E. Geetha: Saya akan meletakkan vaksin didalam badan kamu semua, sbb sebentar lagi kamu ber4 ada misi iaitu menyelamatkan mangsa Coronavirus. Jadi untuk memastikan kamu semua tidak berjangkit kami akan meletakkan vaksin yg sangat berkualiti tinggi.
Alicia: Apa yg kami kena buat ?
E. Geetha: Kamu ber4 kaji tentang penyakit ni & cari penawarnya. Boleh
Ber4: Boleh
Ali: Erk, Tapi knp E. Geetha ikat kitaorang ?
E. Geetha: Saya takut kamu lari pulak bila nk kena cucuk nnti. Diorang saya percaya yg diorang xkan lari. Tapi kamu tu...
Rudy: Habistu knp kami kena ikat jugak E. Geetha
Geetha: X adil pulak ikat Ali sorang kn, hihihi
[Dlm makmal]
Alicia mengambil sedikit darah seseorang yg dijangkiti Coronavirus untuk dikaji.
[Setelah diterangkan ttg penyakit itu]
Alicia: Iman dgn Rudy pergi cari penawar penyakit ni. Ali kau dgn aku cari maklumat dgn mendalam ttg penyakit ni.
A, I, R: Ok
[Setelah beberapa jam]
Iman: Alicia kami dh berjaya menemukan penawar bg penyakit ni.
Alicia: Bagus, apa yg kamu letak dlm ubat ni.
Iman: Kami letak 10 senduk besar garam, 5 senduk gula, vitamin C, vitamin B6, vitamin A, 1 halia, seulas bawang putih.
Ali: (dlm hati) ni rancangan memasak ke apa ni.
Alicia: Ok, bg sini air tu aku nk cek dulu.
Iman: Nah *bg ubat tu.
*Alicia meletakkan ubat tersebut keatas darah tersebut dan diperhatikan melalui mikroskop elektron.
Alicia: Wah, ubat yg korang buat ni memakan virus tu.
A, I, R: Yeay berjaya.
[Mereka pergi ke pinggiran untuk merawat penyakit Corona tersebut]
[Ali pergi ke arah 1 rumah untuk merawat pesakit Corona tu]
Org pinggiran: Masuk dulu...uhuk³
Ali: Ok
[Ali merawat pesakit tersebut, tiba² Ali terperasan satu gambar budak perempuan kecil yg pernah dilihatnya di bilik stor rumahnya]
Ali: Makcik, macam mana makcik boleh ada gambar budak perempuan tu.
Makcik: Ermmm.
Alicia: Ali, cepat banyak lagi pesakit yg perlu dirawat !
Ali: Ha okok. Makcik saya pergi dulu ye
Makcik: Ok
Ali: Macam mana dia boleh ada gambar budak tu. X silap aku tu gambar kakak aku waktu kecil. X boleh jadi ni aku kena siasat jgk nnti.
[Bersambung]
YOU ARE READING
Ali ada kakak?
FanfictionFIRST FANFIC EA ----------------------- JUST ENJOY!! TAK TAU NAK LETAK APE KAT DESC...HEHE.. YG PENTING ENJOY! (Sorry cringe.. I just.. Can't bruh💀💀)