Treat celou noc nemohl spát, pořád musel myslet na ten večer. Na to jak se mu celá smečka vysmála za jeho vzhled a za to že nemá schopnosti. Za to, že je divný...
Usnul až těsně nad ránem, zrovna, když Sluneční vlk opouštěl svou noru za obzorem a vydával se na svou celodenní cestu na druhou stranu oblohy.
O pár hodin později ho vzbudil vlhký čumák, který ho dloubal do boku. Treat ospale zamručel a rozlepil jedno oko, do kterého mu okamžitě udeřilo ostré sluneční světlo. Hned oko zase zavřel a převalil se na druhý bok zády ke vchodu do doupěte. "No tak Treate vstávej," zaúpěla Meadow, která se ho už dobrých pět minut snažila vzbudit, "dělej, Alfa s námi chce mluvit". To Treata donutilo otevřít oči. Ospale zívl a unaveně se protáhl, "proč s námi chce mluvit?" zeptal se ještě celý mimo a přivřel oči aby něco viděl. Meadow si odfrkla, "chce s námi probrat naše postavení. Dělej, Shadow už tam na nás čeká," otočila se a vyběhla z doupěte. Treat se oklepal a ještě jednou se protáhl aby se probral. Celý rozlámaný se rozběhl za ní.
Dohnal jí těsně před Alfiným doupětem, přesně včas aby vstoupili společně.
Jak Meadow řekla, Shadow už tam seděl a netrpělivě švihal ocasem. Tvářil se jako by ty dva nově příchozí ani neznal. Naproti němu seděla Alfa a vedle ní se tyčilo silné Betovo tělo. Meadow si sedla vedle Shadowa. Treat kývl hlavou Alfě a Betovy na pozdrav a sedl si k sourozencům.
Alfa si všechny tři změřila pohledem, "pozvala jsem si vás sem, abychom vám mohli udělit postavení," oznámila jim. Treat nejistě švihl ocasem, ale nespouštěl z Alfy oči. Černá vlčice se podívala na Meadow, "jsi velmi bystrá a všímavá, také jsi dost rychlá a tvůj sluch je jedinečný, doufám, že se neurazíš, když tyto schopnosti využiješ na postavení hlídky," usmála se. Meadow zavrtěla hlavou, "samozřejmě, že ne. Ráda pomůžu smečce na jakémkoliv postavení," oznámila. Alfa přikývla a obrátila se na Shadowa, "ty jsi dobrý lovec, několikrát jsem vás pozorovala na tréninku. Pro tebe je to jasná volba". Shadow se netvářil nijak zaujatě, moc dobře věděl, že nemůže dostat horší postavení než je lovec. Treat protočil očima. Alfa se otočila na zbývajícího, "Treate, z tebe uděláme prozatím lovce, kdyby ti to nešlo, při nejhorším se přidáš ke své sestře na postavení hlídky," usmála se na černobílého pruhovaného vlka. Treat úžasem málem otevřel tlamu, tohle nečekal. On? A lovec? "D-děkuji Alfo," uctivě kývl hlavou.
Černá vlčice se na všechny tři usmála, "tak můžete jít, Blow i Blind o vašich postavených už vědí, hlaste se u nich," oznámila jim. Sourozenci přikývli a společně se vydali z doupěte. Shadow šel samozřejmě první a Meadow s Treatem za ním. Treat se rozloučil s Meadow, "už půjdu za Blowem, no...tak ahoj," olízl jí ucho na rozloučenou. Meadow mu taky olízla ucho, "zatím se měj," mávla ocasem a odběhla k doupěti hlavní hlídky. Treat za ní chvíli koukl a pak se otočil na Shadowa, že půjdou za Blowem spolu, ale ten už byl dávno u doupěte hlavního lovce a vesele si s ním povídal. Treat si povzdechl a pomalu k nim došel. Ani jeden z nich nějak nezaregistroval jeho přítomnost, tak si tam jen sedl a čekal než si ho všimnou.
Za chvíli se tam objevila Ginger a hlasitě si odkašlala, aby na sebe upozornila. Hlavní lovec se Shadowem se na ni překvapeně otočili, nečekali že by byl někdo té drzosti přerušit jim rozhovor. Zrzavá vlčice se ušklíbla, "hodláte vy dva celý den klábosit jak užvanění vrabci nebo půjdeme na lov?" zeptala se. Blow podrážděné zavrčel, ale měla pravdu. Zvedl se a zavyl, aby svolal lovce.
Za chvíli už tam byli všichni, Holly, Invisible, Hawk i Ginger. Blow si je přejel pohledem, aby se ujistil že jsou tam opravdu všichni. "Než rozdělím skupiny, chtěl bych vám oznámit, že Shadow s Treatem se k nám připojí. Ode dneška jsou také lovci," řekl. Holly nesouhlasně zavrčela a střelila po Treatovy nepřátelský pohled. Hawk se k jejímu vrčení přidal, přítomnost toho divného vlka mezi lovci se mu také nelíbila. Treat zklamaně stáhl uši a koukl do země. Blow se zvedl, "dobrá tedy, já, Ginger, Shadow a Treat půjdeme na louku. Zbytek půjde do lesa. Sejdeme se v táboře," rozdal stručné rozkazy, bez dalších slov se otočil a vydal se k východu z tábora. Treat se rychle zvedl a rozběhl se za ním.
Šli lesem, který museli projít aby se dostali na louku, když v tom Ginger zbystřila. "Cítím stádo laní," řekla potichu. Treat taky zavětřil, opravdu, na louce se nejspíš páslo stádo. Blow přikývl, taky to cítil, "půjdeme za pachem," nařídil a rozběhl se na louku. Treat se vydal za ním a u toho si všiml Shadowa, který naštvaným pohledem propaloval záda zrzavé vlčice, která mu vyfoukla možnost jak se před hlavním lovcem vytáhnout.
Treat doběhl na hranice lesa s loukou a přikrčil se ve vysoké trávě. Mezi stébly se mu naskytl pohled na početné stádo laní. Nedočkavě si olízl tesáky a koukl na hlavního lovce. Blow si k sobě svolal vlky, kteří mezi keři vytvořili malý hlouček. "Takže...já půjdu z leva. Ginger z prava, a vy," významně koukl na Shadowa, "zůstanete tady a naženete nám je". Otočil se na Treata a podíval se na něj pohledem, který říkal, opovaž se něco pokazit. Ginger se otočila a zmizela v pravém keři, Blow na druhé straně.
Treat se přikrčil v trávě do lovecké pozice, "myslím, že asi dostaneme nějaký signál, stejně jak to s námi dělal otec..." navrhl. Shadow po něm prsknul, "mlč! Myslíš si, že znáš loveckou strategii líp jak já? Neznáš! Nejsi o nic lepší než já a nikdy nebudeš!" vyjel po něm. Shadow to ovšem nedomyslel, jeho křik byl tak hlasitý, že ho slyšely i laně. Ty na nic nečekaly a poplašeně se rozběhly úplně špatným směrem, než lovci chtěli. Treat jen ohromeně sledoval jak stádo uhání pryč a myslel si, že je všechno ztracené, když v tom se z keře vyřítil Blow. Podařilo se mu dohnat jednu z laní a skočil jí na záda. Z druhé strany se tam mezitím stihla dostat Ginger a strhla laň k zemi.
Netrvalo dlouho a laň zůstala bezvládně ležet na zemi. Treat se Shadowem se mezitím vysoukali z keře a došli k lovcům. Blow nečekal na nějakou obhajobu a hned po nich vyjel, "co to mělo jako znamenat?! Málem jsme kvůli vám přišli o skvělí úlovek! Ne počkat...mi o něj přišili! Myslíte, že jedna laň bude stačit?!". Ginger se ho snažila uklidnit, "Glowe uklidni se, oni to určitě nějak vysvětlí..." řekla pomalu. Blow se otočil na bratry, "ano vysvětlí, ale Alfě!" Štěknul prudce, až se Treat polekaně přikrčil.
Sotva dotáhli laň do tábora, Blow už si to pochodoval k Alfě. "Nic si z toho nedělejte, byli jste na lovecké výpravě poprvé, nikdo po vás nechtěl zázraky," řekla konejšivě Ginger. Shadow si odfrkl, "stejně za to může on!" odsekl, otočil se a naštvaně odešel do doupěte lovců. Treat si povzdechl a koukal do země, obával se, že je to předzvěst něčeho zlého.
ČTEŠ
Treat's wish
RandomStream je oproti ostatním vlkům ze smečky velmi zvláštní, jiný. Dostává se do věku kdy se každé vlče stává právoplatným čelenem smečky a smečka mu vybere dospělé jméno. Jeho sourozenci začínají objevovat své schopnosti, učí se s nimi zacházet a použ...