Prolog

773 46 4
                                    


Janji

Ape korang pernah berjanji?
Jike korang berjanji korang akan tepati atau ingkari?

Ape korang pernah meminta org lain berjanji untuk korang sendiri?
Jika org tu menerime janjimu tapi tak ditepatinya apa korang marah atau biasa-biasa je?

Mungkin kalau awal pasti akan diingatnya dan ditepatinya tetapi seiring berjalan waktu pasti kebanyakan org melupakan janji itu

Begitu juga yg bernaseb dari salah satu 3 kembar ini
3 kembar yg terdiri dari
Halilintar,Taufan,dan Gempa
Hubungan saudare mereke awal masi tetap damai dan saling menyayangi tapi..lame kelamaan mereka menganggap saling musuh dan org asing.

Ape yg terjadi pade mereke?sepatutnya bukan mereka lebih tepat Hali dgn Taufan sebab diorang tak peduli terhadap adik diorang atau pun same org lain malah mementingkat diri sendiri je.

_____

"Kenape korang berdue berjanji dgn aku kalau korang tak bise tepati?!"

"Aku sibuk dgn urusan korang sebab aku risaukan korang berdue hali,taufan"

_____

"Halilintar!!,kenape kau berubah!,kalau kau taknak diganggu knp kau jugak sakiti taufan!!"

____

"Kau ni menyibuk je,pergilah sane!"

"Ape ni Gempa aku peninglah dengar kau membebel,kau tau tak panas telinge aku dengar!"

"Janji?,janii tu dah lame buat ape diingat lagi!!"

"Aku tak pernah pun buat janji macam tu"

.
.
.

"Maaf"

_____

Sampai pade akhir mereka mulai menyesali semue tu

"Hali!,awass"

Tiiin Tinn

BRUKK

"GEMPA!!"

____

"Gempa bangunlah,bangun maaf kan taufan,taufan lupekan janji kite,hiks..hiks.."

"Gempa...maaf aku tak sepatitnye lupekan engkau"

<chapter 0>

3 anak kembar sekitar berumur 8 tahunan tengah bermain dihalaman rumah mereka,2 org dari kembar tersebut bermain kejar-kejaran atau lebih tepat sorang dari mereke mengejar yg satunya.

Mereka ialah
Halilintar,Taufan,Dan Gempa
Kembar yg sangat saling menyayangi dan peduli msg-msg

"Ufan!,bagi balek lah patung pikachu aku"marah sang abang atau lebih tepatnye halilintar.

"Hahahha,sinilah lah kalau Lili nak patung pikachu ni kejarlah ufan,hahah"sedangkan yg dipanggil ufan atau lebih tepatnye taufan terus berlari membawa patung/boneka pikachu.

"Jangan panggil aku Lili lah!!"marah Hali dan terus mengejar Taufan.

Gempa hanya terkekeh melihat diorang berdue bermain kejar-kejaran tersebut.

"Korang,marilah duduk kat Gemgem"ucap Gempa tetapi ucapannya hanya dianggap angin lalu oleh mereka berdua.

"Lili...,Ufan..."rengeknya.mendengar rengekan Gempa mereka langsung memandang Gempa dan langsung menghampirinya dan segera duduk disampingnya.

"Kenape Gemgem?"tanya taufan die sdh tak pedulikan patung pikachu milik hali jadi die balenglah sembarang arah.

"Isss patung pikachu aku.."ucap hali sedih sambil berlari mencari patung pikachunya tetapi terhenti akibat tangan Gempa menarik tangannya.

"Sinilah"

"Haih..yelah"merekepun duudk dan saling memandang.

"Boleh tak,kalau Gemgem nak minta janji korang?"tanye Gempa.

"Janji?,janji ape?"tanye hali dan taufan serentak.Gempa menghadap kearah mereka dgn tersenyum manis.

"Janji kalau korang takkan tinggalkan Gempa,dan tak boleh anggap kiteni org asing"ucap Gempa sambil menundingkan jari kelingkingnya,hali dan taufan tersenyum.

"Baiklah"

_________

Hai hai..

Macam mane best tak prolog nye?
Prologmye terlalu panjang karene saye kasi chapter 0 jadinye ye gitulah

Harap korang suke
Jangan lupe vote dan comen

Trio OriginalTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang