Chapter 4💜

28 2 1
                                    

Author pov

"Dried Squid Fairy? " tanya Ary

"yups, sebab dia hanya ada kat sini bila menu sotong kering dihidangkan. So kitorang bagilah gelaran Dried Squid Fairy tu kat Jihoon oppa." jelas Chaeyong dengan bersemangat.

Ary hanya diam memandang ke arah Chaeyong yang tidak berhenti-henti memandang ke arah Dried Squid Fairy.

"wehh cuba korang bayangkan kalau Seokjin, Taehyung, Jimin dan Dried Squid Fairy digabungkan mesti diorang akan jadi kumpulan A4 of Yeonhwa Highschool kan.." kata Chaeyong sambil berfangirl.

"Bukan A5 ke? " tanya Jhope sambil mengetuk meja dengan kuat dan membuatkan aku terkejut.

"A5? Ade lagi ke namja yang handsome kat sekolah ni?  Sape aku tak tahu pun? " tanya

"kau kena tambah aku dalam group tu dulu baru boleh jadi A5." kata Jhope sambil wink ke arah Chaeyong.

Ary yang mendiamkan diri hanya memerhati gelagat sahabatnya yang tak henti-henti berdebat ni.

"weh kuda aku rasa kau patut tengok muka kau betul-betul kat cermin" kata Chaeyong sambil memberikan cermin kepada Jhope.

Jhope hanya memandang blur ke arah Chaeyong yang memberikannya cermin dan terkejut apabila pelajar yang mula berteriak seperti orang histeria.

"Arghh!!!  Dia dah datang! Dia dah datang!!!!" jerit seorang pelajar yeoja.

Park Jihoon atau lebih dikenali sebagai Dried Squid Fairy sedang membawa semangkuk besar sotong kering dan mula memberikan wink kepada semua pelajar di situ. Semua pelajar yeoja mula berfangirl apabila melihat aksi cute daripada Dried Squid Fairy. Manakala Ary dan Jhope hanya memandang blur ke arah kerumunan pelajar itu.

Ary pov

Aku, Chaeyong dan Jhope mula berbaris untuk mengambil makanan. Apabila tiba giliran ku Dried Squid Fairy menegurku.

"Hmm,  awak nampak tak bertenaga. Awak kena makan banyak dan bergembira." kata Dried Squid Fairy sambil memberikan wink ke arah ku.

Memang tak boleh dinafikan Dried Squid Fairy ni mempunyai wajah yang kacak dan comel. Muka dia dahlah macam muka artis yang terkenal iaitu Park Jeojjang dari group Wanna One.

"awak bagi makanan yang banyak macam mana sekalipun kat saya, saya memang takkan dapat makan jika ingatan saya sering terskip." kata ku sambil memandang ke arah menu yang terhidang.

Dried Squid Fairy memandangku dengan pelik namun aku hanya membiarkannya dan mula berjalan ke hadapan untuk mengambil makanan yang lain. Aku sangat terkejut bila ternampak menu yang berasaskan kari yang terhidang di hadapanku. Tiba-tiba aku teringat akan kejadian yang terlayar di minda ku semasa berada di dalam library tadi.

"erghh,  aku taknak kari ni tumpah and terkena baju aku." kata ku perlahan namun tanpa ku sedar Dried Squid Fairy telah terdengar kata-kata ku tadi.

Aku yang baru terperasan Dried Squid Fairy memandangku dan terus membalas pandangannya. Namun dia hanya memberikan pandangan yang sukar ditafsir ke arah ku.

[SU] Extra+Ordinary You {JJK + KTH}Where stories live. Discover now