1

4K 117 3
                                    

"Sir, we're here."Kereta Mercedes Benz itu berhenti betul-betul di hadapan lobi hotel mewah yang dipenuhi para wartawan

Lelaki yang sibuk menilik tab di tangan sejak tadi, mengalihkan pandangan ke luar cermin kereta, melihat manusia-manusia yang berebut mengambil gambar di luar.

Keluhan kecil keluar dari mulutnya.Dia bencikan perhatian dari orang ramai.Kenapa lah dia bersetuju untuk menghadiri majlis perkahwinan kawan baiknya itu?

Dia keluar dari perut kereta setelah pemandu keretanya membuka pintu kereta untuknya.Cuff link di tangannya dibetulkan sebelum dia menumpukan pandangan di kamera-kamera yang tertumpu padanya.

Buat seketika dia berdiri di situ membiarkan para wartawan melakukan kerja mereka.Reaksi wajahnya kosong saja tanpa senyuman.

"Secure this place.I don't want anything happen during the wedding."Arahnya tanpa nada kepada salah seorang pengawal peribadinya yang berada di situ.

"Yes, Sir."

Dia memula langkah menuju ke pintu masuk lobi hotel itu tanpa menghiraukan wartawan-wartawan yang sudah menembaknya dengan pelbagai soalan.

"Mr Rayyan, how's your feelings regarding this marriage of your best friend?"

"Do you find your match? Will everyone get a good news soon?"

"Will you get a wife so soon?"

Dia hanya buat bodoh saja.

"Mr Henry, I'm sorry but I don't wanna talk about work when I'm in my best friend's wedding.If you wanna talk, I'm free tomorrow morning."Wanita itu melangkah laju mahu meninggalkan lelaki yang sejak tadi mendesaknya mengenai soal kerja itu.

"Isn't it obvious our company proposal is far more better than Eric's.Why you don't want to accept our projects?"

Wanita itu berhenti melangkah dan berpaling menghadap lelaki itu dengan wajah serius.

"If there's one thing I hate the most, is that when people trying to talk to me about work during my day off."Tajam matanya melihat lelaki bernama Henry itu. "Either you want to persude me tomorrow or you leave now? Choose."

Lelaki itu terdiam.Gerun juga dia dengan wanita di hadapannya itu.

"I'm sorry, Miss Delisya.I will see you tomorrow morning."

"Good."Dia mula melangkah kembali namun mata masih tertumpu pada Henry. "My secretary will contact you soon-Argh!"Terkeduh dia apabila dia terlanggar sesuatu membuatkan dia terkebelakang dan hampir jatuh.

Tetapi ada tangan pantas memaut pinggangnya dan serta merta dia dapat merasakan kehangatan tubuh seseorang yang melekap erat dengan tubuhnya.

Matanya membulat melihat baju kameja yang terpempang di hadapan wajahnya.Bidangnya dada orang ini.Perlahan matanya melirik ke atas supaya dapat melihat wajah gerangan tersebut.

Sekali lagi dia terkeduh melihat wajah lelaki itu.Tampannya! Sepasang mata yang merenungnya tajam itu sudah mampu membuat jantungnya seperti hendak luruh.

Warna anak mata lelaki itu-coklat keemasan dan bersinar.Terpesona dia buat seketika.Dia sesat dalam pandangan mata lelaki itu.

Pegangan yang mula longgar di pinggangnya, menyentakkan dia dari lamunan.Dia segera menjarakkan diri dan dalam masa yang sama menghela nafas yang tertahan sejak tadi.

Dia sendiri tidak sedar yang dia menahan nafas dari tadi.Ralit sangat menatap mata cantik itu.

"I-I'm-ehem!"Dia berdehem kecil, membetulkan suaranya yang terasa tersekat di kerongkong.Air liur ditelan. "I'm sorry."

Intan DelisyaWhere stories live. Discover now