Bab 10

21 1 0
                                    

Nura Medina POV

Hari ini adalah hari di mana aku dapat jumpa dengan orang yang papa cakap hari itu. Gumam aku dalam hati.

Tiba-tiba aku disapa oleh seseorang dan aku pun terus menoleh. Tiga orang lelaki sedang memandang aku.

Aku pun terus memanggil kawan aku dan adik tiri aku Puteri.

Third POV

Tiga lelaki tersebut itu pun meyapa Nura Medina, Puteri dan Melur. Mereka sudah tiba sampai di Pulau Perhentian.

Tengku Syafiq POV

Aku ternampak tiga orang gadis sedang duduk di







bangku di tempat jetty yg akan membawa aku ke Pulay Perhentian.

Aku pun menghampiri ketiga gadis tersebut.

" Hi. Good Afternoon. Dah lama sampai ?". Aku bertanya.

" Hi. Afternoon to you too. Tak kita baru sampai sebenarnya. I am Nura Medina. To my left is Melur, my friend and to my right is my step sister Puteri Zahirah. " Kata Nura Medina.

" Thank you for the introduction. Okaylah home kita naik boat yang akan membawa kita ke Pulau Perhentian. " Kata Tengku Syafiq.

Third POV

Mereka pun naik boat dan terus pergi ke Pulau Perhentian.

Setelah sampai ke Pulau Perhentian, mereka pun check in ke resort did Pulau tersebut.

Setelah mendapat kunci bilik masing-masing mereka pun berehat.

Dan malam pun tiba, mereka semua pun pergi ke restaurant yang ada di resort dan makan malam di situ.

Nura Medina POV (Diaglogue ini selepas mereka selesai makan malam)

'Apa kata kita pergi tengok bunga api dekat Pulau ini ? " Kata aku.

" Boleh juga. Korang nak ikut tak pergi tengok bunga api kat Pulau ini ke korang nak balik bilik ?" Kata Tengku Syafiq.

" Tak apalah Syafiq. Aku dengan Hayyat nak masuk bilik rest." Kata Ikmal Amry.

Puteri Zahirah pun terus mencelah.

"Syafiq dengan Medina pergilah tengok bunga api. Puteri dengan Melur pun nak masuk bilik and nak rest. Esok ada banyak lagi activities yang boleh buat dekat Pulau ini." Kata Puteri Zahirah.

"Okaylah kalau macam itu, aku and Medina kita pergi tengok bunga api dulu. See you all esok pagi. " Kata Tengku Syafiq.

Puteri Zahirah, Nur Melur, Ikmal Amry dan Mohamed Hayyat pun terus beredar daripada restaurant tersebut dan terus pergi ke bilik resort masing-masing untuk berehat.

Nura Medina POV

"Since mereka semua dah pergi dari sini. Jom kita pergi dekat tempat bunga api tu." Kata aku.

" Jom. Kita pergi sama sama." Kata Tengku Syafiq.

Mereka berdua sudah sampai did tempat lokasi dimana tempat bunga api itu berlangsung.

" So , macam mana dengan resort sini? Okay ke tak ? " Kata aku.

" Resort ini okay. Umm... Nura Medina can I ask you something ?" kata Tengku Syafiq.

" Yes. What is it ?" Kata aku.

" Boleh saya tahu awak ini jenis perempuan yang macam mana ." Kata Tengku Syafiq.

" Since awak nampak saya the first day. Saya ini sebenarnya orang yang tough. Memang betul saya kasar orangnya tapi untuk you see from the outside but if you see from the inside I am actually orang yang baik but I would never show my inside character to anyone because of what happened in the past. Cume orang yang closets to me yang boleh nampak." Kata Nura Medina.

" Ohh. Sekarang baru I understand your behaviour. But can I know how is your character that is inside you ? And may I know what happened in the past ?" Kata Tengku Syafiq.

" Umm. Itu susah sikit to answer your question for the both of them. Okay for the first question maybe you would see it when we are close enough. As for the second question, for now I can't answer." Kata Nura Medina.

" Okay can. Apa kata kita jadi kawan nak ?. Hi my name is Tengku Syafiq Haikal and you may just Syafiq. " Kata Tengku Syafiq.

" Okay boleh. Kita jadi kawan. My name is Nura Medina. You can call me Medina. Kata aku.

Aku dan Syafiq terus berjabat tangan dan teruskan melihat bunga api.

Tengku Syafiq POV

Aku tersenyum bila Nura Medina dapat menjadi kawan aku. Tapi she mentioned what has happened in the past.

Kalaulah Medina tahu apa yang jadi in past macam mana. Kata aku dalam hati.

I am so sorry Medina but for now I can't let you know about your past. Kata aku dalam hati lagi.

Third POV

Selesai sudah bunga api , Syafiq dan Medina pun terus beredar daripada tempat menonton bunga api.

Dan mereka pun masing-masing pergi ke bilik masing-masing untuk berehat.

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: May 01, 2023 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

HERO SEORANG CINDERELLAWhere stories live. Discover now