Aliya: Haah, mama perhatikan Ali jgk kat sini, kalau Ali nk tau, Teacher Linda tu mama lah.
Ali: Oh, mama la Teacher Linda. Eh, bukan ke override dh buat mama tu...
Aliya: Mata sempat rawat mama, tapi mama koma selama 3 bulan.
Ali: Ohh, knp mama x blk rumah jumpa Ali dgn ayah.
Aliya: Ali, Mama koma selama 3 bulan, ramai org anggap mama dh xde...Uncle pun xtau mama hidup lagi sekarang.
Ali: Ooo. Tapi Ali blh jumpa mama hari² la kat sini kn *teruja
Aliya: Ehh, mestilah. Ali dh jumpa kakak Ali.
Ali: Dh. Tapi siapa yg jaga kakak selama ni.
Aliya: Oh, mama upah org nk jaga kakak.
Ali: Boleh harap ke dekat org tu, apa nama dia ?
Aliya: Dia pun bekerja dekat Mata, tapi jarang...bila keadaan betul² darurat baru Mata call dia. Nama dia Jennie [Bukan Jenny, ni org lain]
Ali: Ooo, tapi Ali pernah mimpi mama kata kakak kena culik, macam mana mama boleh tau & mama jumpa kakak kat mana.
Aliya: Memang kakak Ali kena culik tapi selepas 3 hari mama dapat jumpa dia blk, dan Mama suruh Jennie yg jaga kakak...Mata pun xtau mama jumpa kakak Ali waktu tu.
Ali: Tapi perangai kakak macam kasar la, hihi.
Aliya: Haah, sbb mama suruh Jennie ajar kakak jadi macam tomboy sikit supaya dia boleh jaga diri dia sendiri baik² dan berdikari. Sbb tu perangai Alisya macam kasar. Hihi.
Ali: Ooo. Dan 1 lagi soalan yg Ali tertanya-tanya sehingga sekarang, siapa yg culik kakak.
Aliya: Ali betul² nk tau siapa yg culik kakak Ali waktu korang ber2 kecil lagi.
Ali: Ye, Ali serius nk tau, kalau Ali tau, Ali memang akan balas dendam kat dia.
Aliya: Mama pun rasa benda yg sama, tapi kita kena belajar memaafkan, Kan nabi Muhammad dh kata.
Ali: Haah betul jugak kan, hihi.
Aliya: Penculik kakak Ali ialah...
[Bersambung]
YOU ARE READING
Ali ada kakak?
Fiksi PenggemarFIRST FANFIC EA ----------------------- JUST ENJOY!! TAK TAU NAK LETAK APE KAT DESC...HEHE.. YG PENTING ENJOY! (Sorry cringe.. I just.. Can't bruh💀💀)