Bab 1 - Airin taknak pindah sekolah !

51 4 0
                                    

Airin terkejut apabila dia mendengar keputusan papa nya itu .
“ papa tak kira Airin kena juga ikut papa dengan mama pindah , kalau Airin taknak ikut , airin kena tinggal dengan tokma dekat sini . keputusan papa muktamad “ kata papa .

omg takkanlah aku kena duduk sini dengan tokma desis airin dalam hatinya .
“ apa kata kalau airin duduk dekat asrama sekolah tu , sekali sekala papa dengan mama datanglah jenguk airin dekat sini , takpun bila cuti sekolah airin jenguk mama dengan papa dekat Johor sana ? boleh kan papa “ kata airin dengan muka kesian plus comelnya itu .

memang sekolah yang airin belajar sekarang ada asrama tapi airin saja yang tidak mahu duduk di asrama katanya takutlah , susah nak buat itu ini lah , ada saja alasan airin .
papa terkejut apabila mendengar kata kata airin itu .

“ bukan ke airin tak suka duduk dekat asrama ni kenapa tiba tiba nak duduk asrama pulak “ belum sempat airin berkata
“ mama tak kesah kalau airin nak duduk dekat asrama tu lagipun sara kan duduk dekat asrama jugak kan ? tapi jangan baru dua tiga hari duduk kat asrama tu tiba tiba call mama dengan papa kata nak balik sudahlah , mama dengan papa malas nak layan “ kata mama pula.

Aku melihat along supaya mengharapkan bantuan tetapi apakan daya along juga bersetuju dengan keputusan mama dan papa itu . achik dengan adik jangan dikata , redha dan pasrah jelah dengan keputusan mama dan papa tu .

~~~

airin melabuhkan punggungnya di atas katil bersaiz queen itu . kata kata papa dan mama masih terngiang ngiang di telinga airin . airin kusut memikirkannya dan membuat keputusan untuk bertanya pendapat sara pada esok hari .

usai menunaikan solat subuh , airin bergegas untuk kesekolah kerana dia sudah lewat . jangan ditanya kenapa lewat alasannya tetap sama , ‘ terlajak tidur ‘ dah basic sangat alasannya itu . sampai saja disekolah airin terus masuk ke kelas untuk meletakkan buku yang dia pegang di tangan . kebiasaannya sara akan menunggunya di dalam kelas sebab sara selalu datang awal ke sekolah .

“ woi makcik buat apa tu “ jerit airin yang mengejutkan sara yang sedang focus membuat kerja sekolah yang dia tak sempat siapkan semalam .

“ kau ni tak reti nak bagi salam ke apa , nasib aku takde heart attack , kalau tak menangis tak berlagu lah kau “ usik sara .

airin membuat muka ingin muntah apabila mendengarnya itu . setelah 10 minit mereka berbual di dalam kelas , mereka ditegur oleh seorang pengawas yang sedang bertugas ketika itu kerana mereka sudah lewat untuk turun ke perhimpunan rasmi .

“ adu malas betullah nak turun , dahla minggu ni takde pengetua dengan penolong kanan takde, mesti pkhem berucap panjang nak mampus punya , mengantuk aku dengar “ sara hanya menggeleng kepala melihat perangai airin itu . harap je top 5 sekolah tapi perangai tak macam student top 5 .

“ weh airin asal putri itu asyik pandang pandang kau ? “ Tanya sara

“ lantak lah dia , aku cantik sangat kot harini sebabtu dia asyik pandang pandang aku “ sara sudah menyampah mendengarnya .

siapa saja tak kenal putri and the roses , kononnya geng paling hot dekat sekolah . putri , karmila , balqis dan diena merupakan pelajar perempuan yang gedik di sekolah . ramai lelaki yang suka dengan mereka hanya sekadar suka pada paras rupa mereka tetapi tidak dengan perangai mereka .

gang the roses masing masing menyukai Farhan , hariz , fazril , dan furkhan . mereka merupakan pengawas sekolah dan juga hotstuff disekolah kerana masing memegang gelaran tengku . siapa saja yang tidak suka dengan lelaki yang full package seperti mereka . sudahlah handsome , kaya plus gelaran tengku , pasti ramai menyukai mereka .

“ airin kau tak suka ke dengan Farhan tu ? “ Tanya sara .

“ siapa ? Farhan tu , excuse me not my type okay . dia tu hotstuff kat sekolah , nak ke dia pandang aku yang tak berapa nak cantik ni , dahla aku tak pandai makeup nak bergaya apatah lagi . “ jawab airin dengan selamba

“ eleh tadi kata ‘ not mytype’ tapi dia pulak yang rendah rendahkan diri sendiri , apelah “ jawab sara .

tanpa mereka sedar , ada orang yang terdengar perbualan mereka . balqis yang terdengar perbualan mereka terus memberi tahu kepada leader mereka iaitu putri .

~~~

Putri yang melihat balqis tercungap cungap datang kepada dia dan lain itu merasa pelik . “ you dah kenapa aqis , macam kene kejar dengan hantu je “ perli putri .
balqis yang dengarnya sudah sakit hati .

“ you ni ape cakap kat I mcmtu , ada berita tergempar nak bagitau dekat you ni ! “ kata balqis dengan wajah yang serius .

“ apa dia berita tu , Farhan dah suka kat I balik ke omg tak sangka nya aww “ putri dengan yakinnya berkata begitu .

“ eiw perasannya you “ perli karmila . karmila cemburu apabila putri menyukai Farhan sedangkan karmila sendiri sukakan si hariz yang playboy itu .

“ ok apa berita yang tergempar sangat tu aqis “ Tanya putri dengan nada yang ingin tahu .
“ tadi I terdengar si airin dengan sara bersembang , airin said that she already fall in with Farhan ! “ putri terkejut apabila mendengarnya itu .

“ you sure ke itu yang you dengar aqis ? “ Tanya putri yang masih ragu ragu . balqis ni jenis yang pekak sikit . orang cakap lain dia dengar benda lain .

“ ye betul I sendiri yang dengar “ kata balqis dengan confidentnya . “ yela kiteorang Cuma nak kepastian je sebab you kan pekak sikit “ kata diena dengan nada mengusik .

diena merupakan seorang yang paling baik antara mereka berempat dan diena juga tak seberapa gedik kalau nak dibandingkan dengan putri , balqis dan karmila .

putri sudah geram dengan berita yang dia dengar tadi . dalam diam dira sudah membuat plan untuk mengenakan gadis yang bernama airin itu .


hai guys , actually this is my first book . Sorry kalau ada typo or ada yang kurang . Jangan lupa vote okay ! •

Kau Pencuri Hatiku 🕊Where stories live. Discover now