"Eunseo,ya!"Panggil Sinb sebaik sahaja tiba di kelasnya '3-6'.
"Oh,Sinb!Sini!"Sahut Eunseo di tempat duduknya.
"Apa berita baru yang kau nak citer tu?Jungkook oppa notice aku ke?"Tanya Sinb yang sudah duduk di tempatnya iaitu sebelah Eunseo.
"Errr...berita ni tak sebaik tu lah,tapi baik jugaklah,sebab ada pelajar baru nak masuk kelas ni hari ni!Aaaaa!Happy tak?Macam mana kalau dia tu hensem?Aaaaa!Tak sabarnya aku nak jumpa dia!"Jerit Eunseo teruja.
"Ooo...tu je?Macam mana kalau dia tu perempuan?Lagipon,aku ni jenis yang setia,hanya Jungkook oppa jer dalam hati aku ni"Kata Sinb yakin.
"Eee...kau ingat aku ni jenis tak setia ke?Walaupon aku jatuh hati lagi dekat orang lain,Jaehyun oppa pon masih ada dalam hati aku lagi eh!"Balas Eunseo tak puas hati.
"Eh,eh,aku dengar Jungkook ngan Jaehyun sunbaenim ada girlfriend"Sapuk Wooseok.
"Siapa!"Ucap Sinb dan Eunseo serentak.
"Dengan....
Sajat!Hahahahahaha!"Balas Wooseok sambil ketawa.
"Ya,kau ni memang nak kenakan!"Marah Eunseo lalu memukul badan Wooseok yang tinggi bersama dengan susah payah.
"Uwu,rakam ni Uwu.Annyeonghaseyo yeorobeum,bersama saya Seungkwanie dan jurukamera saya Jung...Uwu!Hari ini,di kelas ni dan di saat ini berlakunya pergaduhan antara..."
"Shu...guys...please you alls keep quite please,if we bising-bising,our seonsaengnim will angry-angry at us"Potong Yuvin bersama buku matematik tambahan di tangannya.
"Boo...bad acting boo...english kau broken boo...mana ada orang baca buku addmath boo..."Ejek semua orang di situ.
"Ei,aku tengah practise untuk jadi presiden untuk kelas kita ni!Korang ni tak supportinglah!Aku merajuk baru tau!Mmph!"Luah Yuvin sambil memalingkan mukanya ke arah tingkap tanda merajuk.
"Halah,halah,dia merajuklah pulak...Kalau kau tak practise pon kau tetap jadi presiden kelas ni jugak sampai bila-bila,sebab takde orang pon nak jadi,kau jer yang nak.Betulkan Uwu?"Tanya Seungkwan.
"Yup,betul!"Balas Jungwoo.
"Ok,thank you guys sebab bagi support dekat aku!Nanti aku belanja korang choki-choki yang harga 30 sen sorang satu,guys give me a hug!"Pinta Yuvin sambil merentangkan tangannya dan disambut oleh semua orang.
"Bila masa pulak kita bagi support dekat dia?"Tanya Sinb kepada Eunseo.
"Entahlah,alah...pura-pura bagi jelah"Balas Eunseo.
"Awww...kamu semua so...sweet"Ucap Baekhyun seonsaengnim sebaik sahaja tiba di kelas '3-6' melihat pelajar-pelajarnya berpelukan.
"Kitorang tau,tapi gomawo seam!"Balas Wooseok.
"Eee...menyesal pulak saya puji.Dah-dah,semua duduk dekat tempat masing-masing!Hari ni,saem nak memperkenalkan kamu semua dengan kawan baru kamu yang baru pindah dari Amerika.Kamu semua nak tau?"
"Nak!"
"Nak tahu ke...?"
"Nak,saem!"
"Betul-betul nak tahu ke?"Tanya Baekhyun sekali lagi,sengaja nak membuatkan pelajar-pelajarnya semakin tak sabar-sabar.
"Aaa...saem!Palliwa!"Ucap Sinb tak sabar-sabar.
"Ok,ok,sabar semua!Kamu yang dekat luar tu~Boleh masuk sekarang"Panggil Baekhyun kepada seseorang yang berada di luar kelas.
"Deabak,hensemnyer weh!"Kata Eunseo sabaik sahaja pelajar tersebut memasuki kelas mereka.Manakala Sinb,terkaku melihat pelajar tersebut.
"Chanwoo?"Bisik hati Sinb sambil melihat pelajar baru itu.
"Annyeonghaseyo,saya Jung Chanwoo!Asal Seoul dan baru berpindah dari Amerika.Selamat berkenalan semua!"Perkenal pelajar baru tersebut dengan ceria.
"Annyeong,Chanwoo!"Sahut Eunseo tiba-tiba.
"Chanwoo,kamu boleh duduk di meja belakang yang takde orang kat sebelah dia.Bukan takde orang duduk dekat situ,cuma dia kena jalankan kerja sekolah yang istimewa untuk dia.Nanti dia datanglah tu"Suruh Baekhyun.
"Nae,sae..."
"Annyeong..."
Kata-kata Chanwoo terhenti apabila melihat seseorang baru memasuki kelas barunya itu.
Orang tersebut juga turut terpaku melihatnya di situ.
"Oh my god..."
"Ni,Chanwoo.Bestfriend aku dan Moonbin dari umur 5 tahun lagi sampailah umur kitorang 15 tahun,tapi hari tu aku ada tengok diorang gaduh besar.Sampai tumbuk-menumbuk.Beberapa hari kemudian,tiba-tiba dia pindah dekat Amerika.Aku haraplah hubungan diorang baik lagi.
YOU ARE READING
New Love;Sinb+Moonbin
Fanfiction"Friend becomes lover?Absolutely no!"Kata-kata jiran sebelah rumah Sinb itu terus terngiang-ngiang di kepalanya. Sinb adalah salah satu orang yang tak boleh bayang kalau bestfriend lebih sepuluh tahunnya menjadi 'teman lelakinya'. Moonbin pula terpa...