Chapter 1

103 10 6
                                    

"Yu Yue, appa dengan eomma pergi sana tak lama pun. 2 tahun je. Pejam celik pejam celik nanti habis la dua tahun tu" appa cuba memujuk Yu Yue. Yu Yue hanya mampu tunjuk muka *tak nak kena tinggal*.

"Ala appa kenapa YueYue tak boleh ikut?" tanya Yu Yue lagi. "Sayang, eomma dengan appa pergi sana sebab ada kerja. Bukan nak pergi bercuti suka-suka" kata eomma sambil menepuk-nepuk bahuku.

"Betul cakap eomma kamu tu. Lagipun cousin kamu Beomgyu tu kan ada untuk jaga Yu Yue nanti" pujuk appa lagi.

"Haish appa, banyak-banyak orang kenapa appa suruh Beomgyu jaga YuYue?" Yu Yue mengalah untuk ikut sekali pergi ke tempat kerja ayahnya.

"Beomgyu tu kan cousin Yu Yue. Kan Yu Yue dengan dia rapat dulu. Tak kan dah lupa kot masa Yu Yue main kahwin-kahwin dengan dia dulu" perli appa senyum teringatkan peristiwa zaman dulu.

"Yah appa! Tu dululah! Manalah YuYue sedar tu dulu perkara memalukan" tunduk YuYue ke bawah sambil menutup matanya kerana tidak mahu mengigatkan peristiwa itu lagi.

SKIP

"Annyeong eomma appa :'( jaga diri elok-elok tau kat sana. Cepat-cepat la balik" kata Yu Yue melihat ke dalam taxi yang ingin membawa appa dengan eomma nya ke airport.

"Ye lah YueYue. Jaga diri tau. Haa Beomgyu jaga Yu Yue ni baik-baik. Dia ni dah nakal tau sekarang" kata eomma sambil tersenyum sinis ke arah Yu Yue.

"Ehh takda hal la Yu Yue. Macam jaga anak kucing je" balas Beomgyu bangga sambil menepuk-nepuk atas kepala Yu Yue.

"Okay lah kalau macam tu appa dengan eomma pergi dulu. Takut nanti terlambat pula nak naik kapal terbang" kata appa sambil melihat jamnya.

Yu Yue dan Beomgyu mengangguk lalu berundur sedikit untuk memberikan ruang kepada taxi tu untuk jalan. Yu Yue tak berhenti melambai-lambai taxi yang membawa eomma dan appa nya pergi.

"Dah-dah la tu. Nanti tak pasal-pasal orang ingat awak ni gila sebab lambai taxi yang dah jauh" gelak Beomgyu lalu beredar dari situ meninggal kan Yu Yue.

Skip

"Okay selamat datang ke rumah kesayangan aku yang satu ni" Beomgyu dengan sikap gentleman nya lah konon membukakan pintu untuk Yu Yue.

"Kau biar betul! Kau diam sorang-sorang ke dalam rumah yang besar ni? Berapa banyak kau minta kat appa kau untuk beli rumah ni?" tanya Yu Yue ternganga.

"Kau buat lawak ke? Ofcoz la aku diam dengan member-member aku. Tak kan nak diam rumah besar sorang-sorang. Haa lagi satu EXCUSE ME aku guna duit aku sendiri la. Aku ada band oky" dengan bergayanya Beomgyu tolong angkatkan barang-barang Yu Yue ke dalam rumah dia.

Beomgyu hanya mengangguk-angguk. Tiba-tiba Yu Yue tersedar dari lamunan selepas Beomgyu sebut tentang BAND.

Yu Yue menarik tangan Beomgyu lalu bertanya "Kau cakap ku ada band?" tangan Yu Yue inginkan kepastian.

"Haah la. Dah la nak borak lebih nanti kat dalam. Jom masuk" pelawa Beomgyu sambil mengheret tangan Yu Yue ke dalam rumah.

"Hyung! Ade bawa apa yang aku mintak tak?" tanya seorang lelaki tinggi, berambut tebal, berkulit putih, hidung mancung, lepastu muka macam mat salleh.

"Ada tu dalam bonet. Ambik sendiri" kata Beomgyu selamba.

"Eh hi. Awak ni mesti Su Yu Yue kan? Saya ni member Beomgyu. Btw, nama saya Heuning Kai. Boleh panggil Kai ataupun Hyuka" kata mat salleh yang mengenalkan diri nya kepada Yu Yue.

"Ouh hi. Hehe. Bagus lah kalau awak dah kenal. Tak payah saya susah-susah nak perkenalkan diri" kata Yu Yue ketawa kecil sambil memukul lengan Beomgyu.

Beomgyu juga ketawa. Lalu berkata "Kai kau pergi hantar YuYue ni kat bilik dia. Haa YuYue bagitau je apa-apa yang tak kena kat Kai ni"

Yu Yue mengangguk lalu mengikuti belakang Kai. Naik atas tangga, simpang-simpang, dah masuk bilik.

"Okay YuYue ni bilik kau. Harap kau suka" kata Kai sambil membuka pintu bilik baru Yu Yue untuk 2 tahun.


"Wah ni dah lebih dari cukup. Btw, thanks" kata YuYue senyum kepada Kai.

"Yea, no problem. Kalau ada apa-apa boleh panggil yang lain atau aku" kata Kai lagi.

"Wait. Yang lain?" tanya YuYue kehairanan. "Ya, yang lain. Ouh saya rasa awak tak jumpa tiga orang lagi" balas Kai. "Nanti awak jumpa la tu" kata Kai lagi.




To be continue...



I need ur vote for the next chapter ❤️. Dont forget to comment 🌻. See u in the next chapter MOAs 🎈✨.

CONNECTION • TXT FF • Where stories live. Discover now