مابين المعصية والطاعة نتأرجح فاللهم لا تقبض أرواحنا ونحن على معصية ✨💔
نخطئ ونتوب ونعود للخطأ ونتوب
لا تملوا من التوبة توبوا مهما كثرت الذنوب
توبوا حتى تموتوا ❤✨عمركم سمعتم عن واحده كانت بتحاول تقرب من ربنا وبعدين بعدت اوي مرة واحده !
و قولنا ربنا يهديها دي كانت قدوة لبنات كتير ؟
طب انتم عارفين ايه بيوصلها ويوصلنا كلنا لكده ؟
عشان احنا من ساعة ما لبسنا الحجاب الشرعي وواظبنا ع الصلاة وقربنا لربنا بخطوة ، والمجتمع اعتبرنا مش بس معصومين من الخطأ ! لاء ده الخطأ مش خيار كمان بالنسبالنا اصلا !!!
-بقينا لو علينا صوتنا او اتخانقنا مع حد لازم بعديها نسمع عبارات من نوعية
" هو ده الدين والخمار ولا النقاب اللي انتي لابساه ؟ هما دول الناس بتوع ربنا؟ "
- ولو شوفتوها واقفة مع شخص ما
" اعوذ بالله وعاملة نفسها عارفه ربنا ؟ ياما تحت الساهي دواهي !! "😔
-لو واحده لابسه خمار ولا نقاب وضحكت نقول شوف وعاملين فيها محترمين وبتوع دين!
- لو مش بتذاكر في دراستها
" يعني هو ده التدين ، تقري قرآن وتقيمي الليل ومتذاكريش !! ده النبي قال اطلبوا العلم من المهد الى اللحد ! عيب على الحجاب اللي انتي لابساه !
الخلاصة
-ليه كل واحد مايخليهوش في حاله ؟!
أتأمرون الناس بالبر و تنسون أنفسكم؟💔😔
هو احنا كنا قولنا اننا ادعينا الكمال ؟ في حين ان كل اللي احنا عملناه اننا حاولنا اننا نرتقي بنفسنا ونكون احسن مش اكتر ، بس بكلامكو ده رجعتونا لورا مش بس خطوة ! لاء ده انتوا رجعتونا 100 خطوة !
انتوا خلتونا نحس فعلا اننا منافقين😔💔 ! و اننا منستحقش اصلا اننا نقرب من ربنا اقسم بالله !
" انا مسلمه والاسلام دين كامل ، لكني لست انسانا كاملاً " :)
الكمال لله وحده ، والعصمة للانبياء
وكل ابن آدم خطاء وخير الخطائين التوابون.
= دعوا الخلق للخالق ....💔😭
أنت تقرأ
أحلام يقظة
De Todo✨💖 هي فقط أوهام أتخيلها قد تتصل بالواقع وقد تكون محض تخيلات لذا ادخل وشاهد ولا تربط ماتقرأ بي فليس كل مابداخلها عني 🖐🏻