Pangg
Tubuh kecil Enissania jatuh terjelepok diatas lantai rumah kediaman dia dan Tengku Qalish Haqeem.Tamparan sulung daripada suaminya hinggap diwajah mulusnya,air mata jatuh berguguran tanpa direlakan.sakitnya
"Apa yang kau bagitahu daddy pasal aku?!" Jerkah Tengku Qalish tajam merenung Enissania yang masih terduduk diatas lantai.
Geram benar dia apabila mendapat panggilan daripada daddy nya menyuruh dia balik ke rumah lamanya. Tidak semena mena sampai dirumah tamparan maut daddy nya menyentuh wajahnya tanpa amaran.
"Bagitahu apa?" Soal Enissania tanpa berlindung lagi. Air mata diseka,hairan dengan sikap baran suaminya yang tidak tentu pasal.
"Kau tak payah nak berselindung lah! Aku tau kau yang bagitahu daddy yang aku masih ada hubungan dengan yana kan?!" Lengan bajunya dilipat hingga paras siku. Hatinya panas sungguh.
"Tak ada" balas Enissania lembut,air mata disekat lagi menggunakan ibu jarinya.
Tengku Qalish menghampiri Enissania, dia duduk mencangkung dihadapan isterinya yang sudah di kahwin nya 1 bulan lalu. Kedua bahu Enissania di pegang ganas. Kalau boleh mau saja dia menumbuk wajah itu,tapi dia tidak dayus. Dayus? Habis kau lempang tadi?. Lantas bahu itu digoncang kuat.
"Kau kan!" Goncangan semakin kuat. Enissania hanya menggelengkan kepala tanda tidak. Bertambah benggang dia dibuatnya, tangan kanan dihayunkan ke atas.
"Astaghfirullahaladzim! abang!?" Terjah Qalisha dari pintu utama. Dia menolak tengku Qalish kuat hingga terduduk.
"Nissa!Nissa!..bangun Nissa!" Panggil Qalisha berulang bersama tepukan kecil di pipi sahabat baiknya.
"What you have done,abang?!" Tangis kecil Tengku Qalisha.
"Call ambulans!" Bidas Tengku Qalisha.Tengku Qalish masih terpaku di kedudukannya.
Tak sangka pula sampai seteruk itu Enissania pengsan. Dia cuma lempang saja tadi. Bodoh!
"Hurry!"
hai gaiss! jangan lupa vote and comment ok?
Oh ya, kalau boleh share la sekali.
huehuehue
(adoii melebih plak author ni)😂
sabar ya kalau pendek sebab ni masih prolog HAHAHHAHAHA
YOU ARE READING
TAKDIR [[]]
ChickLitAkibat satu insiden yang membuatkan Enissania telah jatuh hati pada Tengku Qalish Haqeem, dia sanggup menyimpan perasaannya selama 6 tahun untuk di pendam. Dia beranggapan bahawa itu semua hanya cinta monyet kerana ketika itu dia masih mentah dan be...