Treat šel podél řeky už druhý den. Krajina se za tu dobu několikrát změnila. Od té doby co se rozloučil s Mouse šel dlouho loukou, poté se louka změnila v les a následně na písčitý břeh, po kterém šel do teď. Za tu dobu hodně přemýšlel a došel k závěru, že by se měl pokusit najít svou rodnou smečku a skutečné rodiče. Stejně už nemá co ztratit.
Jak daleko už jsem asi od území smečky? zamyslel se. Zvedl hlavu, aby se rozhlédl kolem. Překvapilo ho kde se to vlastně nachází, jelikož celou cestu sledoval zem a svoje tlapy ponořený v myšlenkách. Na druhé strašně řeky se rozvalovaly velké, ale ne příliš vysoké kopce, na kterých se sem tam objevil malý hlouček stromů. Na straně po které kráčel, se táhl dlouhý písčitý břeh s mělkým přístupem do vody. Řeka zde nebyla moc divoká, bylo to prostě parádní místo pro odpočinek. Tady by se líbilo Meadow, povzdechl si v duchu.
Ze smutných vzpomínek na svou nevlastní sestru ho vytrhlo kručení v břiše. Otráveně se ošil, měl by si dát přestávku a něco si ulovit. Zastavil se a tlapky se mu zabořily hlouběji do písku. "Fajn, ale zkusím to někde jinde než tady," zamručel a vyhrabal se z písku. Když stál na pevném, pořádně se oklepal a zavětřil. Zvedl hlavu a lehce pootevřel tlamu, aby nasál víc pachů. Ucítil čerstvý pach kuny. Nedočkavě si olízl tlamu a vydal se za pachem. Po pár liščích délkách si všiml drobného zvířátka ležícího na slunci. Treat se přikrčil do lovecké pozice, kterou ho naučil Bark a připravil se ke skoku. Odrazil se, ale byl moc daleko, takže nedoskočil, až ke kuně. Kořist se ho lekla a rozběhla se pryč, ovšem ve strachu si nevšimla stromu před ní a narazila do něj. Treat na nic nečekal a rychle se po ní ohnal. Zaryl jí drápy do zad a rychle jí zabil. Nadšeně se zvedl a koukl na svůj úlovek.
"Teď si měl teda víc štěstí než rozumu mladej," ozvalo se za ním. Treat se polekaně otočil. Mezi keři stál vysoký hubený vlk s kdysi černou srstí, teď už byla spíše našedlá. Sledoval Treata světle zelenýma unavenýma očima.
Treat sebou překvapeně trhl, "k-kdo jste?" vykoktal. Starý vlk se ušklíbl, "jmenuji se Hollow," pronesl klidným hlasem a z těžka si sednul. Treat nedůvěřivě švihl ocasem a přisunul si mrtvé tělo kuny blíž k sobě, "co po mě chceš," zavrčel přiměřeně. "Vypadáš jako by se ti hodilo teplé místo na spaní a trochu víc jídla do žaludku," uchechtl se Hollow. Treat přimhouřil oči, ten vlk se mu nějak nezdál, ale měl pravdu. Byl unavený, tlapy měl těžké jako balvany a hlad měl až z toho šilhal.
Hollow se zvedl a pomalu se vydal keři hlouběji do lesa. Treat na něj jen koukal. Starý vlk se po chvíli otočil, "tak jdeš mladej?" štěkl. Treat chvíli váhal, ale po chvíli se zvedl, popadl kunu do tlamy a opatrně se vydal za ním.
Nešli dlouho a mezi stromy se objevila jeskyně.
Hollow pomalu došel k jeskyni a vešel dovnitř. Treat nakoukl dovnitř. Nebyla nijak velká, ani malá, připadala mu tak akorát na dva, možná tři vlky. V jednom rohu byl pelech z mechu, listí a větviček. Na druhé strašně byla mezi suchým listím docela slušná hromádka kořisti, která se skládala ze dvou zajíců, lasice, hraboše a dvou menších ptáků.
Starší vlk si odkašlal, "tak pojď, klidně si lehni," pobídl ho. Treat teda taky vešel dovnitř a nervózně si lehl. "Tak mi pověz maldej, co tě přivedlo tak daleko za hranice tvé smečky?" Zeptal se starý vlk. Treat sebou trhnul, "uhm... já- jen jsem si řekl, že se podívám se nachází za hranicemi," plácnul. Hollow na něj hodil nevěřícný pohled, ale k Treatově úlevě to nechal plavat. "Všiml jsem si jak lovíš," konstatoval Hollow, "to vás to ve smečce nenaučili?" ušklíbl se. Treat zahanbeně sklopil uši, "učili," zamumlal. Starý vlk zavrtěl hlavou, "jsi strašně lehkovážný, musíš si dávat větší pozor na detaily. Jak daleko od kořisti jsi, kudy ti může popřípadě utéct nebo uletět. Tentokrát si měl štěstí, ale příště ti to nemusí vyjít." Treat přikývl. Hollow se zvedl, "takže co kdyby ses teď najedl? Hádám, že ta kuna ti stačit nebude, takže co by sis ještě dal? Zajíce nebo ti bude stačit hraboš?" Zeptal se s úsměvem a mířil u toho k hromadě s úlovky. Treat byl trošku vyvedený z míry, z toho jak mile se k němu ten vlk choval. "A-asi mi bude stačit ten hraboš..." zamumlal. Hollow k němu hodil zajíce, "tak to máš blbý, už si dostal zajíce," ušklíbl se. Treat překvapeně zamrkal, "d-děkuju," vyhrkl a začal jíst. Hollow si mezitím vzal druhého zajíce a taky se dal do jídla.
Když Treat dojedl, olízl si tlamu a koukl na starého vlka, který teď pouze ležel a odpočíval. "A...ty tady žiješ sám?" zeptal se opatrně. "Ano," zamručel Hollow a otevřel jedno oko. "Měl jsi někdy smečku?" Zeptal se znova Treat. "Ano měl," odsekl Hollow. Treat se zamyslel, chtěl říct ještě něco, ale než vůbec otevřel tlamu, Hollow ho přerušil, "a už žádné otázky, měl by si jít spát, zítra musíš brzo vyrazit." Treat překvapeně střihl ušima, jak mohl vědět, že jsem chtěl zítra odejít brzo ráno? zamyslel se, asi jen odhad. Rozhodl se to dál neřešit, stočil se do klubíčka a zavřel oči.Spal bez jediného probuzení celou noc a když se ráno vzbudil, tak se po dlouhé době cítil vyspaný. Otevřel oči a rozhlédl se kolem. V doupěti nikdo nebyl. Pomalu se zvedl a pořádně se protáhl. Vyšel ven z jeskyně, právě v čas, aby viděl Hollowa, který přicházel z lesa se syslem v tlamě. "Dobré ráno," pozdravil. Treat kývl na pozdrav, "už asi vyrazím," oznámil. Hollow přikývl a položil před něj sysla, "tady máš s sebou, čekají tě ještě minimálně dva dny cesty, než najdeš to co hledáš," řekl. Treat naklonil hlavu, "jak to-" nedořekl, protože ho starý vlk přerušil. "Dovedu tě zpět k řece, tam se rozloučíme," oznámil a bez dalších slov se vydal se pryč. Treat rychle popadl sysla a vydal se za ním.
Hollow se zastavil až u řeky, "hodně štěstí," popřál mu. Treat přikývl, "děkuji, za všechno," pousmál se. Starý vlk pouze přikývl, "nemáš za co," řekl, otočil se a vydal se pryč.
Treat se za ním díval dokud nezmizel mezi stromy, poté se napil a pokračoval v cestě.Omlouvám se, že to je taková zpatlana a nic moc dlouhé ;D ale vůbec netuším co psát, nemám inspiraci xd takže zkuste ještě jednu kapitolu přežít a pak se to zas rozjede.
Jinak xd jak se vám to zatím líbí?
PS: psala jsem to 4 hodiny a nehodlám to po sobě číst tak omluvte chyby ;d
ČTEŠ
Treat's wish
RandomStream je oproti ostatním vlkům ze smečky velmi zvláštní, jiný. Dostává se do věku kdy se každé vlče stává právoplatným čelenem smečky a smečka mu vybere dospělé jméno. Jeho sourozenci začínají objevovat své schopnosti, učí se s nimi zacházet a použ...