Kekeliruan .

699 4 0
                                    

Anisa,Affina dan Amy .

Tiga orang pelajar perempuan dri Malaysia  yg masih menuntut pelajaran di Okan Univercity , Turkey .

Mereka bertiga berkongsi rumah kerana univercity mereka tidak menyediakan tempat tinggal .

Pagi ini , mereka bertiga ada kelas bersama Mr . Khalid.

Affina: Amy !!!! Cepat laaa.. Ya Allah..lewat dh niiii .. Nanti kena mrah oleh Mr. Khalid bru tau !

Amy :* jerit dri dlm bilik* Kejap lahh .. Aku tak pakai tudung lagi ..

Anisa : Pakai jelah tudung yg aku dh iron kn tu..nak jugak pakai shawl. Ishh .

Amy yg masih blom sarapan terus mengambil roti bun dan terus masuk kn ke dlm mulut nya .

Affina dan Anisa yg sdg menunggu Amy di luar rumah terus menarik tgn Amy . Tanpa melengahkn masa , mereka meneruskan perjalanan dan akhir nya sampai ke kelas . Nasib baik sempat . Kalau lah lmbt tdi dh lama kna 'sembur' .

Ketika kelas di jalan kn, semua sibuk menyalin nota . Kecuali seorang lelaki yg bernama Faidhi . Tak lepas pndg langsung dgn Anisa .. Anisa nak buat nota pun terbengkalai ..

Amy yg perasan dgn Anisa yg dri tdi tak pandai nak duduk diam terus menepuk siku Anisa .

* Berckp dlm keadaan berbisik *

Amy : Ko ni dh knape ? Sakit perut ? Dri tdi bergerak2 nape?

Anisa : Tu haaa .. Faidhi tengok aku mcm nak mkn org .

Amy : Okey ... Ko duduk diam ja .. Nanti aku dgn Affina  uruskn . Okey?

Anisa pun smbg menyalin nota yg tertera di skrin hadapan . Amy pulak membisik sesuatu kpd Affina . Affina yg tertawa kecil terus meronyok kertas dan membaling kertas itu tepat di kepala Faidhi yg ketika itu sdg curi2 minum ..

Faidhi : Eherkkk!! * tersedak * 

Mr. Khalid : Knape awak Faidhi ? Dannnn  knape awak minum dlm klas sye ? Tlg jwp sekarang ataupun awak nak saye ambik air awak tu ?

Faidhi : Errr , mintak maaf Mr . saye ..err saye..

Tiba2 seorang dri kawan Faidhi , Dailami ataupun Ami berdiri dan menjelas kn .

Ami: Errr Mr .. Sorry.. Sebenarnya Faidhi tak sihat.. He need water .

Mr. Khalid: Ohh , okeyy .. But next time make sure u inform me okey ?

Faidhi hanya mengangguk2 kn sahaja .. Anisa pulak hanya mapu tersenyum dgn perangai kwn dia dua org itu .

* Habis klas * * Di kantin *

Affina dan Amy yg dri tdi asyik ketawa disbbkn perbuatan Affina membaling kertas di kepala Faidhi itu menimbulkn rasa kelainan dihati Anisa ..

Anisa: Weii korang..Apehal aku rasa ..yg Faidhi tu.. Suke kat aku eh ?

Affina: Eherkk * tersedak*

Amy: Apahal kau ni .. Tu lhhhh.. Kau buat Faidhi tersedak tdi ..

Tiba2 Faidhi dtg dn menghempas kertas yg di baling oleh Affina tdi di atas meja .

Faidhi : Aku tau korang yg baling kan ?

Affina: Tak , aku yg baling , knape ?

Faidhi: * tarik kerusi dn duduk* Knape kau bling kat aku ha ? Malu tau !

Amy : Yelahh .. Kau perhati Anisa mcm nak mkn die .. Kau ingat Anisa selesa ke?

Faidhi : Okeyyy .. Aku nak jujur . Anisaa * pndg Anisa * . Saye suka awak . Please terima saye .

Amy, Affina dan sudah tentu Anisa terkejut dgn tindakan berani Faidhi itu . Amy n Affina dh terdiam . Anisa pulak terdiam kaku dan cuba mencari keikhlasan Faidhi . Tetapi dia masih keliruu sama ada Faidhi ikhlas ataupun Faidhi hanya ingin bergurau .

Faidhi: Anisa , saye serius . Please ?

Anisa hanya terdiam . Hurmmm . Sukar .

Dendam dan Cinta .Where stories live. Discover now