Chapter 6

41 8 3
                                    

"Weh kenapa semua nampak macam terkejut ni?" tanya Yu Yue sambil gelak kecil secara tiba-tiba.

Semua orang kelihatan semakin terkejut melihat Yu Yue tiba-tiba muncul.

"Yue! Sejak bila kat situ?" tanya Yeonjun sambil mengaru belakang kepalanya yang tak gatal tu.

"Yu Yue nak minum susu tadi. Pastu nampak semua berkumpul kat sini. Yue pergi sini la. Tapi semua nampak tention je" terang Yu Yue sambil melihat setiap dari muka mereka.

Mereka masih mendiamkan diri sambil melihat tepat ke wajah Yu Yue.

"Kenapa ni? Beomgyu?" Yu Yue terus melarikan pandangannya kepada Beomgyu.

"Tak ada apa-apa la Yue. Nak minum susu kan? Jum la. Aku pun haus" tanpa melengahkan masa Beomgyu mengheret tangan Yu Yue ke dapur.

Di dapur...

"Yue" Beomgyu berhenti lalu mendekatkan dirinya dengan Yu Yue

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Yue" Beomgyu berhenti lalu mendekatkan dirinya dengan Yu Yue. Hanya beberapa inci lagi mereka hampir bersentuhan.

Beomgyu mendekatkan matanya kepada mata Yu Yue. Yu Yue dapat rasakan pernafasan dari hidung Beomgyu.

"Yue ada something tak bagitau kat Beomgyu kan?" tanya Beomgyu dengan keadaan itu.

Yu Yue menolak sedikit tubuh Beomgyu. Tangan Yu Yue diletakan di atas bahu Beomgyu.

"Yu Yue tak kan berahsia dengan Beongyu" kata Yu Yue tenang. "Tapi, Yue tak pernah cakap yang Yu Yue pernah ada bf sebelum ni" Beomgyu melarikan pandangannya kerana dia kecewa Yu Yue tak memberitahunya.

"Omo. Mesti dapat tahu dari Taehyun kan?" kata Yu Yue. Beomgyu menganguk.

"Huh, okay Yu Yue janji! Lepas ni tak ada dah rahsia antara kita okay? Walau apapun terjadi. Yu Yue janji!" kata Yu Yue sambil menarik baju Beomgyu ke arahnya lalu meneluk Beomgyu dengan erat.

"Mianhae Beomgyu oppa. Ni belom masa yang sesuai untuk Yu Yue bagitau kebenaran" bisik hati kecil Yu Yue membuatkan Yu Yue memeluk Beomgyi dengan sangat erat.

"Aku minta maaf Yue. Kau tak tahu sapa aku sebenarnya. Banyak yang dah jadi lepas kita jarang betemu" kata hati Beomgyu. Beomgyu mengusap-gusap kepala Yu Yue yang berada di bahunya.

Skip..
Keesokan harinya..

"Cepat la Soobin. Kau ni patut la mak kau panggil kau turtle. Kura-kura mak aku lagi laju dari kau" usik Yeonjun di bahagian pemandu kereta. Yang lain tersenyum mendengar kata-kata Yeonjun.

 Yang lain tersenyum mendengar kata-kata Yeonjun

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Haa sabar-sabar. Aku nak kunci pintu ni" kata Soobin. Dia berlari ke arah kereta. "Huh" kata Soobin lalu duduk di sebelah kiri Yu Yue.

"Soobin. Cantik la pen kau!" puji Yu Yue sambil mengangkat pen sakti yang hampir terkeluar dari poket Soobin.

"Eyy kau. Dont touch" kata Soobin. Dia cuba mengambil pen itu dari tangan Yu Yue. Tapi Yu Yue bermain-main dengannya.

"EHEM" Beomgyu yang duduk di sebelah kanan Yu Yue tiba-tiba acah sakit tekak. Yu Yue melihat ke arah Beomgyu. Kemudian Soobin berjaya merampas pen itu semula.

"Kau okay tak? Jap aku ada bawa air kosong tadi" Yu Yue mengeluarkan air kosong yang dibekalkannya dari rumah.

"Tapi Yu Yue dah minum sikit tadi" kata Yu Yue. Dengan segera Beomgyu ambil air tu lalu minum. Tiba-tiba sahaja "Ehmm, haus la. Yue minta juga air bole" kata Kai di belakang. Yu Yue menganguk lalu memberikan Kai air itu.

"Nak juga!" kata Taehyun. Dengan segera dia merampai botol air itu lalu meminumnya. "Ohok ohok ohok. Air air" acah Yeonjun yang sedang memandu. Yeonjun menghabiskan air itu.

"YAH! Kau habiskan kenapa! Kan Yu Yue dah tak ada air tu" kata Beomgyu sambil memukul bahu Yeonjun dari tempat duduk belakang.

"Nah Yu Yue. Ambik la air aku. Tapi aku minum sikit kat rumah tadi" Soobin menghulurkan airnya kepada Yu Yue.

"Habis tu Soobin tak ada air la nanti?" tanya Yu Yue bersalah. Soobin menganguk redha. Kemudian Yu Yue mengeluarkan sekotak air susu kegemaran Soobin.

"Nah, sebagai balasan. Yu Yue bawa tu kalau-kalau Yu Yue mengantuk. Tapi sebab dah ada air mineral ni, maybe tak ngantuk la nanti" kata Yu Yue sambil memberikan air itu kepada Soobin.

Yang lain nampak menyampah. "Yaish!" kata Taehyun di belakang nampak kecewa.

Skip...
Di kelas Yu Yue..

"Seperti yang cikgu janjikan hari ni kita akan ada aktiviti berdua-dua. Dan cikgu dah tentukan siapa pasangan kamu. Yu Yue, kamu bertuah. Kali ni kamu tak perlu buat aktiviti duo sorang-sorang dah. Sebab kita ada perlajar baru" kata Cikgu Solar.

"Huh?" tanya Yu Yue curiga.

"Okay Jisung awak boleh masuk" kata Cikgu Solar. Lelaki yang sangat Yu Yue kenal masuk ke dalam kelas. Lalu memperkenalkan dirinya.

 Lalu memperkenalkan dirinya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Hi! Nama saya Park Jisung. Saya rakan baru kenal ni" Jisung memperkenalkan dirinya. Mudah dan simple. Sememangnya Jisung yang Yu Yue kenal.

"Okay Yu Yue. Dia akan jadi partner kamu mulai sekarang" kata Cikgu Solar.

"MEO?!!!" Yu Yue terkejut beruk.

"Okay awak bole duduk kat belakang meja Yu Yue tu" tunjuk Cikgu Solar kepada Jisung.

Jisung berjalan terus menuju ke meja di mana yang Cikgu Solar tunjukkan tadi.

"Weyh. Kau okay ke? Asal nampak cam marah ja dengan budak baru tu?" bisik Ryujin kepada Yu Yue.

"Eh? Aku marah? Tak ada la, mana ada marah. Nampak macam marah eh. Tak ade la, mane ade marah" kata Yu Yue mengulang-ulang maksud ayatnya.

"Okay pergi salin pakaian kamu. Nanti berkumpul kat makmal 3 okay?" kata Cikgu Solar.

"Nee~" semua murid keluar dari kelas dan bersediap sedia untuk projek sains mereka hari ni.

To be continue...

Please vote and comment! You also can promote this story! Support CONNECTION guys! Thanks !

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 01, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

CONNECTION • TXT FF • Where stories live. Discover now