t e n

3.9K 413 156
                                    


❀❀❀



"Kau ni, asyik sedih je. Cuba happykan diri sikit. Kan dah pengsan, doktor cakap kau pengsan sebab penat dan banyak sangat fikir. Satu lagi emosi terganggu." bebelan Yoongi dihiraukan.

Mana mungkin dia kesah ?

Kepalanya asyik fikir Taehyung Taehyung dan Taehyung !

Sumpah dia rindukan suaminya itu.

"Haish takpelah. Aku biar kau berehat dulu okay. Kalau apa apa panggil aku" Yoongi mula melangkahkan kakinya pergi dari wad tersebut. Aurora masih diam.

Lamunannya sudah sampai jauh dari tempat dia berada. Air jernih mula perlahan lahan jatuh dari mata dan membasahi pipi.

Dehek, emo sia aku tulis.



"Haish, kat mana dia duh? Tae nak jumpa gila. Tapi nampak macam usaha aku ni sia sia pon ade. Haish, lemah lah macam ni"

Hoseok mengeluh berat. Punggungnya dilabuhkan di tepi jalan.Topinya dicabut lalu dikipas kipaskan ke badan. Panas woi. Tapi demi Taehyung, dia redah jugak.

"Hello, Mr ?"

Hoseok tersentak. Kepalanya dipusingkan menghadap arah suara tersebut.  Susuk tubuh seorang wanita sedang berdiri tegak dengan bagasi dipandang lama.

"Mr ! Hello !"

"Yes yes. Apa dia woi ?" Soal Hoseok. Dia mula bangun dan menghadap ke arah wanita tersebut. Wanita tersebut tersengih sambil menyeluk tangannya ke dalam handbagnya.

"Tolong saya boleh hehehe ?" Kertas itu diberikan kepada Hoseok. Hoseok memandang wanita itu lama.

Nak tolong ke taknak ?

Nak tolong ke taknak ?

Nak tolong ke taknak ?

" Ish yelah yelah. Ha jom, kereta aku kat sana." Hoseok terus sahaja melangkah pergi meninggalkan wanita itu. Wanita itu menggelabah, cuba menarik bagasi sambil mengejar Hoseok.

"Ish, awak ! tunggulah ! luggage ni berat tahu tak ?" rungut wanita itu.

"Ish kau ni bising lah. Nasib aku ni baik orangnya." Terus sahaja Hoseok merampas bagasi wanita itu dan menariknya. Wanita itu terpinga pinga.

"Dehek ?"


"Tae, sayang. Makanlah sikit. Macam mana nak sihat hurm ? nanti tak boleh kahwin dengan Joyah macam mana ?" Sudu disuakan ke mulut Taehyung.

Pantas sudu itu ditepis sehingga terpelanting ke atas lantai. Joyah tergamam. Wajah beku Taehyung membuatkan dia rasa takut.

"Permainan apa yang kau cipta ni, Joyah ? Aku tak suka kau tu tak sukalah ! Terima kenyataan bab* !" Makian Taehyung membuatkan Joyah diam.

Tapi, secara tiba tiba dia tersenyum sinis. Tangan Taehyung digosok lembut. Matanya merenung ke dalam mata Taehyung.

"Awak milik saya, Taehyung. Tak kira apapun. Perempuan jalang tu taklayak hidup bahagia" Jari telunjuknya mengelus lembut pipi Taehyung.

Taehyung menepis kasar. Joyah pula ketawa kecil dengan reaksi Taehyung.

"Joyah, walau apapun. Aku takkan sesekali memperisterikan kau secara sah. Hati aku hanya tertulis nama Aurora" Tajam mata Taehyung menikam ke dalam mata wanita itu.

"Tapi apa kau boleh buat, Taehyung ? Mama pon tak nak dngar cakap kau Hahah" Sinis Joyah berkata. Membuatkan api kemarahan Taehyung meningkat secara membuak buak.

"Orang yang jahat akan tewas juga akhirnya, Joyah. Jangan bangga sangat" Taehyung merenung tajam. Tangannya menggepal penumbuk geram.

"Tapi aku bukan orang jahat yang kalah tu, sayang. Auchh"

Kata kata untuk Joyah ?



『 aurora's pov 』


Tanganku asyik menyentuh rambut dan menekan remote menukar siaran di televisyen. Sumpah bosan. Patutnya Yoongi hanya menempatkan aku diwad biasa.

Bolehlah aku berbual dengan ibu mengandung lain. Haih.

Langsir dibuka dan mata aku melihat suasana di bawah. Ramai pesakit sedang meluangkan masa bersama di taman. Aku mula mengukirkan senyum.

Patut ke aku pergi bawah ? Yoongi marah tak rasanya ? Dia tak marah punya hehe.

Aku mula turun dari katil. Langkah kaki mula dibuka menuju keluar. Baru aku perasan, perut aku besar dia lain macam. Dahlah aku tak pernah cek.

Nak kasi surprise sikit gitew.

Perut aku diusap lembut. Jadi gaes, destinasi kita adalah taman hospital. Mari lah kita happykan diri dan lupakan masalah dunia sebentar.






"Awak ! Cakaplah kenapa kita datang hospital ?" Hoseok mengeluh berat. Kepalanya dipusingkan memandang ke arah wanita itu.  Masih lagi melekat dengannya. Haish.

"Aku nak jumpa kawan aku jap. Kau duduk lah kat sini okay ? Kejap je. Lepas tu aku hantarlah kau dekat alamat tu" Pesan Hoseok lantas kakinya terus melangkah pergi.

Wanita itu mencebik.

"Ish, tak pasal pasal aku dijangkiti corona dalam hospital ni kang" Matanya melirik ke kiri kanan.

Hoseok melangkah laju. Taehyung secara tiba tiba menelefonnya. Meraung nak kan Aurora, tanya Aurora di mana. Hoseok sebagai kawan yang berfunction pun cubalah nak tenangkan.

"Encik ! Encik ! Encik !"

Ah sudah, jodoh lagi ke Encik Hoseok ? Hoseok berpaling matanya membulat melihat susuk tubuh wanita mengandung dihadapannya.

"H-hoseok"

Terkaku wanita itu dibuatnya.

Lantas tangan wanita itu terus dicapai. Aurora meronta ronta meminta dilepaskan. Hoseok lepas. Dia sedar dia tak patut berkasar dengan wanita mengandung.

"Kau kenapa ?" Soal Aurora. Tangannya digosok.

"Taehyung, kau kena jumpa dia. Dia ada dalam hospital ni. Dia kemalangan. Kau kena jumpa dia"

Lantas air mata seorang Aurora mula mengalir.


b e r s a m b u n g


episod akhir ? huhuhuhu lepasni bebe

[√] Notre Bébé | 태형Where stories live. Discover now