HITAM...MALAP... KABUR..." begitu la bayangan rumah irene ketika itu.
Muka irene bertukar menjadi kebiruan. Matanya berkaca.. mukanya basah dek air yang tidak berhenti berlinangan keluar dari kedua matanya.
irene tabahkan diri.. melangkah masuk ke rumahnya.. "mama... papa.." panggilnya degan membisik. risau sungguh jika pangillanya disambut orang yang tidak dikenali. Penceroboh barangkali?
Senyap...sunyi.. tiada jawapan.
"Mama? papa?" panggilnya sedikit kuat. dengan harapan panggilannya disambut kedua mama papanya.
Sekali lagi.... senyap....
"Aku tidak patut pergi ke party tadi!!" rungut irene dalam hati kerana menyesal dengan tindakannya yang mininggalkan rumah banglo ayahnya, senyap-senyap hanya untuk menhadirkan diri ke rumah BFFnya ,sophie yang jarak rumah mereka terletak agak jauh.
kini, rumah banglo milik orang kaya bae yongjoon itu telah menjadi salah satu sasaran si penceroboh anggap irene .
mana tidaknya, rumahnya bagai digeledah.Tiada satu lampu pun yang menyala. samar-samar terlihat, barang-barang bersepah dan bertaburan di sana sini.
Membulat mata irene, mulutnya ternganga selepas tepandang kelibat sesuatu seperti susuk tubuh seseorang lalu dihadapnya. terus irene menekup mulutnya, menghalang walau satu decit suara pun keluar.
Walaupun dalam keadaan gelap gelita...irene masih boleh melihat banyangan kelibat yang lalu di hadapanya itu.
irene terduduk di lantai. lutunya lemah tak mampu bergerak lagi. dia tidak mahu berputus asa , lalu dia mengesot hingga ke tepi dinding dimana dia rasakan selamat.
Setelah itu irene memejamkan matanya, takut untuk melihat kelibat itu lagi.
bula romanya berdiri. otot-ototnya kejang dia berdoa supaya kelibat itu pergi. tetapi semakin lama dia menutup mata semakin dia terbayang yang bukan-bukan.semakin terasa kelibat itu menghampirinya. dia menahan nafas , cuba untuk menyembunyikan nafasnya agar tidak didengari. dia memeluk tubuhnya. cuba menjadi sekecil yang boleh supaya kelibat itu tidak perasan akan dirinya yang sedang bersembunyi !
irene tidak sanggup lagi bertahan.. tidak sanggup kehilangan kedua mama dan papanya. kemudian dia menangis teresak-esak.
tidak peduli jika tangisannya itu mengundang orang yang tidak dikenali.
tidak peduli jika dia tertangkap dan dibawa pergi. dalam hatinya hanya terbayang dua wajah yang paling dia sayangi iaitu mamanya ,bae doona dan papanya, bae yongjoon.
to be continued..
hi terima kasih kerana membaca!🔥🔥🔥
follow , vote and comments!
nanti bell update lagi ya🙆🏻♀️
tata
YOU ARE READING
SISTER'S REVENGE [COMPLETED🔥]
Fanfiction'AKU BENCI TAHU TAK?! BENCI!!!- irene 'yeri sayang kakak sangat'-yeri sejak hari kelahiran yeri.. kakaknya, irene langsung tidak dapat menimbulkan walau secebis rasa sayang kepada adik kandungnya . darah dagingnya. dia benci sekali! irene yang du...