9- Memento (Akıl Defteri) 🎬

572 28 11
                                    

Tür: Gerilim

Yönetmen: Christopher Nolan

Oyuncular: Guy Pearce, Carrie-Anne Moss, Joe Pantoliano

Ülke: ABD

IMDb puanı: 8,4

Özeti: Akıl Defteri, kısa süreli hafıza kaybı olan bir adamın karısını öldürenleri bulma çabasını konu ediyor. Leonard Shelby, ucuz otel odalarında konaklayan ve sadece nakit para kullanan biridir. Şık giysiler giyip, Jaguar marka araba kullanan Leonard, dışarıdan iş adamı gibi görünmektedir. Fakat aslında hayatını karısına tecavüz edip öldüren kişiyi bulmak için adayan biridir.

Ne yazık ki Leonard'ın bu yolda ciddi bir engeli vardır, yaşadığı, çok ender rastlanan ve tedavi edilemeyen bir tür hafıza kaybı. Her ne kadar hayatının 'kaza''dan önceki dönemlerini hatırlayabiliyorsa da, bazen 15 dakika öncesinde nereye gittiğini ve nerede olduğunu bile unutabilmektedir.

 Her ne kadar hayatının 'kaza''dan önceki dönemlerini hatırlayabiliyorsa da, bazen 15 dakika öncesinde nereye gittiğini ve nerede olduğunu bile unutabilmektedir

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Film hakkında görüşlerim: Yoğun bir gerilimin hakim olduğu filmi izlerken Christopher Nolan'ın ne kadar zeki olduğunu bir kere daha anladım. Filmin gerçekten çok güzel bir kurgusu var. Hiçbir ayrıntıyı kaçırmamak için her anını dikkatle izlemeniz gerekiyor. Ne oluyor diyorsunuz ve film bittiğinde sersem gibi kalıyorsunuz. Düşündürüyor, zihninizi yoruyor. Senaryosu, oyunculukları, filmin akışındaki farkılık... Çok üst düzeydi. Mutlaka izleyin.

Not: Kafayı allak bulan eden yani mind fuck filmleri sevmiyorsanız, bittiğinde her şeyin kafanızda tam oturmasını bekleyenlerden iseniz sevmeyebilirsiniz çünkü izledikten sonra filmin sonunu anlamış olsam da bir çok yazı okumam gerekti. 

Film Önerileri - Film Arşivim 🎬Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin