Sorry guys, panggilan family Adrayna tak tertulis kat chap sebelum. Dan sorry, dekat bawah ulang pulak😅tak sedar sorry eh. Excited sgt nk publish😬
Adrayna : walid & umi
DS berjalan menuju ke kelas. Di belakang dorang KA. Hairan mereka melihat perubahan DS. Apa yg jadi ?
Flashback
"Pelajar perempuan ni dikatakan sedikit bahaya." Ayat bonda membuatkan KA dan DS fokus.
"Namanya Mya Cristine. Ni rekod pelajar ni. KA, tugas kamu, perhatikan pelajar perempuan ni. Dia mungkin akan merbahayakan pelajar lain.
"Lelaki ni,Rizal Jauhari. Jangan risau tentang dia, dia bukan ancaman." Jelas bonda.
DS diam. Bukan ancaman ? Huh
"DS, sy harap awak berempat tak akan bertindak mengikut hati masing². Especially you, Adrayna. Behave yourself. Past is past." Tegas bonda.
Pelik..itu yg dirasakan KA saat ini. Kenapa Ad diberi amaran sebegitu ? Apa yg jadi sebenarnya ni ?
DS kerling Ad. Namun Ad senyap tak membalas.
End flashback
"Erm...kau rasa kenapa Mya Cristine bahaya ?" Tanya Ian.
Uzzam diam. Rasa macam pernah dengar jer nama tu. Tapi kat mana eh...
"Ad, kau nk gi mana ?" Tanya Hayi tiba² bila tengok Ad tidak menghala ke arah jalan utk ke kelas.
Namun Ad tak menjawab. Mereka tanpa pilihan terpaksa follow. Nanti pape jadi susah😬
KA hanya lihat dengan hujung mata. Tak nak ambik tau. Tambah lagi, Ian hanya buat muka beku dari tadi.
"Kau asal ni Ian ?" Tanya Mukhris.
"Asal dengan aku ?" Tanya Ian balik. KA geleng kepala.
"Kau nk aku jujur or bohong ?" Kata Amir. Ian kerutkan dahi.
"Mestilah jujur, bohong buat apa. Dapat dosa jer." KA pandang Ian. Wah ayat kau Ian. Nasib baik Amir tak naik tangan.
"Jujur eh. Ok, listen. Maksud Mukhris dengan soklan dia tadi. Kau dah lain bro. Tak sama cam dulu. Dulu kau happy, gila², ketawa selalu, gurau selalu. But now, look..you're change just because of she." Amir bagi penerangan dgn nada perlian. Lalu dia berjalan meninggalkan KA di belakang. Tak paham betul, pasal pompuan tu pon kau nk jadi down cenggini Ian ?
KA hanya pandang Amir yg dh di depan. Mukhris menepuk-nepuk bahu Ian sebelum berlalu jua.
Tinggal Uzzam dan Ian yg senyap tak bersuara. Ian pandang Uzzam.
"Amir frust dengan kau. And his right. You're change Ian. Aku tak marah kalau kau nk sedih. Normallah kot, putus cinta..erm lebih kurang lah tu. But, you need to look forward. Maju bukan murung cam ni." Nasihat Uzzam.
"Aku tak back-up sesapa, ingat tu. Dah jom, lewat pulak masuk kelas." Pamit Uzzam.
"Thanks Zam. Kau selalu paham kami." Ujar Ian dengan senyuman. Lalu mereka berdua beredar menuju ke kelas.
*
*
*
*
YOU ARE READING
Dangerous Love
ActionKembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada yang tahu bahawa mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada yang tahu akan rahsia itu. Identiti diri disimpan rapi supaya tiada yang mengetahui. Dendam?! Ata...