"appa"panggil minho yg tersedar dari tidurnya.
Minho turun dari katil dn menuju ke pintu yg tertutup itu.
"Appa!"panggil minho lagi.
Wonwoo terjaga kerana terdengar suara minho.sejak ada anak nih wonwoo memang mudah terjaga.
Wonwoo keluar dn menuju ke bilik yg berada di hadapannya.
Pintu bilik si kecil dibuka.wonwoo nampak minho yg berdiri disitu dgn pipi yg memerah
"Wae?nightmare baby?"tnya wonwoo smbil mendukung minho.
Minho mengangguk.
Sejak dua menjak nih minho selalu nightmare.kadang² smpai menangis budak tuh.entah apa yg dimimpi dia.
Wonwoo membawa minho kebiliknya lalu memanjat katilnya bersama minho.
"Tidur dgn appa okey."kata wonwoo smbil mencium pipi minho yg gebu tuh.
Minho mengangguk.
Wonwoo baring bersama minho lalu memeluknya.
Anak beranak itu pun dibuai ke alam mimpi.
Pagi sudahpun tiba.wonwoo membuka matanya namun si kecil masih lena.
Wonwoo sempat mencium minho sebelum pergi ke bilik mandi.
Wonwoo turun ke bawah untuk memasak sarapan.pintu bilik hanya dibiarkan terbuka kerana si kecil masih tidur.
"Nk masak apa nih."kata wonwoo smbil membelek peti sejuk.
Setelah tahu apa yg hendak di masak wonwoo mengeluarkan semua bahan.dia masih ada masa sebelum ke tempat kerja.
Minho yg baru bangun itu turun dari katilnya dn ke bawah.
Wonwoo melihat si kecil itu turun dari tangga dgn perlahan-lahan.dia tersenyum melihat si kecil sngt comel.
Wonwoo pergi ke arah minho dn mendukungnya.rambut minho yg menutup mukanya di tolak ke tepi.
"Nice sleep sayang?"tnyanya kepada minho
Minho hnya mengangguk.
"Appa dh masak.jom makan"kata wonwoo lalu di bawanya ke meja untuk makan.
Minho makan dgn berselera sekali.wonwoo yg melihat sngt gembira.
"Nanti appa hantar ho pergi rumah halmeoni okey."kata wonwoo memandang minho yg menjamah makanannya itu.
"Wae,ho xnk pergi rumah halmeoni.ho nk duduk dgn appa"katanya dgn muka yg cebik
"Appa kerja lah sayang.lepas hbis kerja appa ambik minho okey"tnya wonwoo
"Ho boleh jumpa halmeoni dgn haraboji.jungkook samchun pun ada"kata wonwoo mengusap rmbut minho
"Jungkook samchun ada!yeahhh"katanya dgn gembira
"Aigoo,sayang betul dgn jungkook samchun kn"kata wonwoo mencuit hidung si kecil.
"Mestilah,samchun main dgn ho."katanya
"Aigo,kalau mcm tuh kena siap cepat nanti lambat nk jumpa samchun"kata wonwoo
"Dae"
Jungkook adalah adik wonwoo.jungkook sngt rapat dgn minho smpai kadang² minho smpai xnk balik.
YOU ARE READING
{C}APPA||WONWOO VERSION||•SEVENTEEN
Fanfictionshort story another version of appa start:20/4/2020 end:2/5/2020 •complete√