" Chae shii.. " Panggil Jimin yang terserempak dengan Eunchae.
" Kau nak apa? " Eunchae mengalihkan mukanya daripada memandang Jimin.
" Tolonglah maaf kan Jimin, Jimin merayu sangat. Kalau Chae nak hukum Jimin pun buat lah, asalkan jangan abaikan Jimin macam ni.. " Kata Jimin dengan nada merayu.
Eunchae cuma diam kan diri.
Jimin terus memegang kedua-dua pergelangan tangan Eunchae.
" Ji-Jimin.. kau buat apa ni, lepaskan lah. Nanti dorang nampak lahh ! " Eunchae yang terkejut dengan tindakan Jimin sedaya-upaya melepaskan tangannya dari Jimin.
" Kau maafkan aku dulu, baru aku lepaskan..hiks hiks hiks tolong Chae, Jimin merayu sangat.. " Balas Jimin kemudian menangis.
" Okay okay, Jimin lepaskan Chae dulu baru Chae maafkan Jimin. Jangan nangis okay? " Kata Eunchae cuba menenangkan Jimin.
Jimin perlahan-lahan melepaskan tangan Eunchae.
" Ermm Jimin pergi masuk bilik tidur dulu okay, bagi Chae masa untuk pikir dulu. " Chae senyum nipis kearah Jimin.
Chae terus berlalu pergi masuk ke bilik nya.
...
[ Eunchae ]
Hmm patut ke aku maaf kan dia?
Kesian dia, merayu minta maaf dengan aku.
Kau tak patut buat dia macam ni Chae.
Aku mengetuk kepala aku akibat sikap aku yang kurang ajar dengan Jimin.
Aku rasa baik aku yang minta maaf dengan dia.
" Sekarang jam 1.45 A.M, dia dah tidur ke tidak eh? Takpa lah tengok je lah dulu. " Cakap aku seorang diri.
Aku keluar dari bilik tidur, kemudian perlahan-lahan menuju ke bilik Jimin.
Aku memusing tombol pintu nya yang tidak berkunci.
Kemudian aku masuk secara senyap, dan aku ternampak Jimin tidur.
" Comel. " Perkataan yang keluar daripada mulut aku..
Aku suka tengok dia tidur, ianya nampak dia sangat comel macam mochi.
" Eee geram betul lah. " Aku berkata perlahan supaya Jimin tidak terbangun.
Aku meneliti setiap wajah nya, semua nya nampak polos walaupun perangai dia miang sikit.
" Dah puas tengok muka Jimin. "
Aku terkejut Jimin tiba-tiba bersuara, aku hampir menjerit namun Jimin menekup mulut ku. Dia menyuruh aku memperlahankan suara.
Aku cuma menganggukan saja.
" Chae buat apa masuk dalam bilik Jimin? " Soalnya sambil memandang muka aku.
" Chae...nak minta maaf dengan Jimin.. " Aku mencebik kan mulut ku sambil bermain dengan jari-jari ku.
" Eee comel.. "
" Apa dia? " Tanya ku sebab tidak dengar apa yang dicakapkan oleh nya sebentar tadi.
Tetiba ja si Eunchae ni pekak.
" Takda apa, kenapa pula Chae yang minta maaf dengan Jimin? Sepatutnya Jimin yang minta maaf dengan Chae. " Balas nya.
" Chae minta maaf sebab Chae kurang ajar dengan Jimin, mungkin disebabkan Chae terikut kan emosi jadi hmm.. " Kata aku.
" Jimin maafkan, tapi Chae kena maafkan Jimin juga. "
" Chae dah maafkan Jimin.. " Sambung aku kemudian senyum kearah nya.
" Jimin tak sengaja panggil Chae dengan panggilan macam tu, cuma Jimin marah sangat sampai tak pikir lansung perasaan Chae waktu tu. " Jelas Jimin.
" Umm kalau macam tu, Chae masuk tidur dulu lah.. " Aku berdiri untuk masuk ke bilik ku.
" Eh, Chae tidur sini je lah. Takpa, Chae tidur atas katil..Jimin tidur kat lantai. " Jimin tiba-tiba bersuara.
Aku bukan nya taknak tapi aku takut apa-apa jadi nanti matilah.
Aku masih lagi berdiri kaku, taktau nak balas apa.
" Chae, percayakan Jimin. Jangan risau. " Pujuk Jimin.
Aku mengangguk kemudian pergi ke katil nya.
" Tidurlah, Good Night Chae. "
" Good Night too.. "
___
YOU ARE READING
[C] Teleport | BTS
Fanfic© 2020 - [ BANGTAN SERIES ] ❀➳♥♥♥❀ Eunchae yang tidak sengaja teleport ke tempat yang tidak dijangka mula menjalani hidupnya walaupun terdapat sedikit penyesalan. Namun akhirnya tercetus percintaan yang bercanggah dengan hidup mereka. ❀➳♥♥♥❀ [ Warni...