Ali: patutnya aku yg tanya kau macamana kau boleh ada kat sini.
Cinco: Viktor, perkenalkan ini ahli baru dlm kumpulan kita.
Ali: Kau pun ahli dlm kumpulan ni.
Viktor: Haah. kalau kau nk tau, aku yg letak robot kecil tu dlm bilik kau.
Ali: Robot kecil apa ?
Cinco: Sebenarnya kami mengupah Viktor untuk meletakkan robot kecil itu di dalam bilik kamu. Jadi apa yg kamu cakap akan kami tahu.
Ali: Ooo...
UNO BARU BLK DARI MEMBELI MAKANAN.
Uno: Korang sembang apa ni, meh makan ni dulu.
Ali: Wokey.
DI AKADEMI LATIHAN MATA.
E. Geetha: Alicia saya ada misi untuk kamu.
Alicia: Apa?
E. Geetha: Esok di sekolah boleh kamu bercakap dengan Ali dan secara senyap² kamu letak alat ni kat rambut dia.
Alicia: Macam mana alat tu berfungsi.
E. Geetha: Alat ini boleh mengesan di mana lokasi Ali, dan jika Ali pergi ke tempat Uno kita boleh tahu dimana terletaknya tempat persembunyian mereka.
Alicia: Hmm, ok.
KEESOKAN HARINYA DI SEKOLAH. PADA WAKTU REHAT.
Ali sedang berjalan dengan viktor menuju ke kelas. Tiba² Alicia datang...
Alicia: Ali aku nk jumpa kau kejap.
Ali: Hmm, Viktor jumpa kau kat kelas ok.
Viktor: Ok
ALICIA BAWA ALI KE KELAB SETEM.
Ali: Apa benda yg kau nk ckp ?
Alicia: Ali jom masuk Mata blk.
Ali: Kau ni knp aku x nk masuk Mata blk lah. Dh la aku nk pergi kelas.
Alicia: Eh Ali, Tunggu kejap. Kat bahu kau ada semut la. *Alicia sapu bahu Ali menggunakan tangannya sambil letak alat yg E. Geetha bg.
Ali: *Menolak tangan Alicia. Aku boleh buat sendiri lah, Huh! Dh lah bye.
Alicia: Ceh, kau ingat aku nk ke berbaik dengan kau pembelot. Aku ckp dengan kau pun sbb misi je, x ingin aku ckp dengan pembelot *sambil buat muka menyampah.
DI KELAS...
Viktor: Dia ckp apa Ali ?
Ali: Dia ajak aku masuk Mata blk...
Viktor: X payah lah Ali, aku rasa tu 1 muslihat.
Ali: Hmm, betul jugak tu...
Viktor: Ali blk ni kita pergi tempat persembunyian kita sama² nk ?
Ali: Aku nk kena ambil gambar keluarga aku dulu untuk bg kat Cinco.
Viktor: Xpe aku temankan kau, jom la pergi tempat persembunyian kita sama²
Ali: OkBersambung
YOU ARE READING
Ali ada kakak?
FanfictionFIRST FANFIC EA ----------------------- JUST ENJOY!! TAK TAU NAK LETAK APE KAT DESC...HEHE.. YG PENTING ENJOY! (Sorry cringe.. I just.. Can't bruh💀💀)