Selepas umur aku genap 14 tahun ,aku cakap kat mummy and daddy aku ,aku nak berdikari sendiri dekat bandar .tapi abang aku dua -dua tak bagi dia kata bahaya and then resultnya mereka berdua , sun dan star ikut aku sekali duduk kat bandar.
Motif aku nak duduk kat sini sebenarnya nak latih balik skill memanah and menembak aku.sebab dah lama sangat tak berlatih.aku beli rumah sendiri kat bandar pakai G.C tanpa pengetahuan mereka.
Pernah sekali tu aku nk terkantoi dengan star pasal aku punya beg gitar dia cakap dik asal aku tak pernah nampak kau main gitar pun .beg gitar ada .ke dalam tu ada benda lain?.sepantas kilat aku ambil beg tu letak kat stor.
Waktu first masuk rumah ni abang's aku terkejut.sebab rumahnya besar dan nampak elegent.dia siap menidakkan lagi ni bukan rumah sewa kata mereka.rumah ni ada underground khas untuk aku seorang sahaja kalis bunyi bagi kegunaan latihan.
Dan juga dia ada terowong bersambung dengan emergency house aku.hampir separuh aku habiskan duit kat G.C semata-mata untuk rumah ni.
Rumah kitaorang .
Emergency house ada kat dalam hutan.
Tahun ni aku genap 15 tahun abang -abang aku suruh aku sekolah dekat sekolah mereka.sekolah tu berdekatan dengan rumah kami jadi aku boleh jalan kaki je.
...........................
"Adik esok hari first adik sekolah kan .jadi jangan buat hal macam kat sekolah lama dulu."sun cakap macam tu sebab waktu aku umur 11 tahun, aku sekolah macam budak-budak lain tapi selalu kena buli .sebab aku tak tahan aku belasah lah mereka tapi aku pula yang kena buang .kejam.akhirnya daddy aku hire kan guru persendirian untuk aku."Ye lahh abang .adik tahu.nanti kalau kena buli adik report kat abang je lah ehh"serra ni bukan nya boleh buat main.pernah sekali aku nak ambil gitar dia, habis aku dihempuk nya dengan kamus, lepas tu aku dah tobat dah tak nak dah kacau barang dia lagi.kata star dalam hati.
"Dah pergi tidur sana."kata sun sambil menuju ke dalam bilik dia.muka dia masam je .sebab malam ni aku tidur dengan star.mereka kalau tidur mesti nak tidur dengan aku tapi tak nak pula tidur berdua.
"Bye abang sun.goodnight!.."kata aku kepada sun terus hilang muka cemberut dia.malam tu kami tidur lena je.
......................................
"Adik ,star bangun cepat woiiii!dah lambat ni .aku chau dulu .harini aku bertugas .nasib kau lah bye....!"lepas je sun cakap macam tu kelam kabut dia capai tuala mandi lepastu dia tinggalkan aku macam tu je.hanat punya abang.sampai je aku di sekolah.
"Nama apa ?mana nametag?kenapa lambat?."weyhhh seramnya macam polis pencen dah dia ni.saya takut.star ,sun dimanakah dikau adik mu sedang berhadapan dengan bahaya .
"Aku budak baru .nama aku serra xavier.maaf datang lambat .tadi abang-abang hanat aku tinggalkan aku."kata aku kepada pengawas tu dengan muka selamba je.pengawas tu kerek aku lah .
"Sorry. dari sini aku ambil alih dia .harini kan aku dengan star bertugas jadi tertinggal dia .tak ingat pula dia sekolah kat sini"abang aku tetiba muncul dekat belakang pengawas tu.dia senyum kat aku .
"Hmm baiklah harini awak lepas.tapi lepasni jangan buat hal lagi"pengawas tu actually perempuan.waktu dia dah mula nak mengedik dengan sun terus sun lari tarik tangan aku.
"Adik apa cakap abang hanat.star hanat tak apa lah tapi bukan abang."kata sun dengan nada beku dia.nak merajuk lah tu ."mana ada lah .serra tak maksudkan pun.dua-dua abang serra tak hanat pun.mereka berdua handsome dan baik-baik belaka"
Dia nak senyum tapi dia kawal eksperesi muka dia.dasar loh!nak senyum tu senyum je lah.
"Ni pejabat .serra masuk cakap nama .nanti dia bagi nametag pastu ikut dia pergi kelas.paling penting sekali jangan buat hal atau cari masalah okay."serra ni kena warning awal-awal kalau tak nanti dia buat kerja dia sendiri je."hmmm ye lah.dah pergi lah bertugas sana.serra boleh jaga diri sendiri."
Masuk je pejabat tu aku pakai spek aku.bayangkan spek ni macam spek ironman punya tu.serra/skye ni kan hacker so dia dah hack satelit negara mana tah sambungkan dekat dia punya spek.so spek tu berguna untuk dia.dia dapat tahu semua identiti orang kalau pakai spek ni.
Bagi aku sekolah ni bukan sekolah biasa-biasa sebab dari tadi aku tengok semua anak orang berpengaruh,kaya dan berjawatan.daddy aku pun berjawatan juga dia ketua polis bahagian penyiasatan.macam ada benda yang mereka sembunyikan di sini.tak apa lah nanti aku siasat.
"Maaf cik.nama saya serra xavier.saya pelajar baru kat sini."ucap serra kepada kakitangan di situ.kakitangan kat sini pun bukan calang-calang orang siot.yang aku nampak sekarang ni dia bekas fbi ada juga masih bekerja sebagai undercover ada polis ,tentera pun ada.apakah?.
"Baiklah.ni nametag kamu.kamu boleh pergi ke kelas 3 GAMA .selamat belajar"dia senyum macam smirk pun ada.hmm abaikan.
Berdasarkan buku ni kita ada latihan menembak dan martial arts dan ianya wajib .ada tiga kelas ALPHA,BETA,GAMA korang boleh naik kelas tapi ada certain perkara yang diambil kira.
Abang sun kelas 5 ALPHA ,abang star pula kelas 4 ALPHA jadi aku pun kena kelas ALPHA juga aku tak boleh kalah dengan mereka.tapi apa benda yang diambil kira?.haish nanti je lah fikir.
Tok....tok...tok
"Maaf cikgu saya pelajar baru di sini"kata serra dengan nada yang sopan .cikgu dia pun status tak boleh buat main.macam mana mafia boleh jadi cikgu?.i can not brain.
"Masuklah .perkenalkan diri kamu"kata cikgu tu.mula-mula cuak juga ingat garang ke apa.nasib tak.
"Nama saya serra xavier.selamat berkenalan."kata aku dengan senyuman.
"Kamu boleh duduk sebelah sam.sam angkat tangan kamu"aku tengok alex angkat tangan.aku hairan kenapa muka iras dengan aku.kalau dari jauh aku tak boleh akses banyak sangat maklumat dia.tak pelah aku kan duduk sebelah dia.aku pergi ke tempat dudik kosong sebelah sam.
"Hai nama aku sam.samuel darren .selamat berkenalan"dia hulurkan tangan dia kat aku.bila aku tengok status dia lagi detail buat aku rasa nak nangis.dia adik kembar aku .Moon night.my lovely brother.sumpah akurasa nak nangis sekarang ni.
Sam/moon pov
Aku lihat muka serra bertukar sayu bila pandang aku.muka macam nak nangis.aku tak sampai hati nk tanya.jadi aku senyum je kat dia.
Lepas tu aku dengar dia macam cakap something.tapi aku tak dengar sangat.aku pun baru lagi kat sekolah ni.baru sebulan.parent angkat aku yang masukkan aku kat sini.sebenarnya aku ada kakak kembar nama dia skye night .tapi aku tak tahu lah dia hidup lagi ke tak.
Sebab waktu kecil aku dengan keluarga aku kena serang semua mati aku akan tuntut bela bagi kematian mereka.
"Hai saya serra xavier .nice to meet you.can i call you el insted for sam?"dia bertanya kepada aku.
"Owhh sure .why not"aku senyum dekat dia kembali.bila pandang muka dia aku rasa macam nak peluk je dia.rasa macam ada rindu yang terbeban.tapi mana boleh kan tak sopan.mau aku kena tampar pula karang.
"Mari kita teruskan pembelajaran kita ye anak-anak" jadi kami pun meneruskan pembelajaran.
YOU ARE READING
TRUSTED
AcciónSemua yang berada di muka bumi ni menakjubkan. Dari sekecil -kecil makhluk sehingga yang paling besar serta yang paling bijak dan berakal. Ada benda yang kita boleh beli,ada juga yang senang -senang je kita gadai. Semenjak kecil aku diajar untuk per...