"Aaaaaa!Aku dah lambat!"Jerit Sinb seraya berlari keluar daripada pintu apartmentnya itu.
"Aik,jarang kamu lambat.Kenapa?Teman lelaki kamu tu tak kejutkan kamu ke?"Tanya jirannya Sowon,yang sedang mengunci pintu rumahnya.
"Unnie,berapa kali Sinb nak kata.Dia tu bukan teman lelaki saya!Dia tu 'BESTFRIEND'jer!"Balas Sinb kesal.
"Iya?Well...kita tak tahu apa yang terjadi beberapa tahun akan datang"Ucap Sowon lalu melangkahkan kakinya ke tempat kerja.
"Haish...ahjumma tu nyanyuk ke!Berapa kali dah aku kata yang kitorang tu hanyalah 'BESTFRIEND'"Geram Sinb lalu berlari untuk ke sekolah sebelum pintu pagar tertutup.
"Annyeong,aku Hwang Eunbi"
"Tapi ramai orang panggil aku Sinb,disebabkan sorang laki ni iaitu jiran aku dulu,first time jumpa aku tiber dia panggil aku Sinb sebab nama aku susah,dia rasa Sinb tu lagi sesuai dengan aku.Heol,aku rasa Sinb tu lagi susah daripada 'EUNBI'.Eomma dan appa aku pulak suka jer kalau dia panggil aku Sinb.Diorang kata kalau boleh nak tukar nama aku jadi Sinb.Pada mulanya aku adalah geram dekat dia jugak,yelah nama aku yang cantik macam tuannya tiber ditukar jadi 'SINB'.Tapi aku dah terbiasa,sebab semua orang panggil aku Sinb sejak dari kecik lagi,kalau diorang panggil aku Eunbi,nanti kakak sepupu aku yang namanya Jung Eunbi pun terpaling.Tapi,yang paling unexpected!Orang yang start panggil aku Sinb tu jadi bestfriend aku dari kecik sampailah sekarang.Dari aku yang cantik dan comel jadilah yang lagi cantik bahkan seksi".
"Satu lagi,aku tak tahulah kenapa,perkataan jiran aku tadi asyik terngiang-ngiang di kepala aku.Heol,bestfriend becomes lover?Absolutely no!Aku tak boleh bayanglah,kalau dia tu jadi 'BOYFRIEND AKU'?Ewwww...No!Geliewww....weh....Dahlah aku membesar dengan dia,jadi boyfriend aku?Muaklah weh!Walaupun sekarang ni aku dah pindah,aku tetap kena jumpa dia hari-hari lol...sebab kitorang satu sekolah dan dia selalu datang ke apartment aku lol...Tapi...boring jugak kalau dia takde sebenarnya,kitorangkan bestfriend \( ̄▽ ̄)/".Bisik hati Sinb sambil memperlahankan langkahnya.
"Woi!Boleh lagi kau termenung dekat tengah jalan ni?Kalau kau kena langgar macam mana?Dahlah kita tengah lambat ni,kau nak ke kena denda pada hari pertama sekolah tahun ni?Jom!"Ajak lelaki yang tiba-tiba berlari ke arah Sinb lalu menarik pergelangan tangannya supaya mengikutinya berlari ke arah pintu pagar sekolah yang tak jauh dari situ.
"Alamak,dah ada cikgulah yang jaga!"Ucap lelaki itu dengan kesal.
"Apalagi,jomlah kita panjat pagar belakang"Ajak Sinb.
"Hah?Kau giler ke?Seumur hidup aku,aku tak pernah buat macam tu tau tak!"
"Kalau kau taknak,sudah.Aku tinggal"Kata Sinb lalu berjalan ke arah pagar belakang meninggalkan lelaki itu.
"Woi,Sinb!Yelah-yelah,aku ikut!"Laung lelaki itu dengan pasrah,lalu berlari ke arah Sinb.
"Haih...dia ni bukan perempuan ni"Keluh Moonbin perlahan.
"Moonbin,kau pegang baik-baik tau kaki aku,dan jangan intai bawah skirt aku!Kalau tak kepala kau aku tebas nanti!"Ancam Sinb sambil mencuba panjat pagar belakang sekolahnya itu.
"Ewww...aku pon tak hingin nak tengoklah!"Balas Moonbin sambil membuat muka jijiknya.
"Ni Moonbin,dialah bestfriend aku yang aku citer panjang lebar tadi.Btw,dia ni dah lama single mingle,aku tak tahulah kenapa dia taknak ada girlfriend lagi.Tapi baguslah...kot...."
"Woi,apa yang kamu berdua buat tu!"Laung seorang cikgu yang ternampak mereka berdua.
YOU ARE READING
New Love;Sinb+Moonbin
Fanfiction"Friend becomes lover?Absolutely no!"Kata-kata jiran sebelah rumah Sinb itu terus terngiang-ngiang di kepalanya. Sinb adalah salah satu orang yang tak boleh bayang kalau bestfriend lebih sepuluh tahunnya menjadi 'teman lelakinya'. Moonbin pula terpa...