-3-

438 18 0
                                    

Een maand later....
Over een maand gaan Frank en ik trouwen, ik heb er echt heel veel zin in. Ik heb het al aan al mijn collega's verteld, ze waren heel blij voor me. Vandaag komt Maurice, hij blijft een maand, tot dat we gaan trouwen. Vandaag komt ook mijn nieuwe collega ik ben benieuwd wie het is. Ik schrik uit mijn gedachten als ik de bel hoor. Ik kijk op de Wekker en zie dat het pas 7 uur is "welke gek belt er zo vroeg aan?" Vraag ik aan Frank "weet ik niet ik ga wel even kijken." Frank loopt naar de deur en ik hoor een hoop blijdschap, dus ik denk dat is Maurice. Ik loop daarom maar gewoon in een overhemd van Frank naar beneden. Ik loop de keuken in en zie dat het Maurice helemaal niet is. Hij zit met de rug naar me toe en ik kijk Frank vragend aan "Eefke dit is Floris Wolfs een goede vriend van me, hij wordt ook mijn getuigen op onze bruiloft, hij heeft nog geen woning dus komt hij tijdelijk hier wonen, we hebben toch genoeg slaapkamers" ik knik, maar ik vind het niet zo leuk. "Maurice komt ook al en dan wordt het heel druk dan hebben we geen tijd meer samen" dan draait Floris zich om "ik wil ook wel naar een hotel gaan" daarop reageert Frank snel "nee je blijft hier, je bent mijn gast" ik hoorde bijna niet meer wat Frank zei, ik keek Floris Wolfs recht in zijn ogen aan, wat heeft hij een mooie ogen, wauw. Hij is ziet er heel goed uit, ik zet die gedachten meteen uit mijn hoofd, want ik heb Frank. Floris staat op en komt voor me staan, ik word gelijk een beetje verlegen "Floris Wolfs" ik zeg daarop "Eva van Dongen, bijna Eva Ponti" Frank moet hierom lachen. Ik geef Frank een kus "ik ga naar mijn werk" ik loop naar de deur en hoor Floris nog zeggen "dat heb je goed gedaan Frank, wat is ze mooi." Ik voel dat ik bloos dus loop ik maar snel de deur uit.

Ik kom aan in het bureau en loop meteen naar Mechels toe "goedemorgen Eva, je collega is net vertrokken van zijn verblijfplaats in Maastricht dus hij is er zo."

Een paar minuten later hoor ik de deur achter me open gaan ik kijk en zie dat het Floris Wolfs is. Ik ben er niet heel blij mee, ik vind het maar een aparte man. "Goedemorgen Floris Wolfs, dit is je nieuwe collega Eva van Dongen, maar zo te zien kennen jullie elkaar al." "Ja klopt Floris is een goede vriend van Frank, hij wordt getuigen van Frank." Mechels loopt haar kantoor uit "mensen even alle aandacht dit is Eva haar nieuwe collega Floris Wolfs, hup nu iedereen weer aan de slag!" Ik ga aan mijn bureau zitten en Floris gaat tegen over me zitten "wat hebben we voor zaak?" Vraagt Floris "er is een vrouw van 81 op onnatuurlijke wijzen overleden" zeg ik bot. Ik heb helemaal geen zin in een nieuwe collega en zeker niet in Floris, ik zie hem al elke dag en hij loopt met me te flirten, maar ik heb Frank. "Hier is het dossier" Floris kijkt mij vragend aan, omdat ik een heel ander blad in mijn hand heb, dan moet hij lachen "is het zo grappig? hier" ik geef het goede dossier snel terwijl Floris nog aan het lezen is besluit ik om met de behandelende arts te gaan praten "ik ben even weg moet even wat regelen" Floris kijkt mij vragend aan maar hij reageert er verder niet op.

Ik heb met de behandelende arts gepraat en ik loop het ziekenhuis uit. Daar zie ik Floris op me af komen "oh dus jij werkt zo, we moeten samen werken Eva, maar goed wat had ze?" "Ik moet helemaal niks, maar goed je bent er nu toch "haar collega Martin van Brugge is de laatste die bij de vrouw is geweest dus daar gaan we nu maar even een bezoekje aan brengen, ga je mee Wolfs?" Ik ga hem Wolfs noemen dat is veel makkelijker Wolfs glimlacht en hij zegt "is goed van Dongen, de Ponti" ik moet lachen maar probeer het weg te houden. Ik kan andere mannen dan Frank niet vertrouwen en ik ga binnenkort trouwen.

Ik kom thuis na een lange werk dag en zie Maurice zitten "heey! Maurice je bent er, gezellig" " hey ! Eva" ik lach en loop naar Frank toe en geef hem een kus "en wie is je nieuwe collega" vraagt Frank. Ik draai me om en kijk Wolfs aan "meneer Wolfs is me nieuwe collega" Frank moet lachen "dat wordt vast heel leuk Eefke" ik kijk Frank boos aan "eeuhh sorry Eva bedoel ik natuurlijk" zegt Frank met een knipoog.

Wat moet ik met die hollander?!Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu