Chapter 1

573 42 16
                                    

*Selasa-23-Maret-2020*

15:30 petang

Seorang remaja lelaki sekitar berumur 16 tahun tengah memegang perut sambil berjalan menuju kamar mandi,tangan kananya menekup mulutnya seperti menahan sesuatu.

Sampai sahaja didalam kamar mandi dia langsung meluru kearah wastafel

"Huek,huek"

(Anggapje tu bunyi org muntah)

Remaja lelaki itu memuntahkan isi perutnya,beberapa kali ia memuntahkan isi perutnya itu membuatnya kepalanya menjadi pening.

"Ergh...peningnye kepale ni"gumamnya sembari berjalan keluar dari dalam kamar mandi.

Langkahnya kembali diatur menuju dapur,setelah sampai ia langsung meluru ke arah peti ais dan membukanya.

Kosong

Peti ais itu kosong tdk ada sedikitpun sayur atau makanan lauk pauk,dia mengeluh lagi,dia lapar,hanya ingin makan apa susah?.

"Uh...Hali same taufan takde beri duet kat aku"dia terus berbicara sendiri.

Remaja lelaki itu ialah Gempa,dan Nama org yg disebut olehnya adalah abangnya atau kembarnya,Hali abang pertama dan Taufan abang keduenye,dirumah tdk ada sesiapapun,2 hari ia tak makan disebabkan kembarnya sdh 2 hari tak balek sedangkan tok aba nginap rumah kawan.

Sebenarnya semalam Isi peti ais masi ade cumen sdh abis memandangkan isi sayur lauk itu cuman sedikit,dan dia tdk ditinggalkan sedikitpun duet.

"Macam manelah aku nak makan"
Tubuhnya dibaringkan di atas sofa panjang,kepalenye semakin pening,dia juga msi ingin memuntahkan isi perutnya.

"Baik aku tido luk"

Diepun mulai berancana untuk tidur,untuk menghilangkan rasa laparnya sementara.

Ceklek..

Hampir 1 jam dia tertidur dan dia terbangun apabila pintu dibuka,matanya langsung segar melihat siapa yg masuk.

"Taufan"

Org tersebut atau lebih tepatnya abang keduenya taufan,memandang Gempa dgn datar.

"Ape?"tanyanya singkat.

"Hmm,boleh tak aku minta duet,aku nak beli makanan untuk masak lagipul-"ucapannya terhenti karena Taufan telah menyerahkan duit yg banyak terhadap Gempa.

"Cukup?"tanyanya.

"Ini terlalu banyaklah taufan,aku nak butuh si-"

"Ambik je,jadi kau tak payah nak mintak lagi"lepastu dia berlalu,selepas dia memotong ucapan Gempa die langsung msk kebiliknya.

Gempa mengeluh berat,perutnye yg tak terase sakit lagi tadi kini kian semakin sakit,diepun segera pergi ke supermarket.

****

*Kamis-01-April-2020*

14:45 petang

Gempa tengah bejage dikedai tok aba,tangannya terus mengelap-ngelap gelas yg basah.

"Hai Gempa!"

Pandangannya teralih kearah teman-temannya,terdapatlah Fang,Gopal,yaya,dan ying teman terdekatnya.

"Oh hai korang"sapa balik Gempa.

"Mane Halilintar dgn Taufan?"

Singkatnye mereka tak tau permasalahan Gempa terhadap diorang, jadi setiap kali diorang bertanye pasti Gempa hanye tersenyum dan menjawab 'diorang ade hal' dan jawabannye masi same sampai sekarang.

Trio OriginalTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang