Bab 6 - Farhan Jadi Hero ? Biar Betik ?!

10 2 5
                                    

Airin berjalan seorangan menuju ke kereta nya . tiba tiba , langkah airin dihalang oleh seseorang .

“ hai adik manis , nak pergi mana sorang sorang ni . tak takut ke ? “ kata lelaki itu .

“ meh abang temankan meh , bahaya jalan sorang sorang kat sini “ kata lagi seorang lelaki tersebut .

“ err takpela , saya boleh jalan sendiri “ jawab airin . cuak beb

belum sempat airin bergerak . tangannya sudah di genggam oleh dua orang lelaki tadi .

“ lepaslah , ape korang ni “ jerit airin

“ adik jangan jerit jerit , jom lah teman abang “ Kata lelaki tersebut sambil tersenyum sinis . belum sempat lelaki itu mengheret airin , satu tumbukan melekat di wajah lelaki tersebut membuatkan lelaki itu jatuh tersungkur .

“ baik korang blah sebelum lagi teruk aku kerjakan korang! “ kata Farhan dengan nada yang tegas

“ alamak nak jadi hero pulak mamat ni “ kata lelaki itu sebelum cuba untuk menumbuk Farhan tetapi Farhan lebih tangkas mengelak dan menumbuk sekali lagi .

“ aku bagi last warning lagi sekali kau kacau dia , aku takkan teragak agak untuk report polis ! “ Farhan menumbuk sekali lagi menyebabkan lelaki tersebut tidak bermaya untuk melawannya lagi .

pantas Farhan memegang tangan airin dan terus berlalu pergi dari situ . airin terkejut dengan tindakan Farhan . dia cuba untuk melepaskan tangannya tetapi tidak berhasil . Farhan menggengam kemas tangannya .

“ jom aku hantar kau sampai kat kereta kau “ kata Farhan dengan wajahnya yang sedikit risau itu .

airin tidak mampu berkata apa apa kerana perasaannya yang terkejut bercampur takut itu . sampai sahaja di kereta airin , airin mengucapkan terima kasih kepada Farhan . belum sempat airin melangkah masuk ke dalam kereta . Farhan menarik tangan airin

“ kau boleh ke nak drive sorang sorang ? “ Tanya Farhan yang risau melihat keadaan gadis itu .

“ insyaAllah boleh “ jawab airin dengan senyuman .

“ hati hati “ kata Farhan .

airin melangkah masuk ke dalam kereta dan terus meninggalkan Farhan disitu sendirian . Farhan tersenyum setelah kelibat kereta airin hilang dari pandangannya .

“ arghhhhhhhhhhh “ jerit Farhan sebelum pandangannya kabur dan terus pengsan disitu .

~~~

" boss payment kami mana ? "

" kau dah settle kan kerja kau ke belum ? " tanya perempuan tersebut

" dah boss tapi entah datang dari mana mamat tu tiba tiba nak jadi hero " jelas lelaki itu

" so maknanya kerja korang belum beres ! Pergi settlekan kerja korang baru datang kutip payment dengan aku ! Dah berambus !! " tengking perempuan tersebut .


• siapa perempuan tu ? Adakah dia yang upah dua orang lelaki tersebut untuk cederakan airin !?

• next bab okay ! xoxo

You've reached the end of published parts.

⏰ Last updated: Jun 09, 2020 ⏰

Add this story to your Library to get notified about new parts!

Kau Pencuri Hatiku 🕊Where stories live. Discover now