Keesokkan paginya,
"ARGGHHHHHHHHHHH!" suara bae doona yang terkejut memecahkan keheningan pagi. Dia tidak dapat menerima apa yang berlaku. Segala semangatnya hilang, dia jatuh terduduk. Barang terpenting dalam sejarah hidupnya telah hancur
Jeritan baedoona yang nyaring menggegarkan seluruh isi rumah dan mengejutkan semua orang yang sedang lena dibuai mimpi.
"Yaaaa! Kenapa pula tu?" bae yongjooon tersedar daripada tidur.terus dia bangun dan duduk di atas katil. Dia kemudianya, cuba mencari isterinya yang kini tidak lagi berada di sisinya .
"Doona, sayang?"panggilnya
Tiada jawapan..
Bae yongjoon berasa sangat risau , kemudian dia berlari keluar bilik tidurnya apabila terdengar suara tangisan baedoona dari dalam bilik khas miliknya untuk menyimpan harta berharga. Tiada sesiapa pun yang dibenarkan masuk ke dalam bilik itu kecuali dirinya dan isterinya.
Bae yongjoon terus meluru kearah isterinya dengan tergesa-gesa . takut jika ada berlaku apa-apa kepada bidadarinya itu. Yeri yang telah tersedar daripada tidur juga bingkas bangun menginggalkkan tempat tidurnya danbergegeas mendapatkan mamanya
Manakala Irene , dia seakan gembira dan tersenyum lebar kerana jeritan mamanya menunjukkan bahawa rancanganya berjaya. Baginya harini akan menjadi hari bertuahnya
Perlahan -lahan dia megeliatkan badanya dan bergolek-golek di atas katilnya serupa dugong. Hehe
"IRENE! YERI! Mari sini" panggil bae yongjoon dengan tegas
"ahaha masa untuk beraksi!! Yeri jaga kau!" dengan senang hati Irene keluar dari biliknya.
Apabila tiba di depan pintu bilik khas, yeri yang memang sedia ada di dalam bilik itu berdiri di hadapan bae yongjoon, badanya tegak, tanganya diluruskan kebawah pandanganya dihalakan ke lantai.
Bae yong joon yang tersedar dengan kehadiran Irene. Memanggil Irene untuk masuk dan berdiri di sebelah yeri.
Kelihatan baedoona sedang menangis teresak-esak, bahunya berkeroncang. Airmatanya tidak berhenti mengalir mengenangkan nasibnya.
Keadaan baedoona yang bersedih itu langsung tidak memberi walalu setitik keinsafan di dalam hati Irene, malah Irene seakan suka dan memberi senyuman nipis di dalam hati.
"papa nak Tanya siapa di antara kamu yang melakukan perkara ini?" Tanya papa dengan tegas. Api amarahnya semakin membara apabila isterinya berterusan menangis.
Papa menunjukkan tembikar seramik kuno yang menjadi harta pusaka milik keluarga isterinya, bae doona yang telah tersimpan dan dijaga dengan rapi sejak turun temurun. Harta pusaka itu telah diberikan kepada bae doona sebagai amanah untuk disimpan , kini tembikar seramik kuno itu telah pecah bederai dikerja kan oleh orang yang sungguh tidak bertanggungjawab.
"Papa Tanya sekali lagi! Siapa yang buat begini!!!?" Tanya bae yongjoon dengan marah. Kali ini dia tidak lagi dapat menyembunyikan amarahnya.
Irene dan yeri terdiam. Tidak pernah mereka dua beradik melihat bae yongjoon marah sebegitu.
Irene menelan air liurnya. Peluh mula membasahi badannya.
Bae yongjoon merenung tajam kearah kedua anaknya.
"Irene?! Kamu yang buat ?!" bentak bae yong joon , malah bae doona masih lagi tidak dapat menguburi perasaan sedihnya
Tak papa! Irene tak buat! Irene tidak langsung dibenarkan masuk ke dalam bilik ini. Takkan la Irene nak buat! Papa suka tuduh Irene melulu" jelas Irene sambil menangis . beban di hatinya semua dilepaskan.
YOU ARE READING
SISTER'S REVENGE [COMPLETED🔥]
Fanfiction'AKU BENCI TAHU TAK?! BENCI!!!- irene 'yeri sayang kakak sangat'-yeri sejak hari kelahiran yeri.. kakaknya, irene langsung tidak dapat menimbulkan walau secebis rasa sayang kepada adik kandungnya . darah dagingnya. dia benci sekali! irene yang du...