VII

1.4K 88 115
                                    


Ten rozdział tak w sumie nie ma dokładnej tematyki.
Napisze tu po prostu rzeczy które Mnie denerwują jak nie wiem co.

I wybaczcie że ta książka nie była długo aktualizowana, po prostu nie wiedziałam jak się za to zabrać.
Przypominam że staram się odpowiadać na wasze pytania ale często gubią Mi się w powiadomieniach więc możecie Mnie oznaczać jak nie odpisze.

*★*

Ale przejdźmy do rzeczy!

★ Czy tylko Mnie irytuje jak co drugi samotnik który dołącza do Klanu ma jakieś wytworne imię typu Alabaster, czy tam Corvus i właściciele tłumaczą że może zachować to imię bo mu dwunożni powiedzieli?
Ja rozumiem że może znać swoje imię ale nie koniecznie wiedzieć co znaczy.
No bo ludzie nie staną przed kotem i nie zaczną „Jesteś Corvus co po łacinie znaczy kruk".
A nawet gdyby to ten kot nie zrozumie!
Wymyślcie coś bardziej oryginalnego jak chcecie jakoś zachować to imię.

★ Kiedy kot w swojej historii jest ciągle nie lubiany, popychany i nikt go nie kocha. Taki samotny wilk. A jak ktoś go opisuje to same zalety.
Ładny, mądry, miły, pomocny itp.
No przecież że z taką dobrą osobowością nie ma powodu do odtrącania go. Oczywiście są wyjątki jak Żółty Kieł, nie było w niej nic złego ale zgotowali jej okropny los, ale przyznajmy, Erinki to ładnie wymyśliły.
Jak już koniecznie takie coś chcecie to spróbujcie to jakoś rozwinąć.

★ Dobrze by było jakbyście próbowali eksperymentować.
Nie brać takich charakterów i wyglądów jak ma każda inna postać. Zamiast wiecznie dziecinnej i radosnej kotki zróbcie radosną ale nieufna kotkę.
A zamiast typowej szylkretki spróbujcie zastąpić czarny szarym bo szylkrety mogą być różne.

Nie dawajcie takiego charakteru w który nie potraficie się wczuć. A już w szczególności głównej postaci!
Jak piszemy to często sami wczuwamy się w rolę bohatera i podejmujemy wybory które sami byśmy podjęli.
Widziałam np. taką sytuację.
Niby główny bohater jest przedstawiany jako egoistycznych dupek a tu idzie sobie wygłodniały starczy i nagle BUM! Nasz bad boy staje się karmicielką która nawala ze żłobka. Co to to nie!
Spróbujcie podsunąć Main Charakter swoje wady i zalety i trochę w nich namieszać /lub nie.
A będzie super.

★ Rzeczą która przykuwa nas do postaci zazwyczaj jest to jak bardzo jest do nas podobna.
A jesteśmy różni. Co więc powinniśmy zrobić?
Robić postacie nie różniące się jedną cechą, lecz całą gamą.
Wtedy każdy znajdzie coś dla siebie.

★ Tak jak pisałam, to nie wygląd postaci jest najważniejszy.
Nawet nadmierne wzorki, paski, czy inne bzdety mogą wywołać negatywne uczucie u odbiorcy.
Oczywiście mamy inny gust ale ja na przykład najlepiej wczuwam się jak postać jest prosta.
Na przykład zwykła, brązowa, pręgowana kotka o piwnych oczach. Albo czarno biały kocur.
Tak samo opisy wyglądu.

- Słona Łapa jest białą kotka w szare i czarne łatki. Ma niebieskie oczy i długie łapy.
— opis jest krótki i łatwiej go zapamiętać. Poza tym pobudza wyobraźnię odbiorcy co jest wynikiem nie podanie wielu rzeczy. Można o nich wspominać w utworze np.
         ~ „Wskoczyła na drzewo, lecz ku jej nieszczęściu zaczęła się zsuwać. Od zawsze miała krótkie i tępe pazury"

Słona Łapa jest średnich rozmiarów kotką.
Ma długi ogon pokryty cienkimi czarnymi pręgami. Jest on bardzo cienki.
Długie ma również łapy.
Nosek ma różowy a poduszeczki łap ciemno różowe.
Oczy ma koloru Kobaltu wydobywanego z kopalni na Śląsku. Pachnie Jaśminem.
Na plecach ma plamkę w krztałcie kuli którą musiał pchać pod górę Syzyf itp.
   — No nawet się tego czytać nie chce! W dodatku jak ktoś używa jakiś porównań nie z tego świata!
Ludzie staph!

Czemu nie korzystacie z tych mniej używanych cech?
Przecież okrągłe uszy, czy krótkie łapki są ekstra.
Rzadko też widzę koty o brązowych oczach, a już myślałam że was zachęcę.
Przecież zdecydowana większość kotów ma zielone, niebieskie albo złote oczy.
Wyjdźcie poza schemat.
O! Albo długie, "kwadratowe" pyszczki. No po prostu kocham!!!
Dodam tu taki bonusik że koty przecież nie muszą mieć niską w jednym kolorze, wykorzystujcie to.

*★*

To by było na tyle.
Jeśli macie jakieś rady to napiszcie do Mnie na priv, lub w komentarzu, jeśli wolicie i wstawie. W ten sposób pomagamy innym ♥

|PORADNIK TWORZENIA WOJOWNICZYCH OC|Opowieści tętniące życiem. Odkryj je teraz