Part 20

38 7 7
                                    

[ Eunchae ]

Aku hairan sebab Namjoon tiba-tiba ambil berat pasal aku.

Sebelum ni, selain dari Suga..dia juga berkeras taknak aku tinggal sini.

Tapi aku rasa betullah, dorang ni idol. Satu dunia kenal, kalau ada apa-apa rumors pasal dorang.. group dorang akan terkesan.

Dia tanya keadaan ku.

Memang tidak dinafikan, aku gembira sangat bila dia dapat terima aku.

Kalau lah Suga dapat terima aku macam Namjoon terima aku..

" Chae ada apa-apa masalah ke? Kalau ada, cerita lah dengan Oppa.. " Tanya Namjoon.

Dia gelarkan diri dia sebagai Oppa, tapi entah kenapa aku suka dengan panggilan tu.

" Chae, takda masalah pun hmm.. " Aku senyum kearah nya.

Menafikan bahawa aku takda masalah, tapi sebenarnya aku banyak sangat masalah.

Cuma aku masih belum bersedia nak cerita kan kepada sesiapa. Biarlah aku simpan dulu buat sementara waktu.

...

Kedengaran bunyi gelak ketawa dari dalam bilik Eunchae.

Jimin yang lalu di hadapan bilik Chae terus membuka pintu bilik Chae.

" Hyung buat apa kat sini? " Jimin menyoal Namjoon yang berada di dalam bilik Eunchae sedang bergelak ketawa.

" Hyung saja kat sini, berbual dengan Chae. Hyung tak sangka dia ni pandai buat lawak. " Balas Namjoon dengan keadaan masih ketawa.

" Ouhh, hmm takpa lah kalau macam tu. Jimin pergi dulu. " Balas Jimin perlahan.

Jimin memandang kearah Chae, tapi apa yang dia dapat cuma lah jelingan yang tajam dari Chae.

Jimin berlalu pergi ke studio nya.

Perasaannya semua dilepaskan melalui lagu. Jimin membuat lagu mengikut perasaan yang dia rasa sekarang.

...

[ Namjoon ]

" Kook tengok, Hyung rapat semacam je dengan Chae tu. " Jungkook yang berada dengan aku di ruang tamu tiba-tiba menanya ku soal Eunchae.

" Rapat macam mana maksud Kook? " Soal aku balik, sengaja berdolak-dalik.

" Elehhh, Hyung tak payah sengaja buat-buat taktau lah.. Kook dah lama kenal Hyung. " Balas nya lagi cuba menyakat aku.

Aku tersenyum bila memikirkan pasal Eunchae.

" Kalau Hyung cakap, Kook janji jangan bagitau sesiapa tau? " Kata aku.

" Apa dia Hyung? Cakap lah, Kook janji tak bagitau orang lain. " Tanya Jungkook dengan girang.

" Ermm..Hyung sebenarnya suka Chae.. "

" Whatttt ?! " Teriak Jungkook akibat terkejut dengan luahan aku.

" Whatttt ?! " Teriak Jungkook akibat terkejut dengan luahan aku

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

" Senyap lah sikit, nanti orang dengar. " Aku menyuruh Jungkook memperlahankan suara nya.

" Hyung serius ke? " Soal Jungkook lagi meminta kepastian lagi.

" Yeah, tapi mungkin perasaan Hyung ni tak serius sangat. Jangan risau lah Kook, Hyung tau apa nak buat. "

" Kook harap Hyung hati-hati lah dengan perasaan Hyung tu, sebab bukan Hyung sorang je yang simpan perasaan terhadap Chae. " Balas Jungkook.

Apa maksud dia? Siapa lagi yang suka dengan Chae?

Jungkook menepuk bahu aku, kemudian naik ke biliknya.

...

" Bukan main feeling lagi kau buat lagu? " Soal Suga yang tiba-tiba berada di Studio Jimin.

" Jimin memang buat lagu kalau tengah ada masalah. " Balas Jimin tanpa memandang Suga.

" Masalah? Masalah apa? Masalah kau dengan Chae kan. " Suga smirk.

Hati Jimin menjadi panas, tapi dia cuba bertenang.

" Hyung tak payah tau lah, masalah Jimin biar Jimin selesaikan. "

" Kau ingat aku tak tau, kau suka kan Chae kan? Malahan, aku tau kau ikhlas cintakan dia. Kau sanggup tinggalkan kerjaya kau sebagai idol semata-mata sebab perempuan tu? " Soal Suga, sengaja mahu naikkan lagi angin Jimin.

___

[C] Teleport | BTSWhere stories live. Discover now