Malam tu aku pergi ke cafe vouges .nak juga aku rasa jadi agent ,tengok apa abangs aku buat .aku datang cafe tu awal sebab abangs aku tak balik malam ni ada emergency katanya.abangs ada bank in duit kat aku mereka suruh aku makan kat luar.
Lepas kenyang aku makan kat cafe tu aku ingat nak blah sekali ada orang tahan aku.ingatkan sapa rupanya mika.
Dia duduk lama pastu diam je.aku tengok lah sekeliling and then aku nampak satu figure yang mencurigakan.pastu aku dengar meja berbunyi.
Aku pandang jari mika.rupanya dia tengah buat code morses tapi tak leh blah maksud dia
"Bodoh kau serra"ni maksud code morses tu .dia ingat aku tak tahu ke apa.lepastu aku pun teruskan je lah perbualan tu pakai code morses.
"Babun kau mika"aku balas balik
Sesuka je cakap aku bodoh.pastu aku tengok muka dia terkejut."Kau faham ke?"dia buat muka seposen dia .rasa macam nak tumbuk pun ada.
"Tau lah ingat aku bodoh ke?"balas aku .orang yang mencurigakan tu masih tak blah lagi.
"Sini ada musuh.ikut aku"aku ikut mika dari belakang.orang tu masih ikut lagi.bagi mengelakkan dia ikut kami.aku baling jarum dekat titik meridian dia pastu dia pun pengsan.
"Dah tak yah cemas.dia tak ikut dah"kata aku kepada mika."asal heret aku sekali ni."
"Owhh ye ke.?ok kalau macam tu kau pakai ni.pihak atasan paksa kau jadi agent jadi kau kena ikut aku pergi hq"kata mika lagi dalam keadaan serius dia dah tak main-main macam tadi lagi.
"Btw lepas ni panggil aku tyrant tau .aku tak nak orang tahu aku siapa."kami bercakap sambil berjalan .benda yang dia bagi tadi tu earpiece.kitaorg bercakap tadi dalam keadaan jarak yang jauh.aku ekori je mana mika pergi pastu kitaorang berhenti kat satu bangku lama dalam semak.tempat dia tersorok gila.tapi bangku ni dekat dengan kawasan sekolah aku.
"Duduk sini"mika berkata pada aku.bila aku duduk bangku tu bercahaya aku sedar je kami dah ada dekat hq ."benda tadi tu weyh?"
"Teleport bench.khas untuk agent dari luar sekolah ni.jadi kau tak perlu risau.dah jangan banyak cakap .ikut aku."kata mika dengan nada tegas.lain sungguh bila dia kat luar.
Aku tengok kawasan sekeliling macam huru hara sikit.macam baru kena pecah masuk pun ada.waktu ni aku pakai mask so orang tak kenal aku.
"Mika asal kelam-kabut ni.ada sesuatu yang berlaku ke.?"tanya aku kepada mika.saja nak busy body.
"Keadaan sini huru-hara sikit sebab ada hacker godam maklumat agent sekolah ni petang tadi.so mereka kelam kabut dan risau dengan keselamatan hq ,academy dan pelajar disini.tu yang mereka cuba sedaya upaya track tempat dia tapi tak jumpa."mika menjawab pertayaan aku.kalau petang tadi maksudnya aku lah yang dorang tengah track.gawat ini.
"Owhhh ye ke.ahahaha"aku ketawa awkward.sampai je dekat pejabat hq mika terus blah je macam tu.dia kata macam ni pepandai lah kau survive. kejam loh mika.aku buka pintu dan aku rasa orang ni aku macam kenal.
"Jadi kamulah serra.serra xavier.berdasarkan apa yang mika cakap kamu selamatkan dia bukan.disebabkan misi ni dah selesai kami tak boleh kenakan tindakan terhadap mika.tapi kamu wajib masuk academy ni bagi mengelakkan rahsia ni terbongkar .faham?."kata lelaki tersebut.lelaki tu aku rasa sebaya daddy dengan mummy.muka dia nampak tegas.
"Baiklah .tapi jangan panggil saya serra or xavier panggil saya tyrant.saya tak nak abang-abang saya tahu saya terlibat dengan perkara ni."aku cakap pada lelaki tersebut.
"Owhhh jadi kamu adik sun dan star no wonder lah.btw you have to address me as Sir hans.my full name hans dyrius."like seriosly he is my mom brother .sangat kecil dunia ni.
"One more thing.came in moon."kata lelaki itu.muncul figura adik kesayangan aku."this is your partner.every agent must have partner.luckly he is a newbie just like you to.you can come here tomorrow evening at 3 pm to begin your training.goodluck."kata sir hans kepada kami.
"My name tyrant hope we can ge long together."kata aku sambil menghulurkan jabat tangan aku.
"Moon.i hope so"amboi kau dik sombong ehh dengan aku.kalau kau tau identiti aku mesti kau nangis tak berlagu.
"See you tomorrow brother "aku cakap macam tu lepastu blah cepat-cepat dari situ.muka moon nampak macam keliru tapi lepas seketika dia pun pergi dari tempat tu.
Dalam perjalanan balik aku nampak sun dengan star pun dah siap-siap nak balik.apa lagi pecut lah aku balik rumah.
Someone pov
"Maaf tuan kami tak dapat maklumat budak berdua tersebut.security system data maklumat mereka sangat tinggi."kata mereka kepada tuan mereke dalam keadaan cemas dan takut kerana kegerunan sosok tubuh tuan mereka.
"Hmm...... such an intresting person's .all of you get out from here."kata sesosok tubuh tersebut sambil memandang moon dan skye dan mengusap dagu dia yang tak berapa nak ada janggut tu.
YOU ARE READING
TRUSTED
ActionSemua yang berada di muka bumi ni menakjubkan. Dari sekecil -kecil makhluk sehingga yang paling besar serta yang paling bijak dan berakal. Ada benda yang kita boleh beli,ada juga yang senang -senang je kita gadai. Semenjak kecil aku diajar untuk per...