"Hah,tu dia deskmate kamu.Moonbin-ah,ni Chanwoo,pelajar baru dari Amerika.Dia akan jadi deksmate kamu,takpe kan?"Tanya Baekhyun.
"Takpe...saya ok jer"Balas Moonbin lalu berjalan ke arah tempat duduknya diikuti oleh Chanwoo di belakangnya.
"Oh,yer...nanti kamu tolong tunjukkan Chanwoo tentang kawasan-kawasan sekolah ni yer"Pinta Baekhyun kepada Moonbin.
"Ah,nea seonsaengnim"Balas Moonbin pendek.
"Ok,selamat kembali ke sekolah semua!Saya Baekhyun seonsaengnim selaku guru kelas kamu kali ke-tiga berturut-turut!Happy tak jumpa saya lagi!"Tanya Baekhyun dengan bersemangat.
"Tak,saem!"Jawab anak-anak muridnya itu.
"Ok,takpe.Esok saya akan buat peperiksaan matematik tambahan dari bab awal tahun lepas sampai bab..."
"Kami happy seam!"Potong pelajar-pelajarnya tiba-tiba.
"Oh,ya?Gomawo!Tapi saya tak happy jumpa kamu semua!Hahahaha!"Ketawa Baekhyun tanpa menghiraukan tatapan pelik dari anak-anak muridnya itu.
"Uwu,kau rakam tak Baekhyun saem tadi?"Bisik Seungkwan kepada rakan semejanya Jungwoo.
"Dah"Balas Jungwoo pendek.
"Good,kita boleh buat senjata nanti kalau Baekhyun saem denda kita buat manicure dan pedicure kuku dia lagi"Bisik Seungkwan lagi.
"Dah,dah,diam semua!Seperti biasa,awal tahun ni kita selalu buat apa?"Tanya Baekhyun.
"Lantik presiden kelas saem!"Jawab Yuvin dengan bersemangat.
"Iya,benar Yuvin!So,siapa nak presiden kelas?"Tanya Baekhyun tetapi kelihatan semua orang terus membuat kerja sendiri tanpa menghiraukan pertanyaan dari gurunya itu,kecuali seseorang yang mengangkat tangannya setinggi yang boleh.
"Jangan kata Yuvin lagi"Bisik hati Baekhyun.
"Err...Chanwoo?Kamu taknak jadi presiden kelas?Kamu normalkan?"Pertanyaan Baekhyun tersebut membuatkan Chanwoo mengerutkan dahinya tanda pelik dengan soalan gurunya itu.
"Baik kau takyah terima,sebab kau takkan dapat kawal kelas ni"Bisik Moonbin kepadanya.
"Err...Saya...
pekak saem"
"Hah?"Terkejut semua orang di dalam kelas tersebut apabila mendegar jawapan dari mulutnya,termasuklah dia sendiri.
"Apasal aku bongok sangat hari ni?"Bisik hati Chanwoo kesal.
"Kalau kamu pekak mesti kamu tak boleh dengar pertanyaan saya tadi"Kata Baekhyun.
"Mesti budak ni taknak punya,aku dah agak dah"Bisik hati Baekhyun.
"Tadi...baru...Moonbin bagitahu dekat saya soalan saem tu"Balas Chanwoo dengan teragak-teragak.
"Kalau macam tu,Yuvin jelah yang jadi presiden kelas kamu semua lagi.Ingat yer Yuvin,presiden kelas bukan presiden parti atau rusuhan atau tidur.Arrachi?"Pesan Baekhyun.
"Nea,seonsaengnim!Nanti saya belanja saem choki-choki 30 sen,nak?"Tawar Yuvin.
"Tak payah,daripada kamu bagi choki-choki,lebih baik kamu manicure dan..."
"Saem,aduh...saya sakit perut,nak pergi bilik sakit boleh?"Potong Wooseok dengan permintaannya itu sambil berpura-pura memegang perutnya tanda sakit perut.
"Hmmm...pergilah"Balas Baekhyun malas.
"Gomawo,saem!"Kata Wooseok lalu menyambut high five daripada teman semejanya Yuvin kerana telah membantunya tadi sebelum berjalan keluar dari kelasnya.
#rehat
Pelajar-pelajar kelas 3-6 tersebut rehat bersama di meja kantin yang selalu mereka duduki dari tahun pertama lagi mereka bersekolah di situ.
"Pelajar kelas ni ada 7 orang jer ke?"Tanya Chanwoo pelik.
"Ha'ah,kitorang 7 orang jelah pelajar kelas ni.Tambah kau sorang jadi 8.Tapi,kau jangan ingat kitorang budak jahat dan bodoh yer...sebab kuantiti kami sikit dan kelas kitorang yang paling belakang sekali daripada kesemua kelas tahun tiga ni.Sebab Baekhyun saem sendiri yang bagitahu kelas kami special,sebab tu asyik dia jer yang jadi guru kelas kita selama tiga tahun berturut-turut"Terang Yuvin dengan bangganya.
"Btw,aku Yuvin presiden kelas kita selama tiga tahun berturut-turut"Perkenal Yuvin sambil menghulurkan tangannya ke arah Chanwoo tanda ingat bersalam.
"Aku Seungkwan!Reporter terbaik di sekolah ni!"
"Ahni,dia hanya reporter gosip kelas kita yang bercita-cita nak jadi reporter sekolah tapi tak kesampaian.Kalau susah sangat panggil dia Seungkwan,panggil jer Diva Boo"Suruh Sinb.
"Ya,Hwang Eunbi!Boleh kesampaian lagi eh,aku tak cuba lagi untuk tahun ni!"Balas Seungkwan tak terima.
"Hah!Aku Jungwoo,panggil aku Uwu takpe"Suruh Jungwoo.
"Kenapa nama panggilan dia Uwu?"Tanya Chanwoo pelik.
"Sebab dia me...mang uwu"Balas Wooseok sambil mencubit gemas pipi Jungwoo.
"Ya,sakitlah!"Marah Jungwoo sambil memegang pipi kanannya yang memerah akibat perlakuan Wooseok tadi.
"Btw,aku Wooseok.Namja yang paling kacak dalam sekolah ni"Ucap Wooseok sambil mengusap rambut depannya.
"Bluwerrk...Jungkook oppa lagi hensem dari kaulah!"Kata Sinb tak terima.
"Mpphhh...dasar haters hanya tahu membenci"Balas Wooseok yang masih lagi memainkan rambutnya itu.
"Weh,Eunseo.Kau taknak perkenalkan diri ke?"Pertanyaan Sinb itu membuatkan Eunseo terkejut kerana dari tadi lagi Eunseo termenung ke arah Chanwoo sambil tersengih-sengih kambing.
"Oh mian,annyeong...saya Eunseo..."Perkenal Eunseo malu-malu.
"Dia dah start dah..."Kata Sinb perlahan kerana dia sudah lali dengan perangai sahabatnya itu yang malu-malu jika dia sudah jatuh cinta.
"Eh,Moonbin Sinb,korang taknak perkenalkan diri ke?"Tanya Yuvin pelik.
"Oh,kitorang tak payah...Kan Chanwoo?Sebab kitorang bestfriend sejak dari kecik lagi"Balas Sinb sambil memeluk bahu Moonbin yang berada di sebelahnya.
"Ha'ah...kitorang...bestfriend"Balas Chanwoo agak ragu-ragu.
YOU ARE READING
New Love;Sinb+Moonbin
Fanfiction"Friend becomes lover?Absolutely no!"Kata-kata jiran sebelah rumah Sinb itu terus terngiang-ngiang di kepalanya. Sinb adalah salah satu orang yang tak boleh bayang kalau bestfriend lebih sepuluh tahunnya menjadi 'teman lelakinya'. Moonbin pula terpa...