1 renyai

6 1 0
                                    

Tik....tik....tik......

Malam ni hujan renyai-renyai .angin sayup-sayup .rasa dingin dan tenang je.suasana dia sunyi .tiba tiba muncul satu persoalan aku kepada adik aku.

"Adik mari kita lari dari sini.mereka tu berbahaya ."sambil skye meregangkan badan diatas katil.

"Tapi akak .....mereka kan keluarga kita"jawab moon kembali kepada aku .dia sedang mengemaskan katil bersiap -siap untuk tidur.

"Kenapa kamu berdua tak tidur lagi ni?hmm."tiba -tiba bapa kami mr'silver night buka pintu bilik kami.terkejut sekejap aku.harapnya dia tak dengarlah apa yang aku cakap tadi.

Mak aku pun mencelah juga dihadapan bilik kami."tidurlah sayang mama berdua .esok kan nak berlatih.dapatkan tidur yang mencukupi"kata mama kami aka mrs' night atau lebih dikenali dengan nama Rosy dyrius.

"Baik mama!,papa!"kata kami berdua .ibu bapa kami tutup lampu lalu beredar dari bilik kami.

Malam tersebut aku langsung tak dapat tidur.tak tahu kenapa tapi macam ada sesuatu yang akan berlaku malam ni.aku ambil laptop aku lalu aku hack cctv perumahan ni .kesemuanya.ini adalah kebolehan aku yang keluarga aku tak tahu.aku kata mereka berbahaya sebab aku nampak segalanya.

Adik aku tak tahu.yang dia tahu dia berlatih semua tu untuk pertahankan diri dia dari diserang musuh keluarga.dia tak tahu kegiatan keluarga .mereka rahsiakan dari kami dan hanya akan beritahu kami bila kami genap 14 tahun.itu adalah adat keluarga ni.

Tahun ni kami 10 tahun.kami kembar tak seiras moon kembar lelaki aku dan dia adalah adik .aku pula kakak dia, skye.kami belajar dengan guru-guru persendirian bersama dengan sepupu-sepupu aku yang lain.
Aku seorang yang malas nak berlatih dengan sepupu-sepupu aku disebabkan itu aku selalu digelar lembik serta selalu kena buli.yang selalu bela aku ,adik aku moon sahaja.bukan aku tak boleh lawan just aku malas je.aku lagi rela kena belasah.

Kawasan perumahan ni besar .kami tidur disalah sebuah rumah yang terdapat disini.perumahan ni semua adalah ahli keluarga night.demi menjaga keselamatan kami.perumahan ni mempunyai tahap security yang canggih dan tinggi.tapi tak lah canggih mana bagi aku.sebab senang sangat kena hack.

Sedang ralit aku perhatikan kamera cctv rumah aku .aku nampak kelibat yang mencurigakan.dia keluar dari kereta yang tak dikenali dan itu bukan kereta ahli keluarga night.tapi dia boleh masuk maksudnya dia ada id dan dia adalah salah seorang ahli keluarga kami.

Aku lihat juga cctv lain.nampak nya dia bawa masuk orang yang bukan dari sini.bukan sikit tapi ramai.apa motif dia?.tanpa berlengah dengan pantas aku ambil sniper serta archery aku .kemas barang dan kejutkan adik aku.

"Akak apa ni kejutkan adik.kan dah malam."moon bangun dalam keadaan mamai.alaaaa cutenya.

"Ada orang serang hendap kediaman siap sedia .ambil gun kau.kejut mama ,papa sebab papa je ada kunci nak bunyikan siren kecemasan.hati-hati"dalam keadaan terkejut cepat-cepat dia pergi ambil gun and kejut parent kami.

Aku pula bersiap dengan segala peralatan aku dan bergegas ke tempat strategik aku yg aku selalu pergi untuk berlatih memanah dan menembak aku.

Makin lama makin ramai orang mereka masuk ni.ishhhh cepat lah bunyikan siren papaaa!.tiba-tiba.

Kringggggg!!!!!!

"Kecemasan !ada berlaku pencerobohan di kediaman. semua siap-sedia dengan senjata masing-masing"bunyi suara papa memecahkan kesunyian malam.tak lama lepas tu berlaku kejadian tembak menembak.

Bang!......Banggg!.....Bangg!!!!

Arhhgg.....arghhhh,tolong

Selamatkan diri.

TRUSTEDWhere stories live. Discover now