Chapter 5

48 6 3
                                    

Tiba-tiba, Yu Yue terlihat susuk badan seseorang jejaka yang sangat dia kenali dahulu.

"Omo! Aku salah tengok ka ni? PARK JISUNG?!" Yu Yue terus balik semula ke depan menunggu Soobin di luar

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Omo! Aku salah tengok ka ni? PARK JISUNG?!" Yu Yue terus balik semula ke depan menunggu Soobin di luar.

"Yu Yue!" Soobin keluar secara tiba-tiba dan mengejutkan Yu Yue. Badan Yu Yue terangkat sedikit. "Hehe mian, jum la balik. Tadi Beomgyu ada call aku, masa aku kat dalam tandas" ajak Soobin. Lalu mereka berdua pun pulang ke rumah.

Skip...
Di ruang tamu kelihatan Beomgyu dan yang lain-lain tengah menonton televisyen.

"Haa balik pun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Haa balik pun. Ingat tak tau balik tadi. Enjoy sangatlah tu" perli Beomgyu sesampai sahaja Soobin dan Yu Yue masuk ke dalam rumah.

Yu Yue hanya senyum lalu segera masuk ke biliknya.

"Oi Soobin. Kau ke buat dia macam tu? Kau buat apa-apa kat dia aku picit kau kang! Bagitau kau ada buat apa-apa tak?" tanya Beomgyu sambil menghampiri Soobin.

"Eh eh! Sabar la dulu. Aku tak buat apa-apa pun. Masa otw balik sini tadi pun dia langsung tak bercakap dengan aku. Aku balik-balik dari tandas tu terus mood dia hilang" jelas Soobin panjang lebar.

Beomgyu terdiam lalu berfikir sejenak. "Ini mesti ada something ni" kata Beomgyu lagi. "Ala hyung, takyah la overthinking sangat. Mana tau dia tengah period ke" kata Kai selamba. Yeonjun dan Taehyun hanya mampu menahan ketawa mereka.

"Beomgyu, kau nak aku tolong tengokan Yu Yue tak? Sementara tu, kau pergi la masak untuk makan malam nanti. Yeonjun hyung pun mesti boleh tolong Beomgyu dengan Soobin kat dapur kan?" bicara Taehyun panjang lebar sambil mengangkat-angkat keningnya.

Tanpa melengahkan masa, Taehyun pergi ke bilik Yu Yue.

Knok Knok Knok

Knok Knok Knok

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


"Do you want to build a snowman?" usik Taehyun dari luar bilik Yu Yue.

"Masuk je la" kata Yu Yue dari dalam sambil tersenyum dengan telatah Taehyun. Lalu, Taehyun pun masuk.

"Kau nampak macam bad mood. Okay ke tak?" tanya Taehyun. "Hmm sebenarnya aku tak okay" balas Yu Yue lemau.

"Takpa kau bole bagitau aku apa masalah kau. Aku janji tak akan bagitau sapa-sapa" kata Taehyun sambil mengangkat tangan sebelah kanannya.

"Tadi kat mall" belum sempat Yu Yue menghabiskan ayatnya lalu "HAA ini mesti Soobin hyung ada buat something kat kau kan?" tanya Taehyun sambil sedikit terkejut.

"Ya tuhan! Tak la! Aku nampak ex bf aku kat mall tadi" kata Yu Yue sambil menundukkan kepalanya.

"What the h- sapa?!" tanya Taehyun makin terkejut. "Nama dia Park Jisung. Tapi cerita tu dah lama. Aku dah okay. Cuma masih terkejut kenapa dia balik Korea. Dia sepatutnya kat Amerika sekarang ni" Yu Yue menjelaskannya.

"Wow! Habistu kenapa korang break?" sikap sibuk si Taehyun membuatkan Yu Yue tersenyum. "Kyeopta haha" kata Yu Yue mengabaikan soalan Taehyun. Taehyun kelihatan terpaku lalu memegang dadanya.

"What just happen?" kata Taehyun sambil menjatuhkan dirinya dengan tangannya yang masih berada di dadanya.

"Kau nak kenal dia? Sini aku tunjukan muka dia kat kau" kata Yu Yue sambil mengheret Taehyun ke meja belajarnya.

Yu Yue membuka pc nya. Kemudian dia membuka satu folder yang ada di tertulis :
 
SWEET MEMORIES

Terpampang banyak gambar seorang jejaka yang agak tampan. Yu Yue menekan klik di satu gambar milik lelaki itu.

Taehyun kelihatan terkejut namun cuba untuk mengawalnya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Taehyun kelihatan terkejut namun cuba untuk mengawalnya. Yu Yue terlampau fokus dengan komputernya sampaikan tidak perasan dengan reaksi Taehyun.

"Ouh wow handasome la. Berapa lama kau couple dengan dia?" tanya Taehyun lagi. "Lebih kurang 3 tahun cam tu lah" kata Yu Yue selamba.

Taehyun ternganga. "Sapa yang tinggalkan sapa?" soalan dari Taehyun tak pernah berhenti. "Dia yang tinggalkan Yu Yue, tapi sampai sekarang Yu Yue tak ingat kenapa" gelak Yu Yue. Dah macam psycho dah Yu Yue.

Taehyun memerhatikan wajah Jisung dengan lama. Dia seakan-akan teringst sesuatu. Tiba-tiba, "Yue, aku pergi bawah dulu eh. Nanti dorang curiga pula aku lama sangat dengan kau" kata Taehyun sambil mengaru kepalanya.

Yu Yue menganguk. Lalu Taehyun segera beredar dari situ.

Taehyun berlari untuk mendapatkan member-membernya. Sesampai sahaja di ruang tamu, "Guys! Aku ada something YANG IMPORTANT NAK BAGITAU NI" kata Taehyun cemas.

"Ada apa?" tanya Yeonjun. Mereka semua menanti jawapan darinya. "Lelaki tu! Dia dah kembali!" kata Taehyun sambil membesarkan matanya.

"Jap kau maksudkan... Park Jisung the Darknest?!" tanya Soobin terkejut. Mendengar nama yang disebutkan oleh Soobin membuatkan semua member lemah.

"Aduh! Macam mana kau tau Taehyun?" tanya Kai ketakutan. "Yu Yue nampak dia kat mall tadi" balas Taehyun.

"Yu Yue?!" Beomgyu terkejut. "Tapi macam mana Yu Yue boleh kenal dia?!" tanya Beomgyu semakin terkejut. "Dia tu ex boyfriend Yu Yue dulu!" kata Taehyun.

Beomgyu tidak menjangkakan perkataan itu akan keluar dari mulut Taehyun. Semua orang terdiam buat sementara.

To be continue...

Wow! What will happen next? Who is the real Yu Yue? Is there something that Yu Yue dont tell to them? Check it out in the next episode !

CONNECTION • TXT FF • Where stories live. Discover now