"Hey,stop !"arah Mukhris keras.
Sera dan Hayi tak endahkannya membuatkan KA hilang sabar.
"Ian..Amir.."panggil Mukhris. Nama saja dah boleh membuatkan dua jejaka itu memahami. Langsung mereka mendekati Sera dan Hayi.
Ian dan Amir bertindak memegang lengan milik mereka berdua dan tarik ke belakang menjarakkan kedudukan kedua perempuan itu. Tenaga lelaki,sapa boleh lawan kan...
Kedua mereka berpaling,alangkah terkejutnya seluruh penghuni yg ada dalam BB court bila ternampak akan perubahan anak mata Sera dan Hayi.
Annur terus saja berpaling ke arah Adrayna. Dia takut...sekarang ni bukan Sera dan Hayi yg biasa,but...Mai and Izz. Perwatakan yg tidak merasa apa itu kesakitan dan perasaan.
Adrayna hanya diam. "Ad...we need to hurry !"ujar Annur separuh gelisah. Sapa tak gelisah wey ? Kalau perwatakan tu muncul,orang lain yg tak salah pun kena tempias. Dahlah sekarang ni waktu sekolah. Dan kedua mereka hanya boleh dihalang oleh Adrayna sorang jer.
Ad pejam mata seketika. "Jum !" Mereka berdua berjalan ke hadapan.
Mukhris dan Uzzam terdiam apabila ternampak mata itu.
Mai dan Izz meronta kuat namun tak berkesan bila jejaka² itu memegang lengannya. Bagai ada telepati dalam fikiran dorang, Mai dan Izz serentak menyiku perut Ian dan Amir kuat.
Pegangan terlepas. Amir dan Ian tunduk sambil batuk. Sakit wo~
Mai dan Izz kembali bertumbuk. Tumbukan mereka berdua semakin kencang.
"Guys,stop it please !"kuat Annur memarahi kedua sepupunya. KA yg berada di sebelah terkejut dengan kehadiran Ad dan Annur secara tiba-tiba.
Uzzam pandang Adrayna. Firasatnya mengatakan ada something yg tak kena.
Mai dan Izz yang dengar suara Annur terus berhenti dan pandang ke arah itu. Tajam mata mereka pandang Annur. Annur rasa tak sedap hati.
Ad cepat-cepat menarik Annur ke belakangnya.ai dan Izz serang Ad serentak. Ad menolak Annur jauh darinya dan mengelak serangan dari kedua sepupunya itu. Macam yg sudah diagak Adrayna,mereka akan buat cam gitu.
Mai dan Izz ketap gigi. Mata tak payah cakap,tajam bak halilintar,muka bengis..sapa yg tengok ni pasti terkucil punya...
Mereka menyerang Ad lagi dengan menghayunkan penumbuk. Ad yg sememangnya peka,menahan serangan itu dengan memegang tangan itu kemas. Mai dan Izz meronta minta dilepaskan.
"Back off !!"kuat Adrayna memberi arahan. Annur yg faham akan situasi terus menyuruh supaya KA berundur. Mereka jer yg duduk dekat situ,yang lain jauh.
KA tidak membantah. "Apa yang dia nak buat Annur ?"tanya Muhhris.
"Apa sebenarnya berlaku ni ?" Annur yang dengar itu terus berpaling. Jarang tau dia nak dengar Uzzam bercakap dalam kelas. Terpegun lah sekejap. Suara macho giler,sayang kalau tak guna. Eh tiberr😅. Annur sedar,lalu dia menggeleng tidak tahu. Walhal dalam hati berdoa supaya perkara buruk tak jadi.
"Stop you guys."tenang jer Adrayna berkata. Takdenya nak marah-marah. Tambah lagi mereka ada kat sekolah. Biasanya,jika sepupu-sepupunya di luara kawalan,dia akan guna dirinya yg lain..i mean Rayn. Tapi sekarang kat sekolah so dia hanya berpewatakan biasa. Nanti diketahuan sih.
"Dah sampai !!"jerit Badrul kuat dari muka pintu masuk. Semua menoleh ke arah itu.
Kelihatan Bonda(pengetua) dan beberapa orang guru. Mengah dibuatnya mereka akibat berlari anak datang ke BB Court.
Bonda terus berjalan ke arah di mana DS dan KA berkumpul. Terkejut beliau bila Badrul tiba-tiba terjah bilik mesyuarat tadi dan memberitahu tentang apa yang berlaku. Dia takut apa-apa yang buruk terjadi memandangkan hanya dia sorang jer yang tahu siapa DS yang sebenarnya.
YOU ARE READING
Dangerous Love
AcciónKembalinya satu kumpulan ke tanah air atas suruhan orang tersayang. Namun tiada yang tahu bahawa mereka kembali dengan strategi membalas dendam. Tiada yang tahu akan rahsia itu. Identiti diri disimpan rapi supaya tiada yang mengetahui. Dendam?! Ata...