» TWENTY EIGHT «

129 15 0
                                    

yoojin

aku baring dekat katil sambil menunggu chanyeol . apa yang lama sangat dia ni ? tadi kata kejap sekali lama . ha , panjang umur . sampai dah .

" kata sekejap "

" hehe , mian "

tangan dia pegang gitar . omg dia nak mainkan gitar ke T.T

" awak nak buat apa gitar tu ? "

hehe , saja buat taktau

" oh , ini saya nak makan "

" mwo ? "

" saya nak makan "

" yahh .. park chanyeol ! "

" dah tau ini gitar , saya nak main lah "

" ish .. yelah ! "

chanyeol ketawa kecil dan mula memetik gitar . aku terus duduk bila dengar chanyeol main gitar . aku rasa tenang sangat . bila lagu yang dimainnya dah habis , dia pandang tepat ke arah aku .

" wae ? " cy

" I .. I love it "

" gomawo "

" mainlah lagi ! tapi kali ni nyanyi sekali "

" mwo ? tapi suara saya tak sedap . jangan menyesal tau "

aku diam je . tangan chanyeol mula memetik gitar dan mulutnya mula bernyanyi . MACAM NI DIA CAKAP SUARA DIA TAK SEDAP ?! bila 'persembahan' chanyeol dah habis , aku hanya merenung muka dia . just .. no words .

" kenapa pandang chan camtu ? tulah , chan dah cakap suara chan tak sedap "

" anii .. umm .. tak pelik kan kalau saya jatuh cinta dengan awak lagi ? "

" mwo ? you fall in love with me again ? "

" nae .. suara chan .. lovely sangat ! "

" tak payah la puji lebih lebih . malu hehe . "

" hm , dah dah lah tu peluk gitar . peluklah saya pulak "

" saya dah selalu sangat peluk awak . biarlah saya peluk gitar ni pulak "

" ok , fine ! malam ni jangan sentuh yoojin "

aku baring membelakangi chanyeol . geram . nanti dia yang beria nak peluk time tidur .

" dengan gitar pun nak jeles ke ? "

" saya tak jeles pun . saya mintak awak peluk je "

chanyeol letak gitar dia di tepi katil dan terus baring . tiba aku rasa tubuh aku dipeluk . siapa lagi kalau bukan chanyeol .

" tadi macam taknak peluk "

" mana boleh chan tak peluk yoojin "

aku diam je . aku cuba untuk tidur . baru je aku nak masuk alam mimpi , chanyeol bersuara lagi .

" tak baik tau isteri tidur membelakangkan suami "

chanyeol cakap macam tu baru aku ingat yang aku ni dah jadi isteri . wah , mudahnya aku lupa . mungkin sebab kitorang act macam selalu . aku pusing menghadap chanyeol .

" that's my girl "

" tidurlah , banyak cakap pulak "

SKIP

sebulan kemudian ...

sementara tunggu chanyeol balik dari kerja , aku masakkan makan tengah hari . sekarang chanyeol dah busy dengan kerja baru dia . yep , he is a producer now . aku ? aku amik shif pagi je . hehe~ petang biar xiumin yang uruskan cafe tu . tiba tiba aku dengar pintu dibuka . ah , chanyeol dah balik . mestilah dia , sebab dia je yang ada kunci rumah ni . aku baru je nak pergi jemput dia , dia dah sampai dapur . laju betul dia ni . yelah , kaki panjang .

" lama lagi ke nak siap ? " cy

" dah siap pun . lapar ke hm ? "

" nae .. "

chanyeol pout bibur dia . nasib baik comel . kalau tak dah lama aku potong bibir dia tu . kitorang duduk di meja makan sama sama .

" yoojin .. chan nak bagitau something . yoojin jangan marah eh ? " cy

" chan tak cakap pape lagi . cuba cakap dulu "

aku balas sambil mencedokkan makanan untuk chanyeol .

" chan dapat tawaran jadi artis .. then chanyeol terima "

" ha ? "

dia ni biar betul . baru sebulan kerja nak jadi artis dah ?

" chan .. nak jadi artis "

" congrats ! "

gila ke I tak happy . husband I nak jadi artis kot .

" awak tak marah ke ? "

" buat apa saya nak marah ? this is a great news ! "

" huh .. nasib baik "

" lagi pun .. kita dah kahwin . kalau tak mesti ada yeoja yang gedik pergi kat chan . ugh ! "

" HAHAHA ! yoojin .. kalau kita tak kahwin lagi pun , hati chan tetap kat yoojin "

" aww .. dah , makanlah ! tadi kata lapar "



» continue «









✔️ Sorry II  |  PCYWhere stories live. Discover now