Part 17

833 41 2
                                    

[Skip esoknya]
E. Dayang: Perhatian ejen² kumpulan numeros dlm perjalanan kesini, diminta ejen² muda membuat protokol kubu. Mentor² menjadi pertahanan.
E. Geetha: Ejen² muda cepat jalankan protokol kubu.
Ejen²: Baik.
[Skip]
*Mata berjaya mengalahkan numeros. Tetapi Uno, Cinco, Trez & Dr. Aaron sempat melarikan diri. Kembar bola tu dimasukkan ke dlm lokap Mata.
[Skip dirumah E. Dayang & Nina] *Izzah lebih selesa org panggil dia Nina.
Nina: Mama kenapa Nina perlu masuk akademi, Nina kan dh dapat gelaran super ejen ? X perlulah masuk akademi.
E. Dayang: Nina, kalau Nina masuk akademi mama dapat perhatikan Nina. Nina kekal dlm akademi ye.
Nina: Hmm, ye lah.
[Skip esoknya disekolah]
*Nina x beli makanan, dia bawak bekal.
Alicia: Izzah, siapa yg sediakan bekal makanan awak.
Izzah: Mama saya.
Alicia: Apa nama mama awak ?
Izzah: Daya...na, Dayana nama mama saya Dayana.
Alicia: Ooo
Izzah: (dlm hati) Fuh, nasib baik x silap ckp.
[Di rumah E. Dayang]
Nina: Asalamualaikum.
E. Dayang: Waalaikumussalam.
Nina: Mama, nasib baik tadi Nina x tersilap ckp.
E. Dayang: X tersilap ckp apa ?
Nina: Alicia tanya nama mama. Nasib baik x ckp Dayang, Nina ckp nama mama Dayana. Hihi
E. Dayang: Kalau tersilap ckp tadi habislah. Hihi
Nina: Mama hari ni xde misi kan, kalau xde Nina nk duduk rumah jelah.
E. Dayang: Xtau lagi, tapi kalau ada, mama call Nina. Nnti pukul 2:30 pm mama kena pergi Mata.
Nina: Ok.
[Skip]
Nina: Macam mana aku nk bgtau diorang tentang ni eh. Hmp, suruh mama jelah ckp.
TIBA² NINA TERDENGAR SESUATU DARI DAPUR, NINA YG KETAKUTAN TERUS MENGAKTIFKAN ROBOT PERLINDUNGAN YG DISEDIAKAN E. DAYANG UNTUKNYA.
Nina: Apa benda tu ? Aku hantar satu robot la nk cek apa yg ada kat dapur tu.
[Skip di akademi Mata]
Ali: Eh, Mana Nina ?
Alicia: Dia dtg lambat sikit kot.

Ali ada kakak?Where stories live. Discover now