Bab 5

510 23 2
                                    

Di hotel,pukul 8 pagi

Boboiboy dan Yaya sedang mengemas barang untuk pulang ke Malaysia.Mereka sedikit tergesa-gesa kerana penerbangan mereka akan berlepas pada pukul 8.35 pagi.

"Ish,abanglah ini.Salah tengok jadual penerbangan kita.Kata pukul 9.35 pagi tapi rupanya pukul 8.35 pagi." kata Yaya dengan nada yang marah tetapi perlahan.

"Alah,sorrylah.Abang tak sengaja.Tak sangka pula boleh terlepas pandang." jawab Boboiboy dengan nada bersalah.

"Okay,dah siap kemas!Jom!"

"Hah okay,jom."

Kemudian,mereka pun sampai ke lapangan terbang tepat pada masanya.Sepanjang berada dalam kapal terbang,Yaya tak habis-habis membebel kepada Boboiboy tentang kecuaiannya walaupun dia sudah meminta maaf.Disebabkan terlalu bosan, Boboiboy akhirnya terlelap sambil kepalanya tersandar di bahu Yaya.Yaya yang melihat suaminya itu tersandar di bahunya terkejut.Namun,dia tidak sampai hati untuk mengejutkan Boboiboy lalu membiarkan sahaja Boboiboy terus tidur di bahunya.

Selepas beberapa jam,mereka pun tiba di lapangan terbang KLIA.Apabila mereka turun, mereka mendapati ada beberapa orang yang menyambut mereka.

"Tok Aba,Ochobot!" jerit Boboiboy sambil melambai mereka.

"Eh Ying,Fang,Gopal pun ada."

"Mestilah,kitorang kenalah sambut pengantin baru ini. Seronok honeymoon?tanya Ying sambil tersengih.

"Eh,mestilah seronok.Cuma Yaya ini je banyak ragam."

"Ish abang ini.Janganlah cerita."

Boboiboy melihat sekeliling dan mendapati Amato tiada di situ.

"Tok Aba,mana ayah?"

"Hmm,bapak kamu itu dah balik ke Tapops."

"Ohh!"

"Boboiboy, kau tak ada beli apa-apa ke untuk kitorang?Hehe." kata Gopal yang tiba-tiba mencelah.

"Kau tengok kawan kau ini Boboiboy." kata Ochobot yang sedikit menyampah dengan sikap Gopal.

"Ada,nah untuk kau Gopal.Pek kari Jepun.Mesti sedap punya." kata Boboiboy sambil menghulurkan pek kari tersebut kepada Gopal.

"Wah,terima kasih!"

"Nah Ying,ini cermin mata baru untuk kau.Harap kau suka." kata Yaya kepada Ying.

"Terima kasih Yaya.Kaulah kawan baik aku." kata Ying sambil memeluk Yaya.

Boboiboy mengeluarkan jaket bewarna ungu daripada begnya."Ini pula untuk kau Fang."

"Terima kasih,susah-susah je."

"Aku punya mana?tanya Ochobot yang tiba-tiba mencelah.

Kemudian,Yaya mengeluarkan topi serta baju yukata biru kepada Tok Aba dan Ochobot.

"Wah terima kasih Yaya!"kata Ochobot kepada Yaya dengan gembira.

"Apa benda ini?"tanya Tok Aba yang kehairanan.

Boboiboy berkata,"Ohh,itu Yukata namanya Tok Aba.Salah satu pakaian tradisi orang Jepun.

"Ohh,terima kasih."

"Sama-sama."

"Abang,jom pergi rumah mama.Sayang nak bagi hadiah ini kat dia."

"Okay,jom.Kami pergi dulu ya Tok Aba.Assalamualaikum.

"Waalaikumussalam."

Setibanya di rumah Mak Cik Wawa,Yaya terus memberi salam untuk masuk.Beberapa saat kemudian,Mak Cik Wawa membuka pintu dan menyambut Boboiboy dan Yaya.

"Wah Yaya,mama rindu pada kamu.Boboiboy pula macam mana? Sihat?"

"Alhamdulillah,sihat mak cik."

"Ish,kenapa panggil mak cik?Panggil mama je."

"Hehe,okay mama."

Yaya menghulurkan telekung bercorak bunga dalam bungkusan plastik kepada mamanya," Nah mama,khas untuk mama."

"Terima kasih,sayang anak mama.Kamu berdua tidurlah sini."

"Tak menyusahkan ke?" tanya Boboiboy.

"Susah apanya,jom masuk."

"Jom masuk abang."

"Okay."












CINTA TILL JANNAH(BOBOIBOYXYAYA)Where stories live. Discover now