Yu Yue masuk ke dalam bilik barunya. Dia terus melabuhkan dirinya ke katil baharunya itu.
"Uih. Empuk giler. Bilik ni pun boleh tahan. Sapa lah yang design kan bilik ni. You have my taste" Yu Yue bercakap seorang diri.
Yu Yue bangun lalu mengambil barang-barangnya untuk disimpankan di dalam almari.
Dan tiba-tiba dia terjumpa sebuah buku. Agak berdebu dan sungguh tebal. Dia meniup buku yang penuh debu itu dan menemui tajuknya.
Mystery Of Magic Island
"Wah luar biasa tajuk buku ni. Mesti best. Buku cerita ke? Kalau buku cerita kenapa ada kunci? Hurmm" Yu Yue ingin mengetahui isi kandungan buku itu.
Tiba-tiba "YueYue, jom la dinner sekali! Nanti tak makan lapar pula" pekak Beomgyu dari tingkat bawah.
"Ha! Kejap lagi YueYue turun!" kata Yu Yue menyampah. "Haloh kecoh la beruang mata besar ni" perli Yu Yue kecil.
Dia simpan buku tadi ke dalam laci di sebelah katilnya. Lalu pergi ke ruang bawah untuk makan bersama-sama dengan Beomgyu.
Skip
"Haa pendek sini. Okay sini aku kenalkan member-member aku kecuali Kai. Kau dah kenal dia kan?" kata Beomgyu sambil menepuk-nepuk kerusi di sebelahnya.
"Okay, perkenalkan yang paling tua kat sini. Yeonjun" kata Beomgyu sambil menunjuk ke arah Yeonjun. Yu Yue senyum lalu tunduk dan mengucapkan hi kat Yeonjun. Yeonjun membalas senyuman Yu Yue.
"Okay yang ni pula, Teahyun". Teahyun senyum sambil melambai ke arah Yu Yue. Yu Yue membalas perbuatannya.
"Eh jap. Soobin mana?" tanya Beomgyu. Mereka semua memcari jejaka yang bernama "SOOBIN".
Tiba-tiba seorang jejaka tampan lagikan tinggi keluar dari ruang dapur. Dia membawa sepinggan bread untuk dijadikan manisan.
Dia senyum ke arah Beomgyu yang berada di sebelah Yu Yue lalu mengeluarkan dimples nya yang comel tu.
"Oh mianhae. Aku pergi ambil bread tadi" kata jejaka itu. "Takpa-takpa. Okay ni pula the leader of the group dan dia la yang menjaga kitorang selama ni. Perkenalkan Soobin" Beomgyu memperkenalkan dia kepada YuYue.
Soobin senyum kepada Yu Yue lalu berkata "Hi! Awak mesti Yu Yue. Cousin Beomgyu kan? Selamat berkenalan".
Yu Yue tak berhenti merenung mukanya yang sangat adorable tu. Kemudian, "Yu Yue!" Beomgyu menepuk belakang Yu Yue.
"Eh, ya, hi Soobin" kata Yu Yue senyum dan acah cover.
"Dah-dah, aku dah lapar ni. Kang sejuk makanan ni" kata Teahyun.
Mereka semua makan dengan penuh selera. Suasana menjadi agak sunyi sehinggakan Kai memecahkannya.
"Ouh ya Yu Yue, macam mana bilik tu? Okay tak? Kalau ada apa-apa msalah bagitau je kitorang" tanya Kai sambil menyuapkan pastanya.
"Okay je. Takda masalah pun. Btw, design bilik tu lawalah. Sapa yang design kan?" puji Yu Yue sambil menanyakan soalan.
"Betul awak suka? Baguslah kalau macam tu! Hehe. Saya yang design kan. Soobin tolong kemaskan" kata Yeonjun mengangkat sikunya ke arah Soobin.
"Wah terima kasih. Rumah ni kemas la. Korang ke yang kemaskan?" tanya Yu Yue sedikit kehairanan kerana rumah itu sangat bersih.
"Tak la kemas sangat. Kitorang sendiri yang kemaskan. Cuma hujung minggu je la" jawab Teahyun sambil tersenyum. Yu Yue mengangguk tanda faham.
Mereka terus berborak sehingga habis.
Skip
Suasana sedikit bosan di dalam bilik Yu Yue. Tiba-tiba pintu bilik Yu Yue terbuka dan nampak bayang seseorang ingin masuk.
"Yu Yue! Sedih nya rupa! Tak kan baru sehari dah rindu depan eomma dengan appa kot" usik Beomgyu setelah dia masuk ke bilik Yu Yue lalu baring di sebelahnya.
"Masuk la" usik Yu Yue kembali kerana Beomgyu tak minta izin untuk masuk.
"OHO sorry".
"Hurm tak apa. Takda la aku just bosan" balas Yu Yue. Kemudian dia teringat sesuatu. "Ahh Beomgyu kejap tengok ni" kata Yu Yue lalu tergesa-gesa pergi ke laci. Dia mengeluarkan buku yang dia temui petang tadi.
"Apa ni? Kenapa biarkan berhabuk? Lepastu biarkan kat bilik kosong" tanya Yu Yue sambil memberikan buku tadi kepada Beomgyu.
"Ouhhhh. Ni buku Soobin. Lama dah dia cari. Tak apa la. Nanti aku bagi kat dia. Btw kau dah buka ke isi kandungan buku ni?" tanya Beomgyu gelisah.
"Belom. Yu Yue tak nak buka sebab tu bukan Yu Yue punya" balas Yu Yue hairan.
"Bagus la kalau belom! Hehe. Aku pergi dulu la eh. Mengantuk. Bubbye goodnight Yue Yue" kata Beomgyu tergesa-gesa keluar dari bilik Yu Yue.
"Apasal beruang mata besar ni? Apa benda dalam buku tu?" tanya Yu Yue curiga.
"Eh buat apa aku nak kisah. Baik pergi tidur dah pukul 1.30 am ni" kata Yu Yue sendirian.
To be continue...
Hi MOAs 🌹 Here i have something for you to do ❤️ Tap the star 🐥 Thank you ! 🎈 See you in the next chapter 🌻✨
YOU ARE READING
CONNECTION • TXT FF •
FanfictionBaca je nanti awak tahu la. Tak jadi kejutan kalau awak dah tahu haha 🌻✨.