Masih disini teguhku berdiri
Suka dan duka,
Silih berganti tapi tiada kata
'PUTUS ASA'Seorang gadis termenung memikirkan masa depannya sekali sekala dia tersenyum mengenangkan impiannya di masa depan kelak.
Angin sepoi petang membuatkan dia menutup mata sambil mengosongkan semula mindanya yang terlalu fikir pasal masa hadapan sedangkan masa sekarang pun dia belum mampu untuk hadap lagi. Fuh!
"Nissa?" Nama gadis itu diseru.
Lamunannya terhenti, cepat cepat dia memalingkan badan menghadap empunya suara yang memanggilnya. Air matanya jatuh menerusi pipi mulus. Dia menarik empunya suara yang menyeru namanya tadi kedalam pelukan.
"Kau sihat?" Tanya Qalisha sambil membalas pelukan sahabatnya.
Nissa hanya mengangguk tanda dia sihat sejahtera.pelukan dilerai.
"Hey dude, why are you crying?" Tanya Qalisha hairan. Nissa hanya menggelengkan kepala sambil tersenyum.
"Oh I know...you miss me isn't? Am I right?" Tanya Qalisha lagi. Kali ini dia tersenyum lalu mengangguk.
Qalish menarik Enissania kedalam pelukannya. Masing masing hanyut dengan esakkan yang menggila kerana merindukan sesama sendiri.
Rindu nya dia dengan Tengku Qalisha Hurairah hanya tuhan saja yang tahu , 2 minggu cuti sebelum last semester mereka berakhir, gadis itu meninggalkannya kerana bercuti bersama keluarga di venice, Italy. Eleh, kau juga yang tanggung sebab dah dia ajak tak nak ikut. Pirah!
Monolog Nissa dalam hati sekali sekala geli hati dengan dirinya.
●●●
Shazliyana menilik jam ditangan kirinya."Hmm~''. Entah keluhan yang keberapa dia keluarkan dari bibirnya. Penat menunggu pujaan hati belum sampai sampai sejak pagi tadi lagi. Naik kebas juga punggungnya duduk di halaman rumah agam keluarga mereka.
"Eh? Yana belum jalan!?" Terasa pedas sindiran itu,malas menoleh Shazliyana menyibukkan diri dengan bermain gajetnya.
"Aku tanya kau ni,yana!?" Suaranya naik seoktaf, berang bila ditanya tidak dijawap.
Yana hanya diam menikus malas melayan perangai kakak kembarnya,Zazliyana. Yang tahu menyakitkan hati sahaja. Kalau sehari tak boleh tengok orang bahagia.
"Assalamualaikum" sahut suara garau di pintu pagar setinggi 4 meter rumah agam keluarga Dato Hasri.
Senyuman diwajah Shazliyana melebar apabila melihat empunya suara yang memberi salam. Pujaan hati dah sampai pantas dia menyambut lelaki tersebut tanpa membalas salam tadi.
"Waalaikumsalam,Qalish!" Berubah drastik perangai Zazliyana apabila melihat jejaka kacak di pintu pagar rumahnya. Senyuman manis di lemparkan kepada jejaka itu.
"Qalish?!" Satu lagi suara mak lampir muncul dihadapan pintu utama iaitu Shazriani.Tergedik gedik dia memandang jejaka perfect milik kakak kembar keduanya.
Yana memusingkan bebola matanya keatas melihat perangai dua kembarnya. Tahulah boyfriend dia handsome tapi agak jugalah, lelaki tu Shazliyana punya.
YOU ARE READING
TAKDIR [[]]
Genç Kız EdebiyatıAkibat satu insiden yang membuatkan Enissania telah jatuh hati pada Tengku Qalish Haqeem, dia sanggup menyimpan perasaannya selama 6 tahun untuk di pendam. Dia beranggapan bahawa itu semua hanya cinta monyet kerana ketika itu dia masih mentah dan be...