6

5 0 0
                                    

hari yang indah untuk permulaan yang indah .bangun awal ,sampai sekolah awal,tak kena denda .bangunan sekolah pun nampak cantik walaupun aku tak suka pergi sekolah.tapi harini dikecualikan.sebab mood aku baik harini

"Adikkkkk!kenapa tinggalkan abang?.risau abang tau." Kata star kepada aku .

Terlihat jelas dia tercunggap-cunggap begitu juga dengan sun.aku senyum dekat mereka berdua.

"Padanlah kau orang tidur macam kayu balak.aku kejut bukan dengar pun"aku cakap sambil smirk

Tiba-tiba sun menyampuk.

"Dik harini kau tak ambil bahagian kan?"kata sun.

" haah.kenapa?"apahal tanya pulak ni.

"Bagilah semangat kat kami.baru semangat sikit nak bertanding, kan star?"kata sun sambil pandang muka star.

"Haaaa okay"kata aku menjawab pertanyaan sun

Harini sekolah kami mengadakan pertandingan persahabatan antara sekolah tapi aku tak ikut serta sebab aku malas.

Tidur lagi baik tak pun main game ke .kan?

Dalam perjalanan ke dewan untuk menyaksikan pertandingan abangs aku .aku singgah libary.sekali dalam libary ada sahabat sehidup aku iaitu

Trutttt ....trun...tuttt(bunyi drum)

Encik p.c,laptop,tablet,wifi.
Ini adalah syurga bagi aku.jadi dari aku buang masa dengan kerja tak berfaedah baik aku main laptop.

Selepas beberapa jam main laptop skye berhenti main laptop sebab dia rasa ada orang yang sedang perhati dia.

Disebalik rak buku di libary ada seorang kelibat lelaki sedang perhatikan dia.disebabkan hack adalah kepakaran skye dia hack lampu libary tu pakai fon dia.

 dalam sekelip mata Libary tu gelap dalam masa beberapa minit.sebelum lampu hidup skye lari ke arah lelaki tu.
Tanpa sempat lelaki tu menyerang ,skye cucuk ubat penenang dengan dos yang paling tinggi.

"harap kau tak mati lah yer. salah orang lah kau main intip-intip ni dengan aku."skye ikat kaki ' tangan dan seluruh badan lelaki tersebut supaya dia tak boleh terlepas dan heret  dia ke stor berdekatan dengan libary "berat siut.apa benda lah dia makan"selesai sahaja dia kurung stalker tu selang beberapa minit classmate skye sapa dia"serra apa kau buat kat sini"

"tak ade pape lah .tadi ada cikgu mintak tolong simpankan barang dekat stor"skye berkata dengan nada awkward."

"ni aku nak bagitau.tadi cikgu panggil kau masuk bilik disiplin"kata dia .dalam perjalanan pergi bilik disiplin skye tertanya juga apa salah dia sampai kena masuk bilik disiplin tu.

"semua orang tengah sibuk bertanding .aku kena panggil bilik disiplin.aku tarik balik cakap harini hari yang indah"sampai sahaja dekat dalam pejabat terkejut beruk dia tengok orang yang duduk kat kerusi guru disiplin tu.

"sir hans.whats the matter you call me?"aku kekalkan poker face aku.walaupun sebenarnya aku terkejut.tak tau pulak dia cikgu kat sekolah ni.

"i just want to give some pass to access and unlock the gate to the academy from inside the school.satu lagi,awak nak masuk kelas ALPHA?sir hans bertanya

"saya nak tukar kelas,tapi saya tak nak masuk kelas ALPHA saya nak masuk kelas BETA."kata skye meluahkan hasrat .

"okay. starting tomorrow you are the student of BETA and please go to the archery  teacher and give this paper"sir hans berkata sambil tersenyum.

"thanks sir i will go" dalam perjalanan pergi ke padang skye excited gila wuhuhuhu......archery is my favourite sport how came i dont excited.walaupun tengok je.tu dah cukup buat aku excited.

dari jauh aku dah nampak kelibat cikgu memanah .tapi hairan asal kelam kabut semacam.tak tentu arah cikgu tu dibuatnya."cikgu ni surat dari guru disiplin"

skye hulur kertas.selesai baca surat tu tak sempat aku nak pergi  .cikgu tu tarik tangan aku pergi ke site untuk pelajar archery.

"Ok semua ni serra xavier pengganti adem untuk harini."muka diaorang nampak lega semacam.

"Ehh...wait, what do you mean?pengganti?saya ke?"kata aku hairan.ahhhh kelas BETA ramai atlet .ok .no wonder.aku dah nampak muka sir hans senyum penuh makna kat aku tadi.

"Ye lah awak.cikgu disiplin bagitau tu dekat dalam surat tadi.dah cepat bersiap"cepat -cepat diaorang siapkan aku.

"Asal muka korang lega semacam je ni."kata aku dengan muka hairan.

"Legalah. kalau tak ada orang ganti adem tadi kitaorang discualified tau tak."yang lain pun mengangguk.

"Tak pe kalau ko tak pro sekalipun.kau dah masuk pun dah cukup bagus dah.dari tadi kitaorang cari pengganti tak de sorang pun nak masuk."mereka buat muka sedih syncronize .betul-betul sahabat ni.semua buat serentak.

"Ahahaha .ok.kalau kalah jangan salahkan aku"mustahil lah aku kalah .archery is like my best friend forever.

"Tak de lah .dah jom lepas ni giliran adem aka orang yang kau tengah ganti sekarang ni.siap sedia kat platform sana"

Skye sentiasa dengan muka seposen tak leh blah dia.tapi dalam hati dia lah orang paling teruja sekali.at the end we have united again my lovely baby.

"Kau sedia kat sini.tarik je panah ni sekuat hati kau.jangan risau dengan orang sekeliling"muka dia nampak gementar sikit.aku yang bertanding dia yang gementar kau hadooo..

"Yeahh i know"kata skye sambil buat gaya menghalau.

1.....2....3....shootttt

Bullseye.....

Bulleyess....

Bulleyesss......

Semua busur yang skye panah semua akan kena dekat bulleyes paling sikit tersasar pun dekat kawasan yang markah dia penuh.

Wahhh aku rasa refresh gila .dah lama aku tak main.rindu gila.aku pergi dekat khemah student archery.muka dia terpinga-pinga.ada yang terlopong ,ada juga yang hampir masuk lalat mulut dia.

"Asal korang ni.haaa yang tu .kat sana tu.tutup sikit mulut masuk lalat karang."baru lah diaorang sedar kat dunia yang nyata.

"Asal kau tak cakap kau pandai memanah."kata dia excited

"Memanah ni hobi je.mana ada aku pandai sangat."

"Hobi hangguk kau.ni dah macam tahap pro dah tau tak.kalah adem."kawan dia yang lain menyampuk.

"Hahahaha thanks."skye buat muka seposen dia lagi.tah apa lah best sangat buat muka seposen tu.

Tak lama lepas tu guru kelas BETA datang "tahniah semua.dapat juara harini.serra after this come follow me."

"Okayhh"tadi sir hans ni cikgu kelas beta pulak.

budak -budak kat situ semua tersengih-sengih.pelik -pelik je lah dorang ni.

Cikgu tu bawa skye pergi bilik guru and then dia hulurkan pass kat aku.rupanya tu pass kelas BETA .patutlah dorang tersengih-sengih tadi.

"Ni pass kamu .hilang cepat-cepat bagitau saya.mulai esok kamu ditempatkan di kelas beta."

"Baik cikgu.terima kasih"kata aku sambil tersenyum lepas ni kalau nak stalk moon tak de lah jauh sangat.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 05, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

TRUSTEDWhere stories live. Discover now