Eric si-a dat seama ca tatal lui planuia ceva. S-a furisat in laboratorul acestuia.
Laboratorul era o incapere mare, aflata la primul etaj, de culoare maro, cu doua usi mari, dintr-o sticla neagra, care dadeau intr-un balcon. De perete erau sprijinite un dulap plin cu o multime de solutii si pahare de toate formele si o biblioteca pe rafturile careia erau asezate carti groase, cu coperti din piele de la diverse animale si alte materiale avand diferite culori. Cele mai multe erau despre magie, psihologia inversa si gandirea umana. Pe o masa dintr-un lemn maro inchis se aflau cateva sticlute pline cu substante colorate, o carte si o cutiuta neagra. El trebuia sa afle ce era in cutie.
De-a lungul anilor, Damien, tatal lui Eric, a incercat sa afle cum functioneaza creierul uman si ce anume le creeaza oamenilor temeri. Scrisese propria carte despre tot ce stia legat de rasa umana. Stia aproape totul despre familia Evans si despre secretele ei. A furat pandantivul Sarei cu un scop, avea idee despre cat era de puternic, ce putea face tanara care implinise varsta necesara pentru a-si putea folosi calitatile de vrajitor si despre cat de periculoase ar fi fost fata si pandantivul impreuna. Odata ce Sara ar fi aflat de existenta lumii in care traiesc creaturile, ar fi putut sa o distruga.
Eric a aruncat o privire de dupa usa ca sa se asigure ca tatal lui nu e prin zona si a intrat in laborator. A vrut sa puna mana pe cutie, dar era prevazuta cu un scut ce se activa doar la contactul cu aceasta.
Trebuia sa isi dea seama ca Damien nu ar fi lasat ceva ce pare asa pretios intr-un loc la vedere, fara sa impiedice in vreun fel sa fie atins.
Atentia i s-a indreptat asupra cartii deschise la capitolul "Familia Evans". A reusit sa citeasca primele randuri, dar a fost intrerupt de sunetul unor pasi ce pareau ca se apropie de usa. S-a inghesuit in spatiul liber dintre dulap si perete. Tatal lui a intrat si a inceput sa restudieze ultimele randuri notate in carte. Era imbracat intr-o pelerina gri, pana in pamant. Norocul lui Eric a fost ca nu a apucat sa schimbe pagina, pentru ca Damien si-ar fi dat seama ca cineva a fost acolo. A turnat doua picaturi dintr-o solutie rosie peste cutia aflata langa carte si apoi a deschis-o. In ea se afla ceva ce ii apartinea Sarei, lantul de care era prinsa sfera de foc. Eric intelesese ce voia tatal lui sa faca. Intrebarea lui era cum ajunsese acel obiect la Damien.
Barbatul a studiat cu atentie medalionul, apai l-a pus din nou in cutie. Eric stia ce are de facut ca sa o poata deschide, trebuia doar sa toarne cateva picaturi din solutia rosie, dar, la naiba, Damien a iesit pe usa, indesand intr-un buzunar al pelerinei paharul cu substanta destinata sa deschida cutia. Cartea a ramas acolo. Eric fusese mult timp asistentul tatalui sau, asa ca stia aproape totul despre cautarile lui. A citit tot ce nu apucase se citeasca din cartea scrisa de Damien si a realizat ca de cand traia el, in conversatiile familiei lui a fost vorba doar de familia Evans, doar ca nu auzise niciodata numele acesta. In schitele tatalui lui Eric, intr-un fel de arbore genealogic cu tot felul de cuvinte cheie, apareau numele Kathrine, Andrew, Amanda, Sander, Sarah si Alice. Cealalta pqrte a arborelui era goala. Din tot ce era marcat, Eric a inteles ca Andrew si Kathrine aveau o fiica pe nume Amanda. Ea fusese casatorita cu Sander, dar ultelior a fost taiat cu un "X" din lista, ceea ce putea insemna un singur lucru: despartire. O sageata trasa din dreptul Amandei in jos se bifurca. Intr-o parte aparea numele Sarei, iar in cealalta numele surorii sale, Alice. In dreptul lui Kathrine aparea schita unei sfere portocalii, pentru Eric nefiind foarte greu sa isi dea seama ca era pandantivul de foc. Era taiat ca si numele acelui barbat pe nume Andrew. Din dreptul lui pornea o linie care ducea langa numele de Sara. Si acolo era desenata aceeasi sfera, doar ca in loc sa fie taiata, era bifata cu verde. Pe pagina urmatoare, numele fetei era din nou scris, in stanga lui aflandu-se pandantivul de foc, strabatut de o urma orizontala a pixului. Jos era numele tatalui sau, cu reproducerea obiectului acela atat de important, subliniat cu verde. Asta era! Kathrine era bunica Sareii, Sara a primit de la ea colierul, iar Damien l-a furat. Eric stia ca el trebuie sa o gaseasca intr-un fel sau altul pe Sara. Daca Damien a reusit sa fure asa repede pandantivul, insemna ca proprietarul nu era foarte departe, dar cum avea sa isi dea seama unde ar trebui sa caute? Daca in noaptea de Holloween nu ar fi reusit sa gaseasca adresa familiei Edison? Un zambet i-a parut pe fata cand in mintea lui a inceput sa incolteasca o idee. A inceput sa caute in biblioteca o anumita carte. A luat la rand fiecare raft pana cand a dat de o carte groasa, de dimensiuni mari, cu o coperta de culoarea albastru inchis, pe care era conturat un patrat alb, cu un x rosu intr-un colt, din care pornea un drum punctat catre o casa. Pe prima pagina era scris cu litere mari de tipar HARTA. Stia ca nu va avea timp sa caute in laborator, asa ca si-a desfacut fermoarul gecii de piele pe care o purta pentru a scoate ceva ce parea a fi o bagheta si asa era. A atins cu varful ei cartea si a adus-o la o marimea care a facut-o sa incapa intr-un buzanar din interior al gecii.
CITEȘTI
Dincolo de pereti
Random- Sara, te astept jos in cinci minute, trebuie sa pregatim decoratiunile, sa punem bomboanele in boluri si sa facem prajiturele pentru copii , ia-o si pe Alice cu tine, a strigat mama ei, asigurandu-se ca fata a auzit din camera de sus.