij pakte zijn telefoon en liep naar de badkamer. 'Is pizza goed?' zei hij en we knikte allemaal.

We hadden nog een beetje rondgehangen in de kamer en besloten maar te gaan slapen. Morgen hebben ze een concert hier in Portugal. Ik kon niet echt goed slapen. Ondanks dat ik gewoon tussen One Direction inlag. Er kwam een man naar binnen lopen met een grote baard. Hij liep naar Louis en maakte hem wakker. 'Lou, sorry gast maar je moet opnemen' zei hij zachtjes. Louis keek naar hem en stond op. Hij liep achter hem aan. Hij wilde net de voordeur dicht doen totdat hij zag dat ik nog wakker was. Hij maakte een gebaar dat ik moest komen en ik liep achter hun aan. Een paar verdiepingen hoger was een kamer waar ze een kleine studio gebouwd hadden. 'Louis, heb je de tekst van jouw stukje in Night Changes goed in je hoofd?' zei de man en Louis knikte. De man ging achter een computer zitten en zette zijn koptelefoon op. Louis gaf mij ook een koptelefoon en ging in het hokje staan. Ik ging op het bed zitten en luisterde naar hoe Louis zong. Het was echt een prachtig lied. Toen Louis klaar was liepen we samen weer naar beneden. Voor de deur hielt hij me tegen. 'waarom kan je eigelijk niet slapen?' vroeg hij zachtjes. 'weet ik niet. Misschien door alle spanning ofzo' zei ik. We liepen samen naar binnen. Ik ging weer in bed liggen en hij kwam naast me zitten. 'wacht even' zei hij zacht en liep naar de kast. Hij pakte een glas en wat melk. Hij stopte het in de magnetron en gaf het daarna aan mij. 'misschien vind je het niet lekker maar je word er wel moe van' zei hij. Ik dronk het glas melk op en zakte naar beneden. 'weltrusten Louis' Louis gaf een kus op mijn hoofd. 'truste Nicky' zei hij en liep naar zijn bed.

You & IWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu